Gå til innhold

ADSL...endelig! :-)


molli

Anbefalte innlegg

Hva om du snakker med noen på nett f.eks .. vedkommende kan uten problemer se ip'en din, kanskje blir du borte en stund og vedkommende setter på en ping, for å se om maskinen din svarer.

Om denne personen glemmer pingen på, eller rett og slett for å være slem pinger deg et par dager, kan 1-gigs-kontoen din bli tømt. Og det er jo litt kjedelig.

Det var vel fra 1 januar telenor innførte 1Gig-grense for nedlastning? Denne gjelder alt som går inn til maskina, også ping, og vedlegg på mail.

Om noen har deg i vranghalsen kan det fort bli tømt.

Derfor(ping)hadde jeg nok slått den av om natta.

Takk for utfyllende svar! Vel, nå vet ikke jeg hva en "ping" er, men det får være ;-)

Slår alltid av modemet om natta og når ingen er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva om du snakker med noen på nett f.eks .. vedkommende kan uten problemer se ip'en din, kanskje blir du borte en stund og vedkommende setter på en ping, for å se om maskinen din svarer.

Om denne personen glemmer pingen på, eller rett og slett for å være slem pinger deg et par dager, kan 1-gigs-kontoen din bli tømt. Og det er jo litt kjedelig.

Det var vel fra 1 januar telenor innførte 1Gig-grense for nedlastning? Denne gjelder alt som går inn til maskina, også ping, og vedlegg på mail.

Om noen har deg i vranghalsen kan det fort bli tømt.

Derfor(ping)hadde jeg nok slått den av om natta.

Da jeg hadde Zone Alarm testet jeg ut det der med en, hadde sikkerheten på medium og han kunne pinge maskinen min, men så setta jeg sikkerheten på høy og da gikk det ikke, vet ikke hvordan det er med Norton da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde Zone Alarm testet jeg ut det der med en, hadde sikkerheten på medium og han kunne pinge maskinen min, men så setta jeg sikkerheten på høy og da gikk det ikke, vet ikke hvordan det er med Norton da.

Personen fikk ikke noe svar, nei. Men for at firewallen din skulle ha noen innvirkning på pingen, må den "inn" på din maskin, og iallefall gjennom ditt modem. Dette registreres da som trafikk på din konto, om du er telenorkunde.

Forhåpentligvis klarer telenor finne løsningen på dette innen januar. Kanskje ved å legge 1gigs-grensa kun på tcp-trafikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personen fikk ikke noe svar, nei. Men for at firewallen din skulle ha noen innvirkning på pingen, må den "inn" på din maskin, og iallefall gjennom ditt modem. Dette registreres da som trafikk på din konto, om du er telenorkunde.

Forhåpentligvis klarer telenor finne løsningen på dette innen januar. Kanskje ved å legge 1gigs-grensa kun på tcp-trafikk?

Da må vel Telenorkunder sette grense på mailstørrelsene de vil ta i mot også? eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må vel Telenorkunder sette grense på mailstørrelsene de vil ta i mot også? eller?

Det er mange praktiske problemer der ja.

Telenor derimot mener dette kommer til å gå greit.

*himle*

Er nok en god idé å sette grenser ja.

Men på den annen side .. det er ikke så alt for dyrt å kjøpe seg 5Gig ekstra, og hvis en bruker opp kvoten uten å kjøpe noe ekstra er det ikke verre enn at en blir sittende på isdn-fart resten av mnd.

Jeg synes uansett det stinker.Men det er jo forsåvidt derfor jeg ikke er telenor-kunde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må vel Telenorkunder sette grense på mailstørrelsene de vil ta i mot også? eller?

Det er mange praktiske problemer der ja.

Telenor derimot mener dette kommer til å gå greit.

*himle*

Er nok en god idé å sette grenser ja.

Men på den annen side .. det er ikke så alt for dyrt å kjøpe seg 5Gig ekstra, og hvis en bruker opp kvoten uten å kjøpe noe ekstra er det ikke verre enn at en blir sittende på isdn-fart resten av mnd.

Jeg synes uansett det stinker.Men det er jo forsåvidt derfor jeg ikke er telenor-kunde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange praktiske problemer der ja.

Telenor derimot mener dette kommer til å gå greit.

*himle*

Er nok en god idé å sette grenser ja.

Men på den annen side .. det er ikke så alt for dyrt å kjøpe seg 5Gig ekstra, og hvis en bruker opp kvoten uten å kjøpe noe ekstra er det ikke verre enn at en blir sittende på isdn-fart resten av mnd.

Jeg synes uansett det stinker.Men det er jo forsåvidt derfor jeg ikke er telenor-kunde :-)

Men tror du ikke dette vil skje med de andre selskapene også da? For det er vel Telenor som eier linjene?

