Gå til innhold

Hva kjøper man i USA?


Gjest USAtur

Anbefalte innlegg

Hva kjøper man når man er i USA?

Jeg tenker både på hva som lønner seg å kjøpe, hva so bare finnes der, og hva som er helt typisk for USA og som man kan ha glede av å kjøpe.

Eller er det bare USA-hatere for tiden som ikke tåler slike innlegg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Man har selvsagt et uvanlig godt utvalg av våpen av ymse slag - alt fra erte-skytere til de virkelig store atombombene.

I en del banker får man et håndvåpen når man åpner en bankkonto.

I tillegg har man selvsagt merkelige ideologier som sier at man skal sende tropper rundt over hele verden. Du kan selvsagt kjøpe noen av disse troppene med hjem, men det er mulig du må betale moms på dem hvis verdien overstiger 5000 kr.

I tillegg har man uhyggelig mange forskjellige guder til minst like mange religioner. Noen av disse gudene kan du få kjøpt billig, ettersom råstoffet for å lage en gud er så billig og finnes overalt.

Ønsker deg en god tur!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeg undrer

Hei,

Man har selvsagt et uvanlig godt utvalg av våpen av ymse slag - alt fra erte-skytere til de virkelig store atombombene.

I en del banker får man et håndvåpen når man åpner en bankkonto.

I tillegg har man selvsagt merkelige ideologier som sier at man skal sende tropper rundt over hele verden. Du kan selvsagt kjøpe noen av disse troppene med hjem, men det er mulig du må betale moms på dem hvis verdien overstiger 5000 kr.

I tillegg har man uhyggelig mange forskjellige guder til minst like mange religioner. Noen av disse gudene kan du få kjøpt billig, ettersom råstoffet for å lage en gud er så billig og finnes overalt.

Ønsker deg en god tur!

Med vennlig hilsen

Er selvinnsikten så liten og egoet så stort at du _må_ benytte enhver anledning til å fremme din selvpålagte rolle som dol-samvittighet?

Klarer du rett og slett ikke overse muligheten til å hevde deg selv og forsøke å blamere antatte menings-motstandere? Selv ikke i forbindelse med et seriøst spørsmål fra en som ser fram til en skarve USA-tur?

Hva er det i barndommen din som har gjort deg sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selvinnsikten så liten og egoet så stort at du _må_ benytte enhver anledning til å fremme din selvpålagte rolle som dol-samvittighet?

Klarer du rett og slett ikke overse muligheten til å hevde deg selv og forsøke å blamere antatte menings-motstandere? Selv ikke i forbindelse med et seriøst spørsmål fra en som ser fram til en skarve USA-tur?

Hva er det i barndommen din som har gjort deg sånn?

*ler*

Den som kun tar spøk for spøk

Og alvor kun alvorlig

Han har faktisk forstått

Begge deler dårlig!

[Piet Hein]

===

Dog må du gjerne fortelle meg hvor jeg forsøker å "å blamere antatte menings-motstandere"...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeg undrer

*ler*

Den som kun tar spøk for spøk

Og alvor kun alvorlig

Han har faktisk forstått

Begge deler dårlig!

[Piet Hein]

===

Dog må du gjerne fortelle meg hvor jeg forsøker å "å blamere antatte menings-motstandere"...

Med vennlig hilsen

Du virket ironiserende på en ovenfra og ned måte - som du alltid gjør. Og det sier kanskje mer om deg enn om meg. Dessuten er det slett ikke uvanlig å sette inn en ";-)" når man spøker. Jeg så ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Man har selvsagt et uvanlig godt utvalg av våpen av ymse slag - alt fra erte-skytere til de virkelig store atombombene.

I en del banker får man et håndvåpen når man åpner en bankkonto.

I tillegg har man selvsagt merkelige ideologier som sier at man skal sende tropper rundt over hele verden. Du kan selvsagt kjøpe noen av disse troppene med hjem, men det er mulig du må betale moms på dem hvis verdien overstiger 5000 kr.

I tillegg har man uhyggelig mange forskjellige guder til minst like mange religioner. Noen av disse gudene kan du få kjøpt billig, ettersom råstoffet for å lage en gud er så billig og finnes overalt.

Ønsker deg en god tur!

Med vennlig hilsen

Hmmm...kanskje jeg skulle kjøpe meg en gud? Og en tropp kan da umulig koste mer enn 5000,- Hadde vært noe til alt hagearbeidet, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er selvinnsikten så liten og egoet så stort at du _må_ benytte enhver anledning til å fremme din selvpålagte rolle som dol-samvittighet?

Klarer du rett og slett ikke overse muligheten til å hevde deg selv og forsøke å blamere antatte menings-motstandere? Selv ikke i forbindelse med et seriøst spørsmål fra en som ser fram til en skarve USA-tur?

Hva er det i barndommen din som har gjort deg sånn?

