Gå til innhold

Bivirkninger med Orgalutran (ganirelix)?!

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen av dere har fått allergiske reaksjoner på Orgalutran og dette legemiddelets innhold?

Jeg fikk anafylaktisk sjokk av Pinex Forte og reagerer på tilsvarende legemidler. Derfor er jeg redd for å starte opp med et nytt preparat, dvs. Orgalutran!

Kan dere hjelpe meg med noen råd foruten at jeg tar kontakt med sykehuset før bruk????

Kjære dere: Hjelp meg litt om dere kan!!

Klem,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70363-bivirkninger-med-orgalutran-ganirelix/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

I felleskatalogen står det:

Bivirkninger: Hyppige (>1/100):

Gastrointestinale: Kvalme

Hud: Erytem med eller uten hevelse på injeksjonsstedet.

Øvrige: Hodepine.

Mindre hyppige: Svimmelhet, asteni, utilpasshet.

Ble du noe klokere?

Kjære -tieto!

Ja, jeg ble klokere. Men, det ordet "asteni" høres skummelt ut!

Snakket med sykepleier på RH i dag, og de skulle ordne slik at jeg fikk være der ved 1. sprøytestikk Orgalutran, samt at anestesilege skulle være sammen med meg. Det er jo litt betryggende da.

Ellers som oppdatering til interesserte: Fikk mensen i kveld og setter da 1. sprøytestikk med Puregon i morgen. Tror jeg skal høre om å få være på sykehuset her hjemme da, er F..N ikke trygg på noen medikamenter lenger! Forstå meg den som kan........

Klem,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...