Gå til innhold

"Afro" fletter.....anybody


afytos

Anbefalte innlegg

Ja, ja.... en helt ny æra for Afytos. Jeg har tilbrakt nesten en hel dag i en frisør stol og fått afro fletter. D.v.s. flettet inn fakehår inn i mitt eget, og betalt i DYRE dommer for dette (men oj, oj så kult ;-))

Lurer på følgende; jeg ønsker jo at dette skal holde seg lengst mulig, har dere noen gode råd å gi meg?

Fått beskjed om ikke å vaske det for ofte, men det er mer eller mindre det eneste jeg vet.

Men kom med gode råd her folkens, har dere gjort dette selv, og hvor lenge klarte dere å holde det ?

Takker og bukker for alle opplysende svar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke! Men du! Hvor fikk du gjort det? hva koster det, og hvor langt hår må du selv ha for å få sånne fletter??

*Har også lyst på!*

Jeg fikk gjort det i Bergen, hvis du bor her kan jeg gi deg salong navnet. Hører du til Oslo, så kryr det visstnok av valg.... ;-)

Jeg betalte blod (etter mine renter altså) noe som skulle tilsvare 2.400,- (arrrrrgh...). Når det gjelder hårlengden, så var mitt hår rimelig kort. D.v.s. nakke håret + topplokket har jeg nok en maxlengde på 10 cm. Mens panneluggen var nok nærmere 3 cm..

Mest sannsynlig er det nok best å ha mer enn hva jeg har, i forhold til feste muligheter. Men jeg ble extremt sugen på det, og hvem har vel tid til å vente noen måneder ??????!! Ikke meg ihvertfall, that's for sure ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk gjort det i Bergen, hvis du bor her kan jeg gi deg salong navnet. Hører du til Oslo, så kryr det visstnok av valg.... ;-)

Jeg betalte blod (etter mine renter altså) noe som skulle tilsvare 2.400,- (arrrrrgh...). Når det gjelder hårlengden, så var mitt hår rimelig kort. D.v.s. nakke håret + topplokket har jeg nok en maxlengde på 10 cm. Mens panneluggen var nok nærmere 3 cm..

Mest sannsynlig er det nok best å ha mer enn hva jeg har, i forhold til feste muligheter. Men jeg ble extremt sugen på det, og hvem har vel tid til å vente noen måneder ??????!! Ikke meg ihvertfall, that's for sure ;-)

HAAHA!! *Løpe og måle håret*

Bor ikke i Bergen eller Oslo, men det er ikkeno problemo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAAHA!! *Løpe og måle håret*

Bor ikke i Bergen eller Oslo, men det er ikkeno problemo.

En ting........det gjorde sabla vondt......!!! Jeg trodde at jeg, etter en fødsel, ikke skulle ha noe å utsette på smerte. Men det er noe rimelig ufattelig irriterende at noen står og torturerer en, og så betaler en 2.400,- for det...... Det må da være et paradoks....(er det riktig bruk av det ordet....????)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting........det gjorde sabla vondt......!!! Jeg trodde at jeg, etter en fødsel, ikke skulle ha noe å utsette på smerte. Men det er noe rimelig ufattelig irriterende at noen står og torturerer en, og så betaler en 2.400,- for det...... Det må da være et paradoks....(er det riktig bruk av det ordet....????)!!

Man skal lide for skjønnheten...(hørt sånt tull??)

Jeg er så lei av Baktushåret mitt, og av å fly til frisør å klippe det hver 6-7 uke!

Lange fletter høres glimrende ut for ei stund :0)

Men jeg trodde man måtte ha litt hår for å få sånne jeg. Har bare 3-4-5 cm hår jevnt fordelt oppi der jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skal lide for skjønnheten...(hørt sånt tull??)

Jeg er så lei av Baktushåret mitt, og av å fly til frisør å klippe det hver 6-7 uke!

Lange fletter høres glimrende ut for ei stund :0)

Men jeg trodde man måtte ha litt hår for å få sånne jeg. Har bare 3-4-5 cm hår jevnt fordelt oppi der jeg.