Ja, jeg ble faktisk litt paff over et slikt svar. Men man må vel bare forvente seg det, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeg undrer

Ja, jeg ble faktisk litt paff over et slikt svar. Men man må vel bare forvente seg det, kanskje?

Fra Sør kommer det de utroligste ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...kanskje jeg skulle kjøpe meg en gud? Og en tropp kan da umulig koste mer enn 5000,- Hadde vært noe til alt hagearbeidet, det!

Selvsagt.

Og du kan selvsagt ha noen guder stående rundt i hagen, slik som andre har nisser, osv.

Og en bevæpnet soldat plasset ved døren gir selvsagt styrke til advarsels-skiltet om "Armed Response" for innbruddstyver!

(PS: Jeg svarte deg slik pga kommentaren din om "USA-hatere"! :-) Jeg er overhodet ingen USA-hater, selv om jeg er uenig med politikken i USA, like lite som at du er en Norges-hater hvis du ikke stemte for regjeringen vi har nå.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virket ironiserende på en ovenfra og ned måte - som du alltid gjør. Og det sier kanskje mer om deg enn om meg. Dessuten er det slett ikke uvanlig å sette inn en ";-)" når man spøker. Jeg så ingen.

Jeg skrev:"Du kan selvsagt kjøpe noen av disse troppene med hjem, men det er mulig du må betale moms på dem hvis verdien overstiger 5000 kr."

Og du etterlyser et ";-)" ????

---> ;-)

bare for deg (tror ikke noen andre trenger det!)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeg undrer

Jeg skrev:"Du kan selvsagt kjøpe noen av disse troppene med hjem, men det er mulig du må betale moms på dem hvis verdien overstiger 5000 kr."

Og du etterlyser et ";-)" ????

---> ;-)

bare for deg (tror ikke noen andre trenger det!)

Med vennlig hilsen

Som sagt så fant jeg ditt innlegg ironiserende på en ovenfra-og-ned måte. Det betyr jo ikke at det du presenterer nødvendigvis er fakta. Ironi og spøk er til forveksling like - og uten ";-)" så var det iallefall lett for meg å anta at du lå i samme spor som du alltid har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har berre vore i Washington DC, men der var alt minst like dyrt som her. Handla både sko og klær der, men prisane var dei same. Ikkje noko å spare på DVD eller musikk heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så fant jeg ditt innlegg ironiserende på en ovenfra-og-ned måte. Det betyr jo ikke at det du presenterer nødvendigvis er fakta. Ironi og spøk er til forveksling like - og uten ";-)" så var det iallefall lett for meg å anta at du lå i samme spor som du alltid har gjort.

Jeg er vel neppe ansvarlig for hvordan du (mis)tolker mitt innlegg...???

Hvis du ser spøkelser ved høylys dag, så er det faktisk du som har problemet, og ikke meg.

Det er selvsagt intet "ovenfra og ned" i mitt innlegg til "USAtur". Innlegg til deg...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jeg undrer

Jeg er vel neppe ansvarlig for hvordan du (mis)tolker mitt innlegg...???

Hvis du ser spøkelser ved høylys dag, så er det faktisk du som har problemet, og ikke meg.

Det er selvsagt intet "ovenfra og ned" i mitt innlegg til "USAtur". Innlegg til deg...

Med vennlig hilsen

Du er da alltid ovenfra-og-ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Man har selvsagt et uvanlig godt utvalg av våpen av ymse slag - alt fra erte-skytere til de virkelig store atombombene.

I en del banker får man et håndvåpen når man åpner en bankkonto.

I tillegg har man selvsagt merkelige ideologier som sier at man skal sende tropper rundt over hele verden. Du kan selvsagt kjøpe noen av disse troppene med hjem, men det er mulig du må betale moms på dem hvis verdien overstiger 5000 kr.

I tillegg har man uhyggelig mange forskjellige guder til minst like mange religioner. Noen av disse gudene kan du få kjøpt billig, ettersom råstoffet for å lage en gud er så billig og finnes overalt.

Ønsker deg en god tur!

Med vennlig hilsen

sponser du en tur på meg? har en hane utenfor vinduet jeg kunne likt å få avlivet en gang for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sponser du en tur på meg? har en hane utenfor vinduet jeg kunne likt å få avlivet en gang for alle.

Hmm...

Da vil jeg heller anbefale en av de afrikanske religionene.

Hver tirsdag morgen i Rio de Janeiro pleide jeg å finne en halshugget hane på fortauet nedenfor leiligheten - en del av religionen som slavene hadde med fra Afrika. Sikkert en grei nok religion hvis du ikke er en hane! ;-)

Alt vel!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...

Da vil jeg heller anbefale en av de afrikanske religionene.

Hver tirsdag morgen i Rio de Janeiro pleide jeg å finne en halshugget hane på fortauet nedenfor leiligheten - en del av religionen som slavene hadde med fra Afrika. Sikkert en grei nok religion hvis du ikke er en hane! ;-)

Alt vel!

Med vennlig hilsen

kanskje jeg skulle flytte dit?

takk for.. ogsånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...