Gå til innhold

ADSL...endelig! :-)


molli

Anbefalte innlegg

YIPPI ! Jeg har i dag fått ADSL!

Men jeg klarer ikke helt å forstå det at jeg nå aldri behøver å slå av internett-oppkoblingen hver gang jeg forlater PC'en...det er litt uvirkelig! Kan den virkelig bare stå og gå hele tiden? :-)Det blir ikke noe dyrere av den grunn? Snålt. Jeg tror jeg kommer til å gjøre det likevel, jeg....ihvertfall en tid fremover! *he-he*

Men det er ihvertfall deilig å vite at fra nå av blir regningen en fast sum hver mnd, uansett hvor mye (eller lite) jeg har vært pålogget. Deilig å slippe å tenke tusenlapper når den fete konvolutten (har spesifisert faktura, så det blir en del ark) med regningen dukker opp....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med fastlinje. Ja, det er godt å slippe å tenke på tellerskrittene. Modemet kan stå på hele tiden. Jeg slår det bare av om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel en bra brannmur? Selv hendte det 3 ganger i forrige uke at noen prøvde å hacke seg inn på pc-en.

Ja, det tror jeg da? Jeg så noe greier om det i stad, når jeg innstallerte CD-rom'en, men jeg tror kanskje det er noe fra før av på PC'en også. Har fått den gjennom jobben, og PC'ene kommer da ferdig innstallerte på døra, inkl. all programvare samt Norton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Håper jeg kan følge deg en dag! :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tror jeg da? Jeg så noe greier om det i stad, når jeg innstallerte CD-rom'en, men jeg tror kanskje det er noe fra før av på PC'en også. Har fått den gjennom jobben, og PC'ene kommer da ferdig innstallerte på døra, inkl. all programvare samt Norton.

Hvis du har Nortons brannmur, skulle det holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis. Vi fikk det på jobb for ca. 3 uker siden. Veeeldig fornøyd. Men jeg lurer på om sjefen likevel får se en spes. regning i posten når man har ADSL? Noen som vet? Isåfall bør jeg kanskje logge av nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Et spørsmål, hvis du har den samme boksen som jeg : Alatel Sped Touch Home: mitt abonnemet er ikke koblet opp ennå, men i morgen. Jeg tror den 2. grønne lampa fra høyre skal lyse konstant ikke blinke som den gjør nå hos meg, hvis abonnementet er koblet opp ?

Dvs lyser din lampe konstant ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål, hvis du har den samme boksen som jeg : Alatel Sped Touch Home: mitt abonnemet er ikke koblet opp ennå, men i morgen. Jeg tror den 2. grønne lampa fra høyre skal lyse konstant ikke blinke som den gjør nå hos meg, hvis abonnementet er koblet opp ?

Dvs lyser din lampe konstant ?

Ja, den lampa skal lyse konstant.

Har ved et par tilfeller hatt problemer med oppkoblingen, og da har den blinket. Var noe gæernt med en port ett eller annet sted, men da Telenor fikset det lyste lampa atter så fint igjen og jeg var tilbake på nett - o lykke og glede!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ja, den lampa skal lyse konstant.

Har ved et par tilfeller hatt problemer med oppkoblingen, og da har den blinket. Var noe gæernt med en port ett eller annet sted, men da Telenor fikset det lyste lampa atter så fint igjen og jeg var tilbake på nett - o lykke og glede!!

Takk, da skal vi se i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke har telenor kan du HELT trygt la det stå på hele tiden.

Har du telenor ville jeg etter 1 januar slått det av når jeg ikke brukte det, for å unngå uvelkommen trafikk inn og ut av maskina som kan bruke opp kontoen din.

Jeg har bluecom, her står det på hele tiden, både maskiner og modem. Har ingen firewall og ingen problemer.

Adsl er herlig :-)

*laster ned flere disneyfilmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har Nortons brannmur, skulle det holde.

Det tror jeg at jeg har, ja. Norton var innstallert fra før da jeg fikk PC'en fra arbeidsgiver. Skulle være rimelig greit da?

Men hvordan sjekker jeg egentlig om noe sånt finnes på PC'en? En brannmur altså? Den gamle PC'en min hadde det, vet jeg, så jeg tviler egentlig veldig på at det mangler på denne, men sånn for sikkerhets skyld hvis jeg vil sjekke...vet du hvordan man gjør det? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis. Vi fikk det på jobb for ca. 3 uker siden. Veeeldig fornøyd. Men jeg lurer på om sjefen likevel får se en spes. regning i posten når man har ADSL? Noen som vet? Isåfall bør jeg kanskje logge av nå.

