Gå til innhold

Svar meg om BEDEHUSA??


misjonær

Anbefalte innlegg

Hei!

Kan du hjelpe meg litt?

Prøver å undersøke litt om kva forhold "folk" har til Bedehus!

Har du vert innom eit bedehus?

Korleis blei du mottatt?

Har noen innvitert deg med på eit bedehus?

Kva trur du dei som går på Bedehuset tenker om deg??

Er det eit bedehus i nærheten av deg, og kva må til for at du skal ta turen på bedehuset??

--

Mange spørsmål dette!

Men om DU gidder å svare på noen av dei, eller skriver litt generelt om dine tanker/meninger om Bedehus ( dersom du har det )..

Då blir eg meget takknemlig!

Fyr laus!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Du skriver: "og kva må til for at du skal ta turen på bedehuset??"

Sannsynligvis må en 10-15 stykk til for å legge meg i jern, og dope meg ned....

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -----sjonær

Når man tenker på all dævelskapen i småbygder, som har sitt utspring i Bedehuset, så håper jeg de husene snart står tomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Du skriver: "og kva må til for at du skal ta turen på bedehuset??"

Sannsynligvis må en 10-15 stykk til for å legge meg i jern, og dope meg ned....

;-)

Med vennlig hilsen

Hei!

Er du såååå stor og sterk sør..

Trudde det skulle være nok med 5-6 pers.

--

Seriøst, har du vert innom eit bedehus noen gang??

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vert innom eit bedehus?

Ja, mange ganger

Korleis blei du mottatt?

Jeg ble hjertelig mottatt helt først, og lederne var innbitt bestemt på å frelse meg fra første stund, med private samtaler, bønnestunder for syndige meg med mer. Da jeg liksom ble "frelst" for å få slutt på maset, ble jeg totalt ignorert. Da var jeg jo reddet, så da var jeg vel ikke interessant lengre.

Har noen innvitert deg med på eit bedehus?

Jeg ble invitert med inn på bedehuset ja. Av venner som var vokst opp i nettopp det miljøet. Vet ikke om det var snakk om noe verve-premie for å få med seg utenforstående, men det føltes slik.

Kva trur du dei som går på Bedehuset tenker om deg??

"Her kommer enda et syndig menneske som vi kan redde over til vår fantastiske tro"

Er det eit bedehus i nærheten av deg, og kva må til for at du skal ta turen på bedehuset??

Ja det er nok sikkert bedehus i nærheten her. Hva som skal til for at jeg skal sette min fot der? Tja, sier uttrykket "when pigs fly" deg noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vert innom eit bedehus?

Ja, mange ganger

Korleis blei du mottatt?

Jeg ble hjertelig mottatt helt først, og lederne var innbitt bestemt på å frelse meg fra første stund, med private samtaler, bønnestunder for syndige meg med mer. Da jeg liksom ble "frelst" for å få slutt på maset, ble jeg totalt ignorert. Da var jeg jo reddet, så da var jeg vel ikke interessant lengre.

Har noen innvitert deg med på eit bedehus?

Jeg ble invitert med inn på bedehuset ja. Av venner som var vokst opp i nettopp det miljøet. Vet ikke om det var snakk om noe verve-premie for å få med seg utenforstående, men det føltes slik.

Kva trur du dei som går på Bedehuset tenker om deg??

"Her kommer enda et syndig menneske som vi kan redde over til vår fantastiske tro"

Er det eit bedehus i nærheten av deg, og kva må til for at du skal ta turen på bedehuset??

Ja det er nok sikkert bedehus i nærheten her. Hva som skal til for at jeg skal sette min fot der? Tja, sier uttrykket "when pigs fly" deg noe?

Hei!

Takk for svar!!!

Desverre var det noe sånt eg frykta!

Hjelper nok ikkje, men eg ber om tilgivelse på vegne av "oss" bedehusfolk runt omkring!

Vi må serriøst skjerpe oss!!!!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

*Har du vert innom eit bedehus?*

Ja.

*Korleis blei du mottatt?*

Husker ikke. Var på basar der i barndommen og vant ei skål. Fin skål forresten.

*Har noen innvitert deg med på eit bedehus?*

Nei.

*Kva trur du dei som går på Bedehuset tenker om deg??*

De ser antagelig på meg som en kloning av Babylons skjøge og Dyret.

*Er det eit bedehus i nærheten av deg, og kva må til for at du skal ta turen på bedehuset??*

Det ligger et noen km borte.

Hva skal til? At Odd Børretzen står for preikinga.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for svar!!!

Desverre var det noe sånt eg frykta!

Hjelper nok ikkje, men eg ber om tilgivelse på vegne av "oss" bedehusfolk runt omkring!

Vi må serriøst skjerpe oss!!!!

mvh

Nei, du har helt rett. Det hjelper absolutt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vert innom eit bedehus?

* Nei

Korleis blei du mottatt?

Har noen innvitert deg med på eit bedehus?

* Nei

Kva trur du dei som går på Bedehuset tenker om deg??

* Vel, regner ikke med at jeg er så ofte i tankene der.

Er det eit bedehus i nærheten av deg, og kva må til for at du skal ta turen på bedehuset??

* Det regner jeg med at det er, men hva som må til for at jeg skal ta turen dit, nei grunnen er ikke oppfunnet ennå, tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, eg har vore på bedehuset mange gonger.

Ja, nokon inviterte meg med.

Eg vart godt motteken.Trur dei fleste var ganske nysgjerrige på meg.

Eg kunne jo nokre av songane !( frå barndommen)

Men eg har ikkje vore der sidan denne gongen i fjor.

