Gå til innhold

Hvem i svarte huleste..


Gjest carlina

Anbefalte innlegg

Tar med seg ett barn på 3 år inn i fødestue???

Victoria Beckham skal ta med seg sin 3 år gamle sønn,for å se på fødselen!!!!!!

det må være noe av det mest teiteste jeg har lest på lenge!!

gutten må da bli traumatisert av å se sin hylende mor klemme ut en blodbylt???Fysj å æsj kan ikke se noe vakkert i dette jeg nei!!

HERREGUD at det går an!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke noen tvil om at en fødsel er noe av det største som fins, men en 3-åring bør forskånes fra å se sin egen mor hyle i smerter i timesvis, ja..

Men skulle ikke hun ta keisersnitt da?

(Har noe forresten satt seg fast på !-tasten din idag?)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fødsel snart

Skulle ikke hun ha planlagt keisersnitt for at det ikke skulle kollidere med fotballkampene til gemalen da? Hmmm....

Skal i hvertfall ikke ha med min lille pode inn på fødestuen, snitt eller ei.

Stakkars gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noen tvil om at en fødsel er noe av det største som fins, men en 3-åring bør forskånes fra å se sin egen mor hyle i smerter i timesvis, ja..

Men skulle ikke hun ta keisersnitt da?

(Har noe forresten satt seg fast på !-tasten din idag?)

:)

????!!!!!!!!!!!!!!!

He he understreker bare vantro og sjokk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel...

Hvem i svarte huleste er vi som skal sitte her og bedømme noe sånt?

Vi føder forskjellig. Noen hyler, andre klynker osv.

Mine fødsler hadde vært traumatiske for mine barn, ja. Fordi jeg får panikk og fordi jeg ønsker å være den som får omsorg uten å måtte "passe på" andre.

Men jeg er da oppegående nok til å skjønne at ikke alle føder som meg.

Så lenge de har forberedt storebror og er forberedt på at noen storebror er trygg på kan ta med seg storebror ut og vurderer underveis tror jeg det ikke behøver å være så traumatisk som man vil ha det til.

Mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...

Hvem i svarte huleste er vi som skal sitte her og bedømme noe sånt?

Vi føder forskjellig. Noen hyler, andre klynker osv.

Mine fødsler hadde vært traumatiske for mine barn, ja. Fordi jeg får panikk og fordi jeg ønsker å være den som får omsorg uten å måtte "passe på" andre.

Men jeg er da oppegående nok til å skjønne at ikke alle føder som meg.

Så lenge de har forberedt storebror og er forberedt på at noen storebror er trygg på kan ta med seg storebror ut og vurderer underveis tror jeg det ikke behøver å være så traumatisk som man vil ha det til.

Mener

Jeg tror ikke det går an å forbrede en 3 åring på noe slikt..

Helvete vi går jo i ni mnd å forbreder oss når vi skal føde,men når det kommer til stykke var vi særlig forberedt første gang?

Håper bare at ungen er i stand til å glemme opplevelsen fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det går an å forbrede en 3 åring på noe slikt..

Helvete vi går jo i ni mnd å forbreder oss når vi skal føde,men når det kommer til stykke var vi særlig forberedt første gang?

Håper bare at ungen er i stand til å glemme opplevelsen fort!

Håper ungen får en god opplevelse som han husker lenge ;-)

Evt. at han har besteforeldre eller andre som kan ta ham ut dersom det er behov for det. Sånn at han kan føle seg trygg hele tiden og bli skånet for evt. traumatiske opplevelser.

Blir spennende å se hva jeg mener om dette når jeg evt. er jormor med litt erfaring å bygge på ;-)

Da jeg var gravid sist måtte jeg forberede ungene på å evt. være med på fødselen. Ikke fordi jeg ville, men fordi jeg har styrtfødsler. (Siste var på ca. 10 minutter aktiv fødsel..)

Jeg la da vekt på at det ikke er farlig alt som er vondt. Men var sjeleglad da jordmor tilbød seg å ta vannet for å evt. sette det igang. Fra vannavgang til ungen var ute tok det som sagt ca. 10 minutter. Jeg skrek og var redd helt til det ble så ille at jeg bare skrek "uten lyd".

