Gå til innhold

Vietnam....visum og sånn

Anbefalte innlegg

gnaffel-laffel

Heisann!

Er det noen som har vært i Vietnam lenger enn 30 dager?

Jeg har tenkt meg en ca. 45 dagers reise, og da må jeg jo fornye visumet mitt underveis. For å fornye det må jeg ut av landet.

Problemet er jo at en må ha visum for å komme inn i Kabodsja og Laos også. Så derfor lurer jeg på hvordan jeg skal ordne dette og om det blir mye stress. Jeg har tenkt å fornye visumet mitt i Laos, men kan jeg gjøre det hvor som helst eller må jeg til hovedstaden el.

Jeg har lite peiling på sånne ting, har noen noen gode råd?

Forresten: Hva synes dere om Vietnam? Jeg skal reise fra Ho Chi Min-byen (Saigon) til Hanoi....noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70034-vietnamvisum-og-s%C3%A5nn/
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hei heldiggrisen!!!!

For å få visum til vietnam,må du kontakte Vietnams ambasade i Sverige.Er ikke sikker på om det er noen Ambasader for Laos i Norge,men jeg tror Norge var representert der neden.Jeg var i Vietnam og Laos over viusum grensa begge steder,det går bra å få visaforlengelse i Vientiane,men utover det er jeg ikke sikker i Laos.Vietnam er det også greit å få det(men ikke vent for mye av mindre byer)sjekk turistkontorer/hoteller, det er flusst av de.De hjelper deg mer enn gjerne,men sjekk mange steder først!!!!!!!!

Streder i Vietnam: Et råd ta deg litt ekstra tid og dra helt opp i nord i Vietnam til et sted som heter Sapa.Var ute å reiste i 5 månder og dette var det desidert fineste stedet.Vidre kan jeg anbefale Hoi An,hvis du vil skreddersy klær(har også navn på en flink skredder om du vil ha det;).Nah Trang er en meget fin strand by om du vil sole deg..Danang er ikke verd turen,er bare en litt stor søvnig by,men om du reiser med tog,og skal til Hoi An må du gå av der.

Laos fikk jeg egentlig ikke så mye ut av,Vang Vieng var et ok sted,men massssse turister der.Var også i en by som het Luang Prabang,der skulle det vist være vakkert,men hele byen var skoddelagt p.g.a. de brannt skoger for å rydde til plantasjer av noen slag...

Et siste råd..Kjøp Lonly Planet bok!!!!!!!!!den er uunværlig.Om du ikke er helt avhengig å legge opp reiseruten her hjemme ville jeg kjøpt den for en slikk og ingenting der nede...

-puh- dette ble en lang mail...Håper dette hjelp deg litt på vei...

Ha en fin tur.(misunner deg som faen!)

leste gjennom det du skrev en gang til.

Du kan få visum til Laos i Vietnam,og omvendt,og man trenger ikke å dra ut av landet for å fornye det.

Nok et tips:Ho Chi Minh city.Du ma ta en dagstur ut til Cu Chi tunellene(gerilija tunellene utenfor byen,sinnsykt interessant).Og pass deg for trafikken der nede!!

Høres nesten ut som morra mi nå,sorry ;)

leste gjennom det du skrev en gang til.

Du kan få visum til Laos i Vietnam,og omvendt,og man trenger ikke å dra ut av landet for å fornye det.

Nok et tips:Ho Chi Minh city.Du ma ta en dagstur ut til Cu Chi tunellene(gerilija tunellene utenfor byen,sinnsykt interessant).Og pass deg for trafikken der nede!!

Høres nesten ut som morra mi nå,sorry ;)

Heey! Kjempeglad for svar! Stedene du anbefaler er notert :o)

Trenger jeg ikke å reise ut av landet for å fornye visumet?? Det står det i alle reisebøkene....(men det er kanskje bare i teorien?). Det hadde jo vært kjempefint. Har vurdert å forkorte turen i Vietnam til 30 dager pga. visumet...følte det ble litt stress å måtte dra til Laos og sånn...men hvis jeg kan få forlengelse i Vietnam, er jo ikke det noe problem!!!

Når var du i Vietnam?