Vettu hva, da ville jeg svippet innom en salong som gjør dette og fått dem til å se på det. Jo kortere håret er, jo vanskeligere er det for frisøren å få festet løshåret på!! Men sjekk med dem for sikkerhetsskyld.... Lykke til,

*hopper i sengen med mitt fantastisk lange, flettede hår ;-)*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vettu hva, da ville jeg svippet innom en salong som gjør dette og fått dem til å se på det. Jo kortere håret er, jo vanskeligere er det for frisøren å få festet løshåret på!! Men sjekk med dem for sikkerhetsskyld.... Lykke til,

*hopper i sengen med mitt fantastisk lange, flettede hår ;-)*

*Hopper misunnelig i seng med Baktusstubben min*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vettu hva, da ville jeg svippet innom en salong som gjør dette og fått dem til å se på det. Jo kortere håret er, jo vanskeligere er det for frisøren å få festet løshåret på!! Men sjekk med dem for sikkerhetsskyld.... Lykke til,

*hopper i sengen med mitt fantastisk lange, flettede hår ;-)*

Men du - blir ikke sånne fletter ganske stygge etter et par måneder når det andre håret vokser ut ? Og når man tar dem ut, er ikke håret ødelagt slik at man må klippe det? Jeg aner ikke, men mener jeg har hørt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du - blir ikke sånne fletter ganske stygge etter et par måneder når det andre håret vokser ut ? Og når man tar dem ut, er ikke håret ødelagt slik at man må klippe det? Jeg aner ikke, men mener jeg har hørt det.

Det stemmer... Ikkje at eg har opplevd det sjølv, men har venninner som har gjort det. Det er kult i maks to månader, så må det klippast (i beste fall) kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket det ikke så ofte, og når jeg gjorde det, var det bare lett skylling og klapping med håndkle.

Kjøp en god hårvoks som du kan klemme inn i flettene, så holder de seg pene lettere. Hvis endene på løshjår fliser seg opp, kan du brenne litt på dem (sant!).

Jeg hadde ganske kort hår med lugg da jeg fikk fletter, og mitt holdt seg i ca 4 mnd før det begynte å bli stygt og flettene ble løse.

Men jaggu fikk jeg sunt og godt hår etterpå! Det var helt suverent, hadde jo hvilt så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer... Ikkje at eg har opplevd det sjølv, men har venninner som har gjort det. Det er kult i maks to månader, så må det klippast (i beste fall) kort.

Jeg hadde mine fletter i snaue 4 mnd, og håret mitt var så sunt etterpå som det aldri har vært før! Glansfullt og uten slitasje.

Men det tok ganske lang til å løsne alle flettene på en ordentlig måte, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer... Ikkje at eg har opplevd det sjølv, men har venninner som har gjort det. Det er kult i maks to månader, så må det klippast (i beste fall) kort.

Hvis man ikke tar det opp og fletter det igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke tar det opp og fletter det igjen?

No er eg på tynn is, og anar ikkje kva eg snakkar om. :-)

Eg veit berre at dei to eg kjenner som har gjort det klipte seg kort etterpå, og dei hadde ikkje flettene i mange månader...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har kanskje... hmm.... 30-35 cm hår.. Ville det blitt like dyrt da tror du?

Ja, for du betaler ikke bare for jobben, men for det "ekstra håret" du må ha. Spørs vel kanskje på hvor lange fletter du vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har kanskje... hmm.... 30-35 cm hår.. Ville det blitt like dyrt da tror du?

Nyco er inne på det..... Det satt ei jente til i salongen når jeg var der. Og hun brukte bare en pakke i håret sitt (hun hadde lengre hår enn alle oss andre). Hun betalte halv pris 1.200,-. Vi brukte 5-6 pakker tror jeg,,,,,Men hennes hår ble ikke like langt som mitt f.eks. Du må huske at de fletter inn løshåret helt fra hodebunnen. Men for alt jeg vet, så kan det jo være at man kan flette det på andre måter ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren holdt ut en mnd. - da var nakken nesten "av" - det er tungt i varmen! At dere ikke bruker pengene på noe varig!

*grrrr* :)

Jeg skjønner poenget ditt....kunne brukt pengene på en ny sofa (d.v.s spart opp til en ;-) ) eller noe annet fornuftig. MEN, av og til så har vi behov for å frike helt ut og bruke penger på noe som bare gagner en selv ;-)

Tilgi meg Flisa.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner poenget ditt....kunne brukt pengene på en ny sofa (d.v.s spart opp til en ;-) ) eller noe annet fornuftig. MEN, av og til så har vi behov for å frike helt ut og bruke penger på noe som bare gagner en selv ;-)

Tilgi meg Flisa.......

I know - slik er kvinner! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...