Eg tykkjer rett og slett det blir for intimt og personleg- eg er vel ikkje innstilt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vert innom eit bedehus?

Nei, og jeg håper jeg aldri kommer innom ett heller. Det holder med de få slektningene jeg har som skal "frelse" meg. Som ateist og humanist (og utmeldt av statskirken) går jeg aldri inn i en kirke heller, unntaket er begravelser og vielser.

Har noen innvitert deg med på eit bedehus?

Nei. Jeg hadde heller ikke blitt med om jeg ble det.

Kva trur du dei som går på Bedehuset tenker om deg??

Nei, si det... Jeg håper de kan respektere meg for at jeg tross alt har tenkt grundig gjennom dette og tatt et standpunkt når det gjelder livssyn, selv om jeg ikke deler deres syn. Men jeg tviler egentlig på at de respekterer meg for det.

Er det eit bedehus i nærheten av deg, og kva må til for at du skal ta turen på bedehuset??

Det er flere bedehus her. Skulle jeg noensinne forville meg inn i ett av dem, vil det bety at jeg har blitt fullstendig senil og bør legges inn på lukket avdeling snarest. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eg har vore på bedehuset mange gonger.

Ja, nokon inviterte meg med.

Eg vart godt motteken.Trur dei fleste var ganske nysgjerrige på meg.

Eg kunne jo nokre av songane !( frå barndommen)

Men eg har ikkje vore der sidan denne gongen i fjor.

Eg tykkjer rett og slett det blir for intimt og personleg- eg er vel ikkje innstilt på det.

I barndommen var eg ofte med foreldra mine til bedehuset.

Men som vaksen har eg ikkje heldt fram med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vert innom eit bedehus?

Ja, i barndommen. Både på basar og flanelograf-show. Begge deler p.g.a. det var ikke så mye annet som skjedde i bygda.

Korleis blei du mottatt?

Godt. De så vel potensielle frelste barn.

Har noen innvitert deg med på eit bedehus?

Mulig, husker ikke.

Kva trur du dei som går på Bedehuset tenker om deg??

Aner ikke.

Er det eit bedehus i nærheten av deg, og kva må til for at du skal ta turen på bedehuset??

Det er muligens et bedehus her i byen. Vet faktisk ikke.

Det måtte nok en total forandring og hjernevask til for at jeg skulle gå dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å svare så godt jeg kan.

- Har du vert innom eit bedehus?

- Jada, mange ganger, men mest da jeg var barn. Da var vi der støtt og stadig på basarer og juletrefester.

Jeg gikk også på søndagsskolen (ikke regelmessing) og senere på noe som het Yngres av og til. Jeg må innrømme at jeg syntes det var kjedelige greier, men i mangel av andre fritidstilbud hendte det vi stakk innom. Jeg har faktisk også gått på skole i bedehuset i en periode da skolen vår var under ombygging, så bedehuset i hjembygda mi var jeg godt kjent med.

- Korleis blei du mottatt?

- Helt greit.

- Har noen innvitert deg med på eit bedehus?

- Ikke på "vanlige" møter, men da ungene mine gikk på søndagsskolen var det arrangementer der foreldrene ble invitert. Da følte vi oss jo forpliktet til å gå, men jeg må innrømme at jeg følte meg ikke hjemme der.

- Kva trur du dei som går på Bedehuset tenker om deg??

- Jeg vet ikke om de tenker på meg i det hele tatt - i hvert fall ikke som enkeltindivid. Jeg er vel en del av de "ufrelste" eller hva en bruker for slags uttrykk.

- Er det eit bedehus i nærheten av deg, og kva må til for at du skal ta turen på bedehuset??

- Bedehuset er like ved siden av her hvor jeg bor. Jeg har ikke noen interesse av det som foregår der, så jeg kommer nok ikke til å gå dit med mindre noen leier huset til et privat arrangement som barnedåp eller konfirmasjon der jeg er invitert. Eventuelt kan jeg komme til å gå dit hvis en av ungene skulle begynne i barnekoret, siden de har øvingene sine der, eller hvis mitt eget kor skal ha noe fellesopplegg med barne- eller ungdomskoret.

--

Som du ser, har jeg ikke noe spesielt forhold til bedehuset og det som skjer der, verken på godt eller vondt. De holder på med sitt og jeg med mitt. Det er helt greit, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har du vert innom eit bedehus?"

Nei.

"Har noen innvitert deg med på eit bedehus?"

Nei.

"Kva trur du dei som går på Bedehuset tenker om deg??"

Aner ikkje. Kjenner ingen som går på bedehus.

"Er det eit bedehus i nærheten av deg, og kva må til for at du skal ta turen på bedehuset??"

Aner ikkje om det er noko bedehus i nærleiken.

Kva som må til? Tja... Ti ville hestar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei misjonær :)

#Kan du hjelpe meg litt? #

Jada, det kan jeg da :)

#Prøver å undersøke litt om kva forhold "folk" har til Bedehus!#

Hvorfor det?

#Har du vert innom eit bedehus?#

Ja

#Korleis blei du mottatt?#

mottatt og mottatt....gikk inn og satte meg i salen...ingen mottagelse. Ellers har jeg sunget der og da fikk jeg applaus ;o)

#Har noen innvitert deg med på eit bedehus?#

ja

#Kva trur du dei som går på Bedehuset tenker om deg??#

det har jeg ingen formening om egentlig

#Er det eit bedehus i nærheten av deg, og kva må til for at du skal ta turen på bedehuset??#

Har ikke undersøkt akuratt det. Hva som skal til for at jeg går dit? hmmm... hvis jeg ble bedt om å snakke om Islam kanskje ;o)

Håper jeg var til hjelp da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...