Gå til innhold

Komplisert rekkehusliv!


Gjest mrsx

Anbefalte innlegg

Vi bor i rekkehus, et riktig hyggelig og stort rekkehus. Som vi har pusset opp, slik vi liker det. Men hvor mye kan man kreve at naboene tar hensyn til hverandre? Er vi noen skikkelige surpromper når vi blir lei av ungeskrik (høyt og med foreldre som skriker tilbake) hver ettermiddag når vi drikker kaffe, og i helgen. Snekring hver helg og om kveldene. Selv har vi ikke småbarn lenger. Prøver å ta hensyn den andre veien, ved f.eks ikke å klippe plenen når barna sover ute i vognene sine. Og jeg husker at vi prøvde å dempe ungene når vi hørte at naboene hadde søndagsbesøk. Hjelp, hvordan skal vi overleve uten å bli uvenner? Er glad i barn, men det får være grenser. Hvor går grensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min filosofi er ganske enkel: Når man bor i rekkehus/leilighet må man regne med at det blir en del støy. Om det blir enormt med støy, må man kunne prate med naboen. Kanskje de ikke vet hvor lydt det er?

Jeg godtok vanlig "levestøy" uten problemer da jeg bodde i leilighet. Det vil si ropende, lekende unger, springing i trappa rett utenfor soverommet til poden (det hørtes ut som en liten flokk elefanter løp ti cm fra øret, da naboens fire unger trampet opp og ned...) og naboen under som ikke var kapabel til å lukke dører: de ble slamret igjen.

Når det er bråk på nettene (kjempefest, uten at vi var varslet (eller helst invitert :-)), da sa jeg ifra. Hadde aldri noen større problemer, heldigvis.

Nå bor vi i enebolig, og det er helt utrolig hvor stille det er!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm..hvorfor i alle dager flyttet dere inn i rekkehus om dere ikke tåler litt lyder fra naboene da? At det blir endel bråk fra naboene er da helt naturlig når man bor så tett ...

Jeg syns dere er litt vel sutrete om dere ikke tåler lyder og ungeskrik ja.. Og det med å snekre o.l., det tar man vel når man selv har tid til det. Mange familier har jo kun tid til sånt i helgene... Ellers er det jo greit om folk ikke starter med snekring o.l. tidlig om morgenene på søndagene da, men ellers syns jeg de bør få gjøre det når det passer dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag:

Flytt til aldershjemmet!

Det er visst litt dårlig med gamlehjemsplasser for tiden. Og særlig for dem som ikke er spesielt gamle. Problemstillingen var faktisk alvorlig ment. Det er alltids en mulighet å flytte, men bedre å finne regler som alle kan leve med. Synes du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst litt dårlig med gamlehjemsplasser for tiden. Og særlig for dem som ikke er spesielt gamle. Problemstillingen var faktisk alvorlig ment. Det er alltids en mulighet å flytte, men bedre å finne regler som alle kan leve med. Synes du ikke?

Hehehe,da skulle du bodd her,da hadde du fått kjørt deg!Tror forresten det er vanskelig og lage regler som gjør at unger slutter og skrike,da må du skyte dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novembermom

Vel, man kan ikke be et barn om å være stille.

Når man bor i blokk/rekkehus så må man tåle barnebråk og snekring o.l. på hverdager og lørdager. Og man har jo lov til å bråke med hammer o.l. fra kl 0800 til 1900 på hverdager og fra kl 0800 til 1700 på lørdager.

Vi har det på samme måte og vi må bare godta det.

Vi flyttet inn her og det er mange som har barn, og babyer griner både dag og natt og ungene leker med vogner som bråker på gulvet o.l.

Liker jeg ikke sånne ting, så flytter jeg heller ikke inn i blokk.

Det er greit nok at dere vil ha ro fra dette, men da får dere ta dere en tur ut da.

For dere kan ikke gå til de enkelte naboene og be de få barna deres til å være stille og be de om å la være å snekre o.l.

