Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg er en jente på 29år som i mai 01 sluttet på p-piller for å prøve å bli gravid. men det som skjedde var at jeg sakte men sikkert hver mnd før mensen begynte å blø et par dager før.og en mnd var syklusen på 28dager og neste mnd på 24dager annenhver gang. da jeg tillslutt var kommet opp i 2uker før mensen (totalt 3uker med mensen) kontaktet lege (dette var i november). fikk time i januar med full ultra lyd undersøkelse hvor de ikke fant noe galt, fikk provera som jeg skulle ta i 3mnd. dette hjalp over hode ikