Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :)

Så du tipset om grovsalt og kanel mot edderkopper....I dag var jeg å handlet 5 kg grovsalt og en stor pose med kanel som jeg fikk kjøpt i en invandrerbutikk :)

Det jeg lurer på er om hvordan du fikk høre om at dette skulle hjelpe? Og jeg håper inderlig det ikke virker motsatt, at du bare tullt *skjelve* det luktet jo så godt :-D

Vet du hvorfor dette hjelper og hvor mye kanel skal det være til saltet osv??

Strødde du mye, eller bare bitte litt langs hele huset?

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70203-female/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe..redd jeg tulle asså?? Nei, det er ikke tull. (Beklager det sene svaret mitt, men jeg har ikke vært på nett..)

Hvor jeg hørte om dette... Det var i et Kjerringråd-program på radio'n en gang.. Hvorfor det hjelper aner jeg ikke, men det tenker jeg ikke på så lenge det virka..:-)

Jeg blande dette i en sånn hvit isboks.. Nesten full med salt, ca 3/4...og en sånn boks med kanel.. Dette strødde jeg sånn passe rundt terassen, og under vinduer og sånn, der det var mest edderkopper.. La det innerst ved husveggen.. Ikke så mye at det "lyste hvitt" av salt, men sånn passe liksom..:-)

Naboene trodde sikkert det hadde klikka for meg...*s*..

Men det hjalp.:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70203-female/#findComment-338294
Del på andre sider

Hehe..redd jeg tulle asså?? Nei, det er ikke tull. (Beklager det sene svaret mitt, men jeg har ikke vært på nett..)

Hvor jeg hørte om dette... Det var i et Kjerringråd-program på radio'n en gang.. Hvorfor det hjelper aner jeg ikke, men det tenker jeg ikke på så lenge det virka..:-)

Jeg blande dette i en sånn hvit isboks.. Nesten full med salt, ca 3/4...og en sånn boks med kanel.. Dette strødde jeg sånn passe rundt terassen, og under vinduer og sånn, der det var mest edderkopper.. La det innerst ved husveggen.. Ikke så mye at det "lyste hvitt" av salt, men sånn passe liksom..:-)

Naboene trodde sikkert det hadde klikka for meg...*s*..

Men det hjalp.:-)

Bedre sent en aldri :) spesiellt i denne saken *lol*

ja, jeg har fobi ang. disse dyrene. Ble glad da jeg leste tipset ditt, for jeg har aldri sett eller hørt om noe som kan hjelpe for dette...kun drømt om det :)

Mitt salt ble helt brunt, men håper det fungerer lell. Jeg ble så ivrig i å strø på begynnelsen, slik at det ikke rakk rundt hele huset :-D

Men under vinduer og luker ol fikk jeg heldigvis strødd. Det skal bli spennende å se om det fungerer her også!

Edderkopper liker antagelig ikke kanel, og saltet binder vel kanelen til seg for lengere virkning eller no sikkert.

uansett, så synes jeg du er en kjempe knupp ;o)

Takk for at du svarte

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70203-female/#findComment-338311
Del på andre sider

Bedre sent en aldri :) spesiellt i denne saken *lol*

ja, jeg har fobi ang. disse dyrene. Ble glad da jeg leste tipset ditt, for jeg har aldri sett eller hørt om noe som kan hjelpe for dette...kun drømt om det :)

Mitt salt ble helt brunt, men håper det fungerer lell. Jeg ble så ivrig i å strø på begynnelsen, slik at det ikke rakk rundt hele huset :-D

Men under vinduer og luker ol fikk jeg heldigvis strødd. Det skal bli spennende å se om det fungerer her også!

Edderkopper liker antagelig ikke kanel, og saltet binder vel kanelen til seg for lengere virkning eller no sikkert.

uansett, så synes jeg du er en kjempe knupp ;o)

Takk for at du svarte

Mvh

Saltet mitt ble også helt brunt.. Var også ivrig da jeg strødde dette.. Men det er jo bare å blande mer om det ble for lite..:-))

Du må fortelle meg hvordan det går etterhvert da.:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70203-female/#findComment-338333
Del på andre sider

Saltet mitt ble også helt brunt.. Var også ivrig da jeg strødde dette.. Men det er jo bare å blande mer om det ble for lite..:-))

Du må fortelle meg hvordan det går etterhvert da.:-)

Ja, nå skal vi se om jeg får besøk frem til snøen kommer :o)

Og hvis ikke jeg får det, så skal jeg garantert skrive om det her :))

Vet det er ganske mange som lider på grunn av disse krypene...kanskje har vi funnet det store bøtemiddel...det hadde vært no det ja.

Om det fungerer, så ta patent på det du ;o) hehe

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70203-female/#findComment-338493
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...