Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tror jeg mottok mitt første Klez-virus i mail i mars en gang (i alle fall er det EVIGHETER siden). Omtrent like lenge har det eksistert botemiddel/fiks for å bli kvitt dette viruset.

Hvorfor inn i helsike får man da fortsatt, omtrent HVER dag, mail med dette viruset. Fra vilt fremmede mennesker for det meste (selv etter å ha sjekket header) Ærlig talt! Er folk helt døde i hodet?

Det er sant som min første bittelille ISP sa da jeg fikk internett i sin tid: "Det er ikke meningen at alle skal ha internett." De skulle ikke hatt lov å koble seg opp disse hjernetomme nekene som sprer virus det har eksistert botemiddel mot i et halvt år.

Brødhuer!

(Beklager språket, men nå er jeg mektig LEI!)

Fortsetter under...

Disse hjernetomme nekene , er det vennene dine det da? :-)

*får ikke Klez*

*får igrunnen lite av noe som helst* :)

Klez er litt ekstremt sånnsett.

Den plukker opp mailadressene til folk fra websider og venners venners venners slektninger og bruker disse adressene som skalkeskjul, samt sender seg til disse adressene.

Dermed; avsender er som regel aldri den avsender du tror det er, og de du får dem av er sjelden dine venner.

Disse hjernetomme nekene , er det vennene dine det da? :-)

*får ikke Klez*

*får igrunnen lite av noe som helst* :)

Det skrev jeg jo, at disse virusmailene kommer fra for meg totalt ukjente mennesker.

Mine venner er oppegående, og har dessuten et datageni i omgangskretsen. :-)

Annonse

Klez er litt ekstremt sånnsett.

Den plukker opp mailadressene til folk fra websider og venners venners venners slektninger og bruker disse adressene som skalkeskjul, samt sender seg til disse adressene.

Dermed; avsender er som regel aldri den avsender du tror det er, og de du får dem av er sjelden dine venner.

De ville i alle fall ikke vært vennene mine lengre nå. Som sagt; Ukjente menensker, totalt ukjente.

Kan ikke være annet enn fjols som fremdeles ikke har botemiddel, og som heller ikke rydder opp på maskinene sine når de blir infiserte. Tvert imot sender de infisert mail dag etter dag i flere uker.

Det er faktisk nok at vedkommende EN gang har fått mail fra en av Spretts slekt og venner og vært dumme nok til å svare på en mail ved å klikke "Reply to all" sånn at jeg havna i adresseboka deres ved et uhell. Så teite er folk, nemlig, de vet ikke en gang hvilken knapp de skal trykke på når de svarer på mail!

Det verste er egentlig at jeg leste at en ISP kan stoppe dette med lette midler, om du gadd bry seg.

De ville i alle fall ikke vært vennene mine lengre nå. Som sagt; Ukjente menensker, totalt ukjente.

Kan ikke være annet enn fjols som fremdeles ikke har botemiddel, og som heller ikke rydder opp på maskinene sine når de blir infiserte. Tvert imot sender de infisert mail dag etter dag i flere uker.

Det er faktisk nok at vedkommende EN gang har fått mail fra en av Spretts slekt og venner og vært dumme nok til å svare på en mail ved å klikke "Reply to all" sånn at jeg havna i adresseboka deres ved et uhell. Så teite er folk, nemlig, de vet ikke en gang hvilken knapp de skal trykke på når de svarer på mail!

Det verste er egentlig at jeg leste at en ISP kan stoppe dette med lette midler, om du gadd bry seg.

Fra norman.

[The worm spreads over email using email addresses picked from several sources on the infected computer – web pages, Windows address book, and ICQ contact lists. Note that it will also use a random address as sender, so the one who appears to be the sender does not neccessarily have to be the real sender. The email is formatted in such a way that the worm may get executed without the user having to click on any attachment.]

Som kort betyr at du også får viruset fra noen du kjenner, men avsender er en annen! Da hjelper det lite at du kjenner ett datageni. Når du fremdeles får viruset, mener jeg.

Fra norman.

[The worm spreads over email using email addresses picked from several sources on the infected computer – web pages, Windows address book, and ICQ contact lists. Note that it will also use a random address as sender, so the one who appears to be the sender does not neccessarily have to be the real sender. The email is formatted in such a way that the worm may get executed without the user having to click on any attachment.]

Som kort betyr at du også får viruset fra noen du kjenner, men avsender er en annen! Da hjelper det lite at du kjenner ett datageni. Når du fremdeles får viruset, mener jeg.

Hallo! Hørt om header i mail? Pleier du sjekke den også, kanskje? Ved å sjekke den kan du med temmelig stor sansynlighet si hvorvidt

1) mailen EGENTLIG er fra noen du kjenner.

2) om du har fått Klez-mail fra vedkommende flere ganger.

Jeg hadde forøvrig allerede lest det du siterer fra Norman sine sider, det har eksistert slik info på månedsvis. Vel er jeg en pirk, men så pirkete er jeg ikke at jeg gidder ta med alle detaljer jeg kjenner til om Klez i denne tråden. Trodde dessuten det var overflødig (helt til jeg så flisas innlegg) å pirke FOR mye.

Poenget mitt var at det har eksistert botemiddel mot dette viruset på månedsvis, og LIKEVEL sprer folk det fortsatt.

Jeg sa ikke at jeg kjenner et datageni, jeg sa at VENNENE mine kjenner et. Go figure!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...