Gå til innhold

Hva sier dere når...


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da tenker jeg på Maria i big brother å får en vemmelig følelse. *Alle sier jeg er så fin, det er så vanskelig å være hyggelig og så fin som meg samtidig:-((* eller noe i den duren.

Det å være fin har noe med sjarm, utstråling å gjøre også. Pluss øynene som ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvem som sier det, og måten det blir sagt på.

Det er jo flott å ha god selvtillitt, men det er ikke bra å bli for opphengt i utseendet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man pen så er man jo pen. Man må jo selv kunne si det.

Problemet er jo når man begynner å bruke det som en unnskyldning eller forklaring eller på andre måter benytter seg av det.

Man blir jo forholdsvis ofte forhåndsdømt når man er pen. Noen er sikkert hyggelige for det . Jeg vil tro at det er vanskelig å ikke bli litt innbilsk om man er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ellapella

Det kommer an på sammenhengen. Det kan være en helt kurant sak.

Men jeg synes det er litt småtragisk med innlegg om hva som helst, der de bare måå nevne at de får skryt av utseendet sitt, noe som interesserer meg langt oppi rævva. Eller innlegg som "jeg er en pen jente, men husk at også pene jenter kan ha det vanskelig." Eller "alle tror jeg har et perfekt liv, fordi jeg er så pen, men slik er det ikke". (Om du skal fortelle hvor vondt du har det, har da ikke utseendet ditt noe med saken å gjøre.)

bla bla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne aldri falle meg inn å fortelle hva jeg selv eller andre synes om mitt utseende. Om noen skryter av sitt eget utseende, får jeg lett problemer med å synes de er så pene (uansett kjønn). Vet om ei jeg før syntes var pen, men etter at hun fortalte selv hvor tydelig hun visste om dette greide jeg ikke å se skjønnheten i henne lenger, desverre. Vet ikke hvorfor helt, men sånn er nå det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på situasjonen. Noen ganger kan det virke som om vedkommende egentlig prøver å overbevise seg selv om at h*n duger. Da kan jeg godt svare bekreftende. Selvdigging lar jeg bare gå inn det ene øret og ut det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg sier..?

Er det så mye å si da..

Det er liksom ikke noe å si.

Ikke alltid jeg gidder å si noe dersom folk er såkalt "selvgode" etc. Jeg lar dem være det. Jeg bryr meg ikke. Kommer vel kanskje an på hvor godt jeg kjenner vedkommende, hvordan vedkommende vil reagere på en eventuell ytring.

Er vedkommende pen, synes jeg det er rett og rimelig at vedkommende kan komme med et sånt utsagn.

Men jeg blir kanskje litt mer betenkt dersom han/hun ikke er videre over gjennomsnittet..

Litt rart spørsmål, egentlig..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på sammenhengen. Det kan være en helt kurant sak.

Men jeg synes det er litt småtragisk med innlegg om hva som helst, der de bare måå nevne at de får skryt av utseendet sitt, noe som interesserer meg langt oppi rævva. Eller innlegg som "jeg er en pen jente, men husk at også pene jenter kan ha det vanskelig." Eller "alle tror jeg har et perfekt liv, fordi jeg er så pen, men slik er det ikke". (Om du skal fortelle hvor vondt du har det, har da ikke utseendet ditt noe med saken å gjøre.)

bla bla

Neivel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg sier..?

Er det så mye å si da..

Det er liksom ikke noe å si.

Ikke alltid jeg gidder å si noe dersom folk er såkalt "selvgode" etc. Jeg lar dem være det. Jeg bryr meg ikke. Kommer vel kanskje an på hvor godt jeg kjenner vedkommende, hvordan vedkommende vil reagere på en eventuell ytring.

Er vedkommende pen, synes jeg det er rett og rimelig at vedkommende kan komme med et sånt utsagn.

Men jeg blir kanskje litt mer betenkt dersom han/hun ikke er videre over gjennomsnittet..

Litt rart spørsmål, egentlig..

:)

Hva mener du med over gjennomsnittet?

Kommer det ikke ann på øyenene som ser da? En person kan være langt over gjennomsnittelig pen for en ,mens en annen kanskje synes personen ikke er pen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#noen forteller selv at de er pene?#

da hadde jeg garantert begynt å le. Hvorfor skal noen ha behov for å fortelle andre hvor pene de er? det er jo individuelt hva folk synes om det.

Noe alla: du vet du, jeg er egentlig veldig pen..bare så du er klar over det *lol*

#Når de forteller om hvor mye skryt de har fått for utseendet sitt osv.?#

Ja, da er de jo heldige da vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs hvem det kommer fra. Hadde det vært en av mine beste venner, så hadde jeg ledd, for da hadde det vært ment som en spøk, da vi alle er enige om at slike ting er totalt ubetydelige, ikke fordi de er spesielt stygge ;)

Hadde det vært en bekjent (og det har skjedd noen ganger), så sier jeg "javel, det er jo bra for deg" og smiler så hyggelig som jeg klarer. Jeg har problemer med å engasjere meg når en samtale inneholder slike kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man pen så er man jo pen. Man må jo selv kunne si det.

Problemet er jo når man begynner å bruke det som en unnskyldning eller forklaring eller på andre måter benytter seg av det.

Man blir jo forholdsvis ofte forhåndsdømt når man er pen. Noen er sikkert hyggelige for det . Jeg vil tro at det er vanskelig å ikke bli litt innbilsk om man er det også.

Jeg er slett ikke enig i utsagnet om at er man pen så er man pen.

Det kommer ann på æynene som ser, det. Ikke har alle samme smak heller, hva skjønnhet angår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg _sier_ ingenting, men jeg tenker noe som: Herregud, for et selvopptatt nek (eller noe i den dur). Det kommer ikke an på om de virkelig _er_ pene eller ikke; selvskryt av denne typen er smakløst, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min fødte en gutt, og det barnet var noe av det styggeste jeg har sett.

Hvis du har sett Seinfeld så skjønner du..

Hun gjentok hele tiden i det kjedsommelige hvor vakkert barnet hennes var, og hvor mange komplimenter hun fikk.

Og det var kanskje sant, hvis man ser et heslig barn, vil man kanskje føle for å gi det komplimenter allikevel.

Vi vennene sa jo ingenting, selvsagt, men det var tilslutt ganske irriterende å høre på.

Og til de som lurer, ja jeg har barn selv, og nei, jeg har aldri uttalt meg om utseende deres til andre.

Og ja, barn kan være stygge, det er ikke slik at alle babyer er pene, langt ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...