Så personlig vil jeg ikke ha småbarn inn på fødestua.

Men, vi er som sagt forskjellige. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ungen får en god opplevelse som han husker lenge ;-)

Evt. at han har besteforeldre eller andre som kan ta ham ut dersom det er behov for det. Sånn at han kan føle seg trygg hele tiden og bli skånet for evt. traumatiske opplevelser.

Blir spennende å se hva jeg mener om dette når jeg evt. er jormor med litt erfaring å bygge på ;-)

Da jeg var gravid sist måtte jeg forberede ungene på å evt. være med på fødselen. Ikke fordi jeg ville, men fordi jeg har styrtfødsler. (Siste var på ca. 10 minutter aktiv fødsel..)

Jeg la da vekt på at det ikke er farlig alt som er vondt. Men var sjeleglad da jordmor tilbød seg å ta vannet for å evt. sette det igang. Fra vannavgang til ungen var ute tok det som sagt ca. 10 minutter. Jeg skrek og var redd helt til det ble så ille at jeg bare skrek "uten lyd".

Så personlig vil jeg ikke ha småbarn inn på fødestua.

Men, vi er som sagt forskjellige. :-)

JORDMOR skulle det være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

She`s to posh to push...planlagt keisersnitt med innlagt kirurgi for å ta vekk overflødig hud (om det magre kvinnfolket har noen) og strekkmerker.

Forøvrig ser jeg ingenting galt i å la småsøsken være med på fødsel, så lenge de blir forberedt, og har en voksen tilstede som kun skal ta seg av h*n.

Det er den naturligste ting i verden og unger takler sånt helt fint (bedre enn mange voksne) om settinga rundt er lagt opp tl det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye som rører seg under topplokket i familien Beckham skal jeg ikke uttale meg om, men fødsler er veldig ulike.

Mine fødsler f.eks hadde ingen uansett alder, tatt sjelelig skade av å overvære, siden det er veldig rolige seanser. Faktisk var daværende minstejenta på 21 mndr tilstede da nr. 5 ble født fordi hun ikke ville være på rommet til søsknene og leke. Hun syntes forøvrig tydeligvis at det hele var for kjedelig siden mamma ikke "gadd" leke med henne akkurat da. Så hun sovnet på et teppe ved siden av meg i løpet av fødselen.

Ellers har jeg ikke hatt barna med på fødselene, ikke fordi jeg tror de ville blitt redde på noen måte, men fordi jeg synes fødsel er noe veldig intimt som jeg helst vil dele bare med mannen min. Det er en utrolig stemning mellom oss under fødslene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal vel sitte på utsiden og vente på at babyen blir skjært ut.

Forøvrig husker jeg ikke spesielt mye fra jeg var tre år, faktisk ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Han skal vel sitte på utsiden og vente på at babyen blir skjært ut.

Forøvrig husker jeg ikke spesielt mye fra jeg var tre år, faktisk ingenting...

Men selv om du ikke husker det skapte grann kan opplevelser ha brent seg inn i hjernen din og forårsake psykiske lidelser mye senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv om du ikke husker det skapte grann kan opplevelser ha brent seg inn i hjernen din og forårsake psykiske lidelser mye senere.

Ja ikke sant? Så neste gang Rufsa får se en katt ta livet av en fugl bærer det rett inn på lukka avdeling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv om du ikke husker det skapte grann kan opplevelser ha brent seg inn i hjernen din og forårsake psykiske lidelser mye senere.

Det er klart. Men hvis man har født før, vet man vel hvordan det foregår, og hvordan man takler smerte.

For en som takler det bra, tror jeg ikke det ville vært problematisk å la en treåring være med i utdrivningsfasen.

Men så er ikke jeg psykolog. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg syns nå ikke det høres så ille ut jeg da. Sannsynligvis har de noen andre som kan overta ansvaret for tre-åringen om det skulle behøves. Og selv om han skulle være med på fødselen, så står han da sikkert ikke "klint opp" mellom beina til mora og får med seg alt heller da.

Det er da dems eget valg det om de vil ha med sønnen eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...