Gå til innhold

Opplysninger om Zoloft

Gjest i dag er jeg anonym

Anbefalte innlegg

Gjest i dag er jeg anonym

Min kjære bror tok sitt liv for 7 måneder siden. Han kjørte rett i en trailer.

Forut for denne hendelsen var han deprimert, og gikk på Zoloft (50 mg).

Som rimelig er, har jeg mange spørsmål. Her på psykiatri-forum er det mennesker med mange svar, sunt folkevett og medmenneskelighet.

Kan noen fortelle meg litt om medisinen Zoloft og dens virkning/ bivirkning? Jeg er interessert i alle opplysninger/ deres tanker rundt Zoloft-medisinering. Særlig tenker jeg på bilkjøring. Vil Zoloft påvirke emnen til å kjøre bil?

Takk for svar!

Hilsen ei som prøver å nøste opp sin brors siste dager.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70443-opplysninger-om-zoloft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet i dag

Jeg har brukt Zoloft, og vil nok tro at din bror handlet som han gjorde på tross av medisinene og på grunn av sykdommen sin (sykdommen som gjorde at han ble behandlet med antidepressiva).

Altså tror jeg du finner mer ut ved å finne ut om sykdommen hans og problemene, enn du vil finne som bivirkninger av medisinen han tok.

En stor klem til deg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70443-opplysninger-om-zoloft/#findComment-339454
Del på andre sider

zoloft går ikkje ut over evnen til f.eks. å kjøre bil.

du seier ikkje kor lenge han hadde gått på zoloft. det tar gjerne 2-4 uker før virkningen av antidepressiva inntrer. så dersom han nylig hadde begynt på den, kan det være at virkningen ikkje hadde komme enno.

ellers kan det variere fra person til person hvilken type antidepressiva som har best effekt. det kan hende at akkurat zoloft hadde liten effekt på han, og det kan legge ein ekstra byrde til depresjonen - veit eg av eigen erfaring....når man venter på virkningen og den uteblir.

eg er enig med "ikke undertegnet i dag" under her, som seier at du nok heller må leite i sjukdommen hans. depresjon er ein livsfarlig sjukdom, dessverre.....

føler med deg! med tida vil bølgene av savn bli meir til å holde ut. ønsker deg ein rik og legende sorgprosess med nytt blikk for livets mange verdier.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70443-opplysninger-om-zoloft/#findComment-339762
Del på andre sider

happy1365380345

Det er trist å høre og jeg føler med deg. Finner nok ikke svaret på dette uansett hvor mye man enn skulle ønske å vite når sånt skjer. Fikk allikevel lyst til å skrive noen ord til deg, da vi opplevde noe i likheten med dette med fetteren min. Han tok også livet sitt selv om han gikk på Zoloft. Jeg har selv hatt en skremmende erfaring med dette preparatet. Hadde kun tatt det et par uker da jeg ble fryktelig dårlig og suicidal. Hadde a l d r i tenkt tanken før jeg begynte på Zoloft. Jeg hadde angst og var ikke deprimert. Jeg vet at svært få behandlere/leger ønsker å snakke om denne bivirkningen av ovennevnte preparat. Den er relativt sjelden - men jeg tror faktisk den er mer vanlig enn de antar, dessverre. Jeg ville bare fortelle om min erfaring - du kan også lese om preparatets sjeldne bivirkninger i felleskatalogen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70443-opplysninger-om-zoloft/#findComment-340274
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...