Gå til innhold

Hva kjøper man i USA?


Gjest USAtur

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest nycoplus

De gangene jeg har vært i USA, har jeg kjøpt det jeg trenger av ting ellers, som er billigere i USA. Også ting de ikke hadde her. F.eks hadde jeg termokopper i søkk og kav lenge før de begynte å bli vanlige her, iallfall der jeg bodde:) Levis bukser til 7 dollar er heller ikke å forakte o.l cd,dvd, fotografiapparatfilm, dill og dall, endel av det de har i butikkene nå kommer hit om et år, og dyrere, så det gjelder å se hva en liker rett og slett. Misunner deg veldig en tur dit - men ikke for shoppingen, men menneskene, og maten........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på kjønnet ditt -jeg drømmer fortsatt om Redken og KMS-produkter til 40-50 kroner.. *sukk* Det har de på hvert eneste parfymeri der borte. Her fås de samme produktene kun hos frisør, og koster opp til 250-350 kroner. Så det er bare å kjøpe i pakkevis hvis du bruker sånt...

En annen genial ting å kjøpe seg der er kosttilskudd. Det er ikke så veldig mye billigere, men de har veldig mange typer sånne prolongerte typer som har et høyt innhold av vitaminer. Så hvis man bruker sånt kan det være lurt å kjøpe noen bokser, for da kan du faktisk ta kun en tablett om dagen. De vitaminpillene vi har her er noen fislegreier i forhold. Og de har veldig gode kontroller på sånt, det er helt trygt å kjøpe i helsekostforretninger der. F.eks et multivitamin-produkt og 1-grams C-vitaminer. Mmmm :)

Clinique og Elizabeth Arden er også billigere der såvidt jeg husker.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg har kjøpt i USA er klær, Levi's og sånt. Det er billigere, men man får jo akkurat det samme her hjemme også. Og man slipper å prøve seg ihjel her hjemme - størrelsene er ikke de samme "over there".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har vært i USA, har jeg kjøpt det jeg trenger av ting ellers, som er billigere i USA. Også ting de ikke hadde her. F.eks hadde jeg termokopper i søkk og kav lenge før de begynte å bli vanlige her, iallfall der jeg bodde:) Levis bukser til 7 dollar er heller ikke å forakte o.l cd,dvd, fotografiapparatfilm, dill og dall, endel av det de har i butikkene nå kommer hit om et år, og dyrere, så det gjelder å se hva en liker rett og slett. Misunner deg veldig en tur dit - men ikke for shoppingen, men menneskene, og maten........

7$ for ei Levi's bukse? Hvor i all verden var det du var hen da? De billigste jeg fant for åtte år siden kostet $19,99, og de var ikke fine en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe kosmetikk og håråleieprodukter er mye rimeligere (mens andre merker er dyrere).

Noe elektronikk, men ikke alt (dessuten må du være obs på forskjeller i kontakter, spenning, dvd-soner osv osv, slik at du ikke kommer hjem med noe som ikke kan brukes).

Bokhandlene i de store byene er fantastiske, prisene er ganske lave, og utvalget er enormt.

Barneklær.

En del "instant" kakemiks, pannekakemiks osv.

Ellers er det mer utvalget enn prisene som gjør det gøy å shoppe i USA, kommer jo også litt an på dollarkursen, det siste halve året ha det jo vært bra med høy norsk kronekurs..

Leketøysbutikkene er flotte, ikke bare de store, men også de små og mer spesielle.

Utstyr som eksklusive håndklær og sengetøy osv er det mye fint av til lav pris, men det tar mye plass i kofferten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg til jeans og sånt:

Instant havregrøt-mix med brunt sukker og fargerike dinosaurus-egg som klekkes ut til dinosaurer når du heller kokende vann over. Et must!

Barn elsker det, og noe mer typisk unyttig og spektakulært amerikansk kan du vanskelig finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nycoplus

7$ for ei Levi's bukse? Hvor i all verden var det du var hen da? De billigste jeg fant for åtte år siden kostet $19,99, og de var ikke fine en gang.

Jeg har vært i Kansas, Colorado, Minnesota, North Dakota, Missouri

Jeg fant levisbuksene på steder som sears, jcpenney o.l tilbud ja, men helt fine, og akkurat de modellene jeg brukte til vanlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...