Gå til innhold

Katteråd 2


org

Anbefalte innlegg

Å stenge en liten kattepus inne i et isolert rom de to første ukene vekk fra moren høres ikke helt bra ut. Min kattepur var/er veldig kontaktsøkende og for det første tror jeg at hvis hun hadde vært innestengt i så lang tid, ville hun bli redd og sky, og for det andre så ville det gjort det vanskeligere å få henne ordentlig kos senere.

Vi gjorde det helst etter å ha prøvd ganske mye annet tidligere så de kattene dette har blitt gjort med har vært nærmere 5-6 månder.

Dette ble gjort etter å ha prøvd utallige typer kattesand, forskjellige typer kattedo, flere kattedo, gjerne et i hvert rom, omtrent fotfølging av pus rundt i huset slik at en fikk ta den i aksjon etc.

Det rådet fikk jeg forresten fra dyrlegen da jeg vurderte å avlive en katt fordi den ikke ville slutte å tisse i senger, sofa, puter, klær som lå på gulvet etc, alt av stoff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle til å si at du må dytte nesa til pusen ned i skiten, men det hadde dere jo prøvd.

Angående vegg til vegg tepper; selv om du vasker aldri så godt, ligger det igjen lukt som katten lukter og derfor etterlater seg diverse der igjen. Få tak i en tepperenser og rens skikkelig. Evnt. lukk døren dit til den har blitt stueren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...