Gå til innhold

Tøffelhelt


Gjest melkerull

Anbefalte innlegg

Gjest melkerull

Hei.

Bare lurer på hvordan dere vil definere en tøffelhelt. Hjelpe meg noen??

Og hvem er deres helt?? (ikke tøffelhelt altså, bare helt..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tøffelhelt er vel gjerne ein person (som regel mannlig) som ikkje stiller opp for seg sjølv.

helter har eg stort sett lite av, men dei to damene (hu voksne og hu unge) i filmen "snikende tiger, skjult drage" kjem nærme, begge to :)

jo, så har eg djup respekt for bjørk. artisten altså. ikkje treet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøffelhelt er vel gjerne ein person (som regel mannlig) som ikkje stiller opp for seg sjølv.

helter har eg stort sett lite av, men dei to damene (hu voksne og hu unge) i filmen "snikende tiger, skjult drage" kjem nærme, begge to :)

jo, så har eg djup respekt for bjørk. artisten altså. ikkje treet.

Hei, kom inn først nå, men altså: tøffelhelt pleide å være en som gjorde alt kona sa, ikke opponerte mot henne. En mann som tok oppvasken, og kom med kaffebrettet. Unødvendig å si at det var "tøffelheltens" mannlige kompiser som brukte ordet, ser ikke for meg at kvinnene gjorde det. Men det er altså en ektemann, d.e. en mann med kone, som blir (ble) kalt det. En mann som ikke tør stå opp for seg sjøl - for eksempel å¨jobben, blant venner osv, og ikke bare overfor kona - blei mer kalt en dott. Damer hadde åpenbart lov til både å ta oppvasken, bære brett og være feige i direkte konfrontasjoner utenfor heimen uten å bli kalt dott. Urettferdig på alle måter, but that's life (was life).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffelhelt er en som jatter med og har forskjellige meninger ettersom hvem han snakker med. Han lar kona bestemme alt, på en patetisk - ikke grei - måte.

Min helt er... hm ... ikke godt å si. Pappa, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en som dilter etter uten og tørre å stå for sine egne meninger.

F.eks. blir enkelte gutter tøfflisterte når de får seg dame, jatter med henne i alt, og er enig i alt hun sier, selv om vi som har kjent han i mange år vet at han egentlig ikke mener det han sier.

Ja.. og så har de aldri tid til å gå ut å ta seg en øl, fordi de må holde jenta i hånden hele kvelden.

Det er kvalmt, men det går til slutt over enten i form av dama som blir drittlei sånne kjedelige gutter, eller at han våkner opp fra sin dvale, og tar til vett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en som dilter etter uten og tørre å stå for sine egne meninger.

F.eks. blir enkelte gutter tøfflisterte når de får seg dame, jatter med henne i alt, og er enig i alt hun sier, selv om vi som har kjent han i mange år vet at han egentlig ikke mener det han sier.

Ja.. og så har de aldri tid til å gå ut å ta seg en øl, fordi de må holde jenta i hånden hele kvelden.

Det er kvalmt, men det går til slutt over enten i form av dama som blir drittlei sånne kjedelige gutter, eller at han våkner opp fra sin dvale, og tar til vett.

...Jeg mistenker deg for å bli skikkelig tøffel når du treffer den rette!!

=o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Jeg mistenker deg for å bli skikkelig tøffel når du treffer den rette!!

=o)

Jeg har aldri blitt tøffel før, og jeg har ingen planer om å bli det senere! :)

Hvorfor tror du noe så stygt om meg?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri blitt tøffel før, og jeg har ingen planer om å bli det senere! :)

Hvorfor tror du noe så stygt om meg?? :)

Det var et komplemang, for at du er så "puuus"

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et komplemang, for at du er så "puuus"

;)

Jeg er veldig søt og snill og romantisk kan jeg til og med også være, men ikke tøffel.

Aldri tøffel!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig søt og snill og romantisk kan jeg til og med også være, men ikke tøffel.

Aldri tøffel!

:)

Bare vent til du sitter med en fristerinne ved din side og avlyser den hellige poker kvelden med gutta....Mark my woords!!!

Ordet tøffel vil runge fra kompisene i år framover!

"Tøffel"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til du sitter med en fristerinne ved din side og avlyser den hellige poker kvelden med gutta....Mark my woords!!!

Ordet tøffel vil runge fra kompisene i år framover!

"Tøffel"

Har hørt den før når jeg sneik meg unna noen ordinære forspiel et par lørdager...

Men jeg drakk med de samme folka på fredagene, så jeg har gitt dem inn i ettertid.

Helvetes planter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt den før når jeg sneik meg unna noen ordinære forspiel et par lørdager...

Men jeg drakk med de samme folka på fredagene, så jeg har gitt dem inn i ettertid.

Helvetes planter! :)

Det var en tynn unnskyldning SDD...Drakk med dem fredagene og lurte deg unna de selv skrevne lørdagene??

HAH...Busted...lukter jeg en framtidig MEGA tøffel,som disser vennene over 2 mnd forhold??

*gliser stort*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en tynn unnskyldning SDD...Drakk med dem fredagene og lurte deg unna de selv skrevne lørdagene??

HAH...Busted...lukter jeg en framtidig MEGA tøffel,som disser vennene over 2 mnd forhold??

*gliser stort*

Nope, ikke denne karen!

Aldri gjort noe sånt, og er det noe jeg ikke er så er det tøffel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, ikke denne karen!

Aldri gjort noe sånt, og er det noe jeg ikke er så er det tøffel! :)

Tøffel i mine øyne, er en som yter og gjør det meste for å tilfredstille den krevende kjærringa!!

PS Jeg er gift med en...*S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffel i mine øyne, er en som yter og gjør det meste for å tilfredstille den krevende kjærringa!!

PS Jeg er gift med en...*S*

Synd for deg. Du blir nok lei han etterhvert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd for deg. Du blir nok lei han etterhvert! :)

Tror ikke det....Han er ganske enkelt en snill mann!

Jeg får nok motbør når jeg blir for krevende!!

Dessuten er han min soul mate!

PS jeg er også en tøffel da bare så det er sagt!

Og du følger nok etter etterhvert;)

*S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det....Han er ganske enkelt en snill mann!

Jeg får nok motbør når jeg blir for krevende!!

Dessuten er han min soul mate!

PS jeg er også en tøffel da bare så det er sagt!

Og du følger nok etter etterhvert;)

*S*

Det er forskjell på å være tøffel og oppmerksom.

Det siste er jeg selvsagt!

Så jeg velger ikke bort en koselig kveld med dama hvis det er det jeg vil, har da stadig vekk gjort sånt, men det er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en som dilter etter uten og tørre å stå for sine egne meninger.

F.eks. blir enkelte gutter tøfflisterte når de får seg dame, jatter med henne i alt, og er enig i alt hun sier, selv om vi som har kjent han i mange år vet at han egentlig ikke mener det han sier.

Ja.. og så har de aldri tid til å gå ut å ta seg en øl, fordi de må holde jenta i hånden hele kvelden.

Det er kvalmt, men det går til slutt over enten i form av dama som blir drittlei sånne kjedelige gutter, eller at han våkner opp fra sin dvale, og tar til vett.

Så du blir tøffelhelt snart du også SDD:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...