Dette hører jo med i hverdagslivet uansett. Og dette må man regne med når man bor i blokk eller rekkehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er ikke kona mi og ikke er jeg hennes eks. Jeg bor forøvrig ikke i rekkehus heller:-))

Så var det oppklart.

Men det kunne blitt en riktig morsom fortelling a la Andre Bjercke med mye ordspill:

mrx og mrsx bor i et hus. Så treffer de mrxx og mrsxx. Nå er mrsx blitt mrsxx og mrsxx er blitt mrsx. Her min x sa mrx til missx. Som nå er.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det oppklart.

Men det kunne blitt en riktig morsom fortelling a la Andre Bjercke med mye ordspill:

mrx og mrsx bor i et hus. Så treffer de mrxx og mrsxx. Nå er mrsx blitt mrsxx og mrsxx er blitt mrsx. Her min x sa mrx til missx. Som nå er.....

Hehe, joda det kunne ha blitt en skikkelig såpeopera ut av dette. Forøvrig har jeg aldri hatt noen eks, bare gamle flammer, de begynner jaggu å bli gamle de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest K@nskjus

Vel, man kan ikke be et barn om å være stille.

Når man bor i blokk/rekkehus så må man tåle barnebråk og snekring o.l. på hverdager og lørdager. Og man har jo lov til å bråke med hammer o.l. fra kl 0800 til 1900 på hverdager og fra kl 0800 til 1700 på lørdager.

Vi har det på samme måte og vi må bare godta det.

Vi flyttet inn her og det er mange som har barn, og babyer griner både dag og natt og ungene leker med vogner som bråker på gulvet o.l.

Liker jeg ikke sånne ting, så flytter jeg heller ikke inn i blokk.

Det er greit nok at dere vil ha ro fra dette, men da får dere ta dere en tur ut da.

For dere kan ikke gå til de enkelte naboene og be de få barna deres til å være stille og be de om å la være å snekre o.l.

Dette hører jo med i hverdagslivet uansett. Og dette må man regne med når man bor i blokk eller rekkehus.

Det med 08-17 på lørdager, er det nedfelt i et eller annet reglement der du bo? Er disse tidspunktene vanlige rundt omkring?

Lurer siden naboen her (eneboliger) ikke har snakket med oss siden den lørdagen vi i oppussingsiveren begynte litt forsiktig snekring kl 08.30 en lørdag.

Skulle gjerne visst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novembermom

Det med 08-17 på lørdager, er det nedfelt i et eller annet reglement der du bo? Er disse tidspunktene vanlige rundt omkring?

Lurer siden naboen her (eneboliger) ikke har snakket med oss siden den lørdagen vi i oppussingsiveren begynte litt forsiktig snekring kl 08.30 en lørdag.

Skulle gjerne visst!

Alle her vi bor har en mappe der det står hva man har lov til og ikke lov til og der står også hvilke tider man kan bråke med sånne ting.

Hvordan det er i andre borettslag vet jeg ikke, men jeg antar jo at alle får beskjed hvis det ikke er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novembermom

Det med 08-17 på lørdager, er det nedfelt i et eller annet reglement der du bo? Er disse tidspunktene vanlige rundt omkring?

Lurer siden naboen her (eneboliger) ikke har snakket med oss siden den lørdagen vi i oppussingsiveren begynte litt forsiktig snekring kl 08.30 en lørdag.

Skulle gjerne visst!

Dere kan jo spørre dem da.

Men jeg vet ærlig talt ikke om det er faste tider når det gjelder eneboliger.

Mine foreldre har eneboliger og jeg tror ikke det er noe reglement der.

Min far har dullet og holdt på utover kvelden med ting og tang enkelte ganger og da har jo klokken vært mer enn 19:00.

Eller kanskje naboene er rett og slett sur på dere fordi dere våget å forstyrre dem på en lørdagsmorgen:op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekkehus er en småbarnsgreie. Hvis du vil være med på leken får du smake steken.

Dette var lite gjennomtenkt av dere. Hvis dere vil ha et rolig liv uten bråk fra amåbarnsfamilier, burde dere flyttet i enebolig.

Hold ut, eller flytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...