Jeg gleder meg noe vanvittig. Skal være borte i 4,5 måneder...ankommer Thailand i januar, drar ganske raskt ned til øst-kysten av Malaysia, reiser rundt der en stund før vi tar fly over til øst-malaysia på Borneo. Derfra tar vi fly videre til Vietnam. Er veeeldig reisesyk nå :o)))

Takk for svar :o)

Klems fra

Heey! Kjempeglad for svar! Stedene du anbefaler er notert :o)

Trenger jeg ikke å reise ut av landet for å fornye visumet?? Det står det i alle reisebøkene....(men det er kanskje bare i teorien?). Det hadde jo vært kjempefint. Har vurdert å forkorte turen i Vietnam til 30 dager pga. visumet...følte det ble litt stress å måtte dra til Laos og sånn...men hvis jeg kan få forlengelse i Vietnam, er jo ikke det noe problem!!!

Når var du i Vietnam?

Jeg gleder meg noe vanvittig. Skal være borte i 4,5 måneder...ankommer Thailand i januar, drar ganske raskt ned til øst-kysten av Malaysia, reiser rundt der en stund før vi tar fly over til øst-malaysia på Borneo. Derfra tar vi fly videre til Vietnam. Er veeeldig reisesyk nå :o)))

Takk for svar :o)

Klems fra

Hei igjen....

Nei som sagt trenger men ikke å forlate Vietnam for å få forlengelse,skal du til Ho Chi Minh først kan du gå til et av reisebyråene i backpacker"delen" av byen for informasjon,har du lonly planet boka kan du se der alle hotellene er i ei klynge..

(det finnes et immigrasjonskontor i Ho chi..men dette kontoret er bare sløsing med tid,men en artig opplevelse i hennhold til at du får se et ekte Vietnamsk "køsystem") Var ute å reiste i 5 mnd. mitt livs reise,skal dra en annen gang...men vil på det sterkeste anbefale Sapa(byen oppe i nord)....

Et tips til.....i Vietnam har de flerer forskjellige klasser på togene.For guds skyld IKKE velg hard seat på lengere reiser(se hva lonly planet boka skriver om togreiser,nyttig stoff).Jeg opplevde å sitte på et nattog i 14 timer på en trebenk med 90 graders"ryggstøtte".Nærmere hælvete tror jeg du ikke kommer på denne jord...

Fortsatt misunnlig på deg!!!!hvertfall når jeg har to harde skoleår foran meg...:(

Kos deg på reisen;)

Hei heldiggrisen!!!!

For å få visum til vietnam,må du kontakte Vietnams ambasade i Sverige.Er ikke sikker på om det er noen Ambasader for Laos i Norge,men jeg tror Norge var representert der neden.Jeg var i Vietnam og Laos over viusum grensa begge steder,det går bra å få visaforlengelse i Vientiane,men utover det er jeg ikke sikker i Laos.Vietnam er det også greit å få det(men ikke vent for mye av mindre byer)sjekk turistkontorer/hoteller, det er flusst av de.De hjelper deg mer enn gjerne,men sjekk mange steder først!!!!!!!!

Streder i Vietnam: Et råd ta deg litt ekstra tid og dra helt opp i nord i Vietnam til et sted som heter Sapa.Var ute å reiste i 5 månder og dette var det desidert fineste stedet.Vidre kan jeg anbefale Hoi An,hvis du vil skreddersy klær(har også navn på en flink skredder om du vil ha det;).Nah Trang er en meget fin strand by om du vil sole deg..Danang er ikke verd turen,er bare en litt stor søvnig by,men om du reiser med tog,og skal til Hoi An må du gå av der.

Laos fikk jeg egentlig ikke så mye ut av,Vang Vieng var et ok sted,men massssse turister der.Var også i en by som het Luang Prabang,der skulle det vist være vakkert,men hele byen var skoddelagt p.g.a. de brannt skoger for å rydde til plantasjer av noen slag...

Et siste råd..Kjøp Lonly Planet bok!!!!!!!!!den er uunværlig.Om du ikke er helt avhengig å legge opp reiseruten her hjemme ville jeg kjøpt den for en slikk og ingenting der nede...

-puh- dette ble en lang mail...Håper dette hjelp deg litt på vei...

Ha en fin tur.(misunner deg som faen!)

Jeg vil forresten gjerne ha navnet på den flinke skredderen :o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...