Gå til innhold

Hva gjør jeg når ikke helsa holder på arbeidsplassen?

Anbefalte innlegg

Gjest Håsekråka

Jobber med barn ,har astma og allergi for det meste.Kjenner kroppen er på lavgir etter tre lungebetennelser i vinter/vår.Kjørte meg selv for hardt og strever på jobb mot infeksjoner,forkjølelser og omgangssyker.

Hva kan legen trygdeetaten gjøre for meg hvis jeg må slutte i jobben min p.g.a. helsa?.Reagerer på kjemiske vaskemidler,inneluft,tempraturer ute og inne.Mister stemmen når jeg da må prate/synge endel innen jobben.

Føler meg helt frustrert for tida og legen har sagt jeg burde finne meg en annen jobb,men hva uten å bli helseløs på jobben??

Kan noen hjelpe meg hvordan jeg skal gripe dette.Har aldri vært under noe som har med trygdesystem eller lignende før.

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Trygdeetaten/aetat kan hjelpe deg med omskolering til annet mer egnet arbeid (yrkesrettet attføring) hvis du må slutte i jobb pga allergi.

Videre kan trygdeetaten/hjelpemiddelsentralen hjelpe deg med ulike tekniske hjelpemidler som letter hverdagen din hjemme og/eller på arbeidsplassen.

Videre får du vel dekket en del medisiner, og du kan ha rett på grunnstønad dersom du har store utgifter til f.eks drift av tekniske hjelpemidler og/eller transport og/eller spesialdiett og/eller slitasje på klær/sengetøy (f.eks pga salver/kremer).

Det kan være aktuelt med stønad til trygdebil (siden du reagerer på utetemperatur) og/eller grunnstønad til transport hvis du ikke kan ta buss ti jobb/aktiviteter pga temp.svingninger men det kan de andre som bor rundt deg.

Jeg kan selvsagt ikke si at du har rett på alt dette på bakgrunn av så få opplysninger men du bør få det vurdert. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...