Jaja, folk får laste ned og brenne alt de orker før 1. januar da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tror du ikke dette vil skje med de andre selskapene også da? For det er vel Telenor som eier linjene?

Jaja, folk får laste ned og brenne alt de orker før 1. januar da.

Flere av selskapene har jo gått ut med at de synes telenor gjør kraftig feil i dette, blant annet fordi det går på tvers av hele produkt-lanseringen.

Dette skulle være fastpris. Hos telenor er det ikke det lengre.

Bluecom har gitt løfter om at de ikke skal følge i telenor sine fotspor.

Og typisk nok; om de skulle finne på å ombestemme seg er de fleste veldig opptatt av å "slå" telenor, så grensen blir nok satt høyere.

Adsl har kostet telenor mer enn de andre firmaene, fordi det er telenor som har fornyet sentralene slik at de takler ADSL. Det er en stor engangssum per sentral, som må dekkes opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange praktiske problemer der ja.

Telenor derimot mener dette kommer til å gå greit.

*himle*

Er nok en god idé å sette grenser ja.

Men på den annen side .. det er ikke så alt for dyrt å kjøpe seg 5Gig ekstra, og hvis en bruker opp kvoten uten å kjøpe noe ekstra er det ikke verre enn at en blir sittende på isdn-fart resten av mnd.

Jeg synes uansett det stinker.Men det er jo forsåvidt derfor jeg ikke er telenor-kunde :-)

Hvis du hadde fulgt med litt så hadde du fått med deg at grensen på 1Gb fra Telenor kun gjelder en type abonnement som er billigere enn da andre. De som har vanlig ADSL fra Telenor har ubegrenset nedlasting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!!

Ja, det er SÅ deilig med ADSL.

Et lite skår i gleden!

Leste imidlertid i "dagbladet" at man ikke var helt sikker mot oppkoblingsprogram som ringer opp utenlandske nummer selv om man har ADSL. På nettmøte med dagbladet var det en som hadde telenor ADSL som hadde fått en telefonregning på 17000 kr. Skulle legge en link til denne artikkelen, men jeg finner den ikke igjen!

Så jeg har fått sperret min telefon for utenlandsnummer, jeg fikk en kode som jeg skal bruke når jeg skal ringe utenlands. Føre var prinsippet!

Men igjen GRATULERER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer!!!

Ja, det er SÅ deilig med ADSL.

Et lite skår i gleden!

Leste imidlertid i "dagbladet" at man ikke var helt sikker mot oppkoblingsprogram som ringer opp utenlandske nummer selv om man har ADSL. På nettmøte med dagbladet var det en som hadde telenor ADSL som hadde fått en telefonregning på 17000 kr. Skulle legge en link til denne artikkelen, men jeg finner den ikke igjen!

Så jeg har fått sperret min telefon for utenlandsnummer, jeg fikk en kode som jeg skal bruke når jeg skal ringe utenlands. Føre var prinsippet!

Men igjen GRATULERER!

Ringte du bare Telenor og ba om det, eller er det et spesielt nummer du må ringe for å sperre for utenlandsnummer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte du bare Telenor og ba om det, eller er det et spesielt nummer du må ringe for å sperre for utenlandsnummer?

Ringte 05000 og bestilte sperring med kode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde fulgt med litt så hadde du fått med deg at grensen på 1Gb fra Telenor kun gjelder en type abonnement som er billigere enn da andre. De som har vanlig ADSL fra Telenor har ubegrenset nedlasting.

Ja, beklager. Jeg påpekte bare problemene med dette abonnementet. Glemte helt bort at det ikke gjaldt de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jepp, vi har det samme.

Når den andre lampen fra høyre blinker, er IKKE ADSL-abonnementet koblet opp enda. Når den begynner å lyse konstant, er du det. Den begynte å lyse konstant hos meg i to-tiden på dagen i dag. På forhånd hadde jeg fått brev fra Telenor om at oppkobling ville skje mellom kl 0730-1600 den 4.sept. (altså i dag).

Hva sto det i ditt brev?

Samme her, men jeg får ikke logget inn, får melding om feil passord/brukernavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jepp, vi har det samme.

Når den andre lampen fra høyre blinker, er IKKE ADSL-abonnementet koblet opp enda. Når den begynner å lyse konstant, er du det. Den begynte å lyse konstant hos meg i to-tiden på dagen i dag. På forhånd hadde jeg fått brev fra Telenor om at oppkobling ville skje mellom kl 0730-1600 den 4.sept. (altså i dag).

Hva sto det i ditt brev?

Ved å tråle bruksanvisningene på internett samtidig som jeg venta på brukerstøtte, fant jeg ut at men må skrive inn hele epostadressen som brukernavn. Det sto ikke i papirene jeg fikk med. Internettsidene var fulle av feil og heng, så det tok sin tid... grrrr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...