Gå til innhold

Hva sier dere når...


Gjest

Anbefalte innlegg

Da sier jeg at det er hyggelig.

Det må da for fanden være lov til å si at man synes man er pen - når det er fullt ut akseptert at man sier at man synes man er stygg.

Det er en uting det der at det ikke skal være akseptert å si pene ting om seg selv uten at folk reagerer og kaller det selvsentrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er slett ikke enig i utsagnet om at er man pen så er man pen.

Det kommer ann på æynene som ser, det. Ikke har alle samme smak heller, hva skjønnhet angår.

Joda - men noen er jo mer klassiske skjønnheter. Selvsagt er det jo litt forskjell i smaken hos folk.

Rent utseendemessig er mange pene - men så når man mixer inn oppførsel , personlighet , hygiene osv. så er kanskje ikke alle like pene lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da sier jeg "jaha"

Jeg sier IKKE "helt enig", uannsett hvor enig jeg er.

Jeg tenker "herregud, så selvopptatt å snakke om noe slikt".

Men det spørs jo litt hvem, når og i hvilken situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier jeg at det er hyggelig.

Det må da for fanden være lov til å si at man synes man er pen - når det er fullt ut akseptert at man sier at man synes man er stygg.

Det er en uting det der at det ikke skal være akseptert å si pene ting om seg selv uten at folk reagerer og kaller det selvsentrering.

Det er kanskje akseptert å si at en selv er stygg, men gud bedre for et kjedelig tema det også.

Patetisk med mennesker som klager over hvor "stygge og tykke" de er. Som regel helt normalt pene og slanke mennesker.

Blæ, jeg blir kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje akseptert å si at en selv er stygg, men gud bedre for et kjedelig tema det også.

Patetisk med mennesker som klager over hvor "stygge og tykke" de er. Som regel helt normalt pene og slanke mennesker.

Blæ, jeg blir kvalm.

Begge tema er kjedelig i store mengder.

At noen sier i en bisetning at de er fornøyd med utseende sitt og den oppmerksomheten de får - vel, jeg har ingen problem med å forholde meg til det - så lenge det ikke går over i selvdigging. Jeg synes det er positivt at folk er fornøyde og kan si det.

Hvorfor tolker forresten alle her det som om at fordi vedkommende sier hun er synes hun er pen, så er hun selvopptatt? Er hun mer selvopptatt enn en dame som synes hun er stygg og går og gneldrer om det dagen lang? Tror ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge tema er kjedelig i store mengder.

At noen sier i en bisetning at de er fornøyd med utseende sitt og den oppmerksomheten de får - vel, jeg har ingen problem med å forholde meg til det - så lenge det ikke går over i selvdigging. Jeg synes det er positivt at folk er fornøyde og kan si det.

Hvorfor tolker forresten alle her det som om at fordi vedkommende sier hun er synes hun er pen, så er hun selvopptatt? Er hun mer selvopptatt enn en dame som synes hun er stygg og går og gneldrer om det dagen lang? Tror ikke det.

Helt enig med deg i at hvis man sier i en bisetning at man er fornøyd, er det ok.

Men du må vel være enig i at hvis en person legger ut om hvor pen h*n synes h*n selv er, og hvor mange som kommenterer det, er ganske selvopptatt.

Men som du sa, folk som gnåler om hvor stygge de er, er også selvopptatt. Men på et annet nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min fødte en gutt, og det barnet var noe av det styggeste jeg har sett.

Hvis du har sett Seinfeld så skjønner du..

Hun gjentok hele tiden i det kjedsommelige hvor vakkert barnet hennes var, og hvor mange komplimenter hun fikk.

Og det var kanskje sant, hvis man ser et heslig barn, vil man kanskje føle for å gi det komplimenter allikevel.

Vi vennene sa jo ingenting, selvsagt, men det var tilslutt ganske irriterende å høre på.

Og til de som lurer, ja jeg har barn selv, og nei, jeg har aldri uttalt meg om utseende deres til andre.

Og ja, barn kan være stygge, det er ikke slik at alle babyer er pene, langt ifra.

Jeg kan være enig i at ikke alle småbarn er like pene, men å høre noen si at et barn er HESLIG, vet du, det byr meg imot. Ingen barn er HESLIGE.

Apropos .. noen som husker den vitsen om dama på bussen som klagde til passasjeren ved siden av fordi sjåføren hadde sagt at barnet hennes var så stygt?

Medpassasjeren svarte: "Gå frem og klag, du! Så skal jeg holde apekatten for deg imens."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg enig så sier jeg; "ja men så er du smellvakker også!" - syns jeg ikke vedkommende er spesietl pen sier jeg; "Det var hyggelig sagt!" :)

....og til sist sier jeg; "Orker du å høre hva de sier om meg?" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...