Han får jo ikke se hvilke sider du har vært på internett, hvis det var det du mente? Ikke på regningen altså, da må arbeidsgiver inn på loggen og se etter på selve PC'en. og der kommer det visst inn noe personvern-greier.

Men med ADSL så spiller det jo ingen rolle om du er oppkoblet og kjører internett i bakgrunnen mens du...øh...liksom jobber med andre ting? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål, hvis du har den samme boksen som jeg : Alatel Sped Touch Home: mitt abonnemet er ikke koblet opp ennå, men i morgen. Jeg tror den 2. grønne lampa fra høyre skal lyse konstant ikke blinke som den gjør nå hos meg, hvis abonnementet er koblet opp ?

Dvs lyser din lampe konstant ?

Jepp, vi har det samme.

Når den andre lampen fra høyre blinker, er IKKE ADSL-abonnementet koblet opp enda. Når den begynner å lyse konstant, er du det. Den begynte å lyse konstant hos meg i to-tiden på dagen i dag. På forhånd hadde jeg fått brev fra Telenor om at oppkobling ville skje mellom kl 0730-1600 den 4.sept. (altså i dag).

Hva sto det i ditt brev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke har telenor kan du HELT trygt la det stå på hele tiden.

Har du telenor ville jeg etter 1 januar slått det av når jeg ikke brukte det, for å unngå uvelkommen trafikk inn og ut av maskina som kan bruke opp kontoen din.

Jeg har bluecom, her står det på hele tiden, både maskiner og modem. Har ingen firewall og ingen problemer.

Adsl er herlig :-)

*laster ned flere disneyfilmer*

"Har du telenor ville jeg etter 1 januar slått det av når jeg ikke brukte det, for å unngå uvelkommen trafikk inn og ut av maskina som kan bruke opp kontoen din."

Hø ? Hva i all verden mener du? Og hva er så spesielt med 1. januar også?

PS! En ting jeg kom til ¨lure på: Koster det noe pr oppkobling med ADSL? Dvs hvis jeg velger å slå av internettforbindelsen når jeg går fra, blir jeg fremdeles belastet med denne oppkoblings/startavgiften hver gang jeg kobler på igjen da? Sånn som det var med tellerskritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg at jeg har, ja. Norton var innstallert fra før da jeg fikk PC'en fra arbeidsgiver. Skulle være rimelig greit da?

Men hvordan sjekker jeg egentlig om noe sånt finnes på PC'en? En brannmur altså? Den gamle PC'en min hadde det, vet jeg, så jeg tviler egentlig veldig på at det mangler på denne, men sånn for sikkerhets skyld hvis jeg vil sjekke...vet du hvordan man gjør det? :-)

Nortons brannmur ligger vanligvis inni Norton SystemWorks. Ikonet er en jordklode. Du finner den nederst på oppgavelinjen.

Hvis du ikke finner den der, så søk etter den eller "firewall".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke har telenor kan du HELT trygt la det stå på hele tiden.

Har du telenor ville jeg etter 1 januar slått det av når jeg ikke brukte det, for å unngå uvelkommen trafikk inn og ut av maskina som kan bruke opp kontoen din.

Jeg har bluecom, her står det på hele tiden, både maskiner og modem. Har ingen firewall og ingen problemer.

Adsl er herlig :-)

*laster ned flere disneyfilmer*

Hvorfor skal vi som har Telenor-abonnement vær mer på vakt enn andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal vi som har Telenor-abonnement vær mer på vakt enn andre?

Hva om du snakker med noen på nett f.eks .. vedkommende kan uten problemer se ip'en din, kanskje blir du borte en stund og vedkommende setter på en ping, for å se om maskinen din svarer.

Om denne personen glemmer pingen på, eller rett og slett for å være slem pinger deg et par dager, kan 1-gigs-kontoen din bli tømt. Og det er jo litt kjedelig.

Det var vel fra 1 januar telenor innførte 1Gig-grense for nedlastning? Denne gjelder alt som går inn til maskina, også ping, og vedlegg på mail.

Om noen har deg i vranghalsen kan det fort bli tømt.

Derfor(ping)hadde jeg nok slått den av om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har du telenor ville jeg etter 1 januar slått det av når jeg ikke brukte det, for å unngå uvelkommen trafikk inn og ut av maskina som kan bruke opp kontoen din."

Hø ? Hva i all verden mener du? Og hva er så spesielt med 1. januar også?

PS! En ting jeg kom til ¨lure på: Koster det noe pr oppkobling med ADSL? Dvs hvis jeg velger å slå av internettforbindelsen når jeg går fra, blir jeg fremdeles belastet med denne oppkoblings/startavgiften hver gang jeg kobler på igjen da? Sånn som det var med tellerskritt?

Det er ingen oppkoblingsavgift :-)

Se ellers svar til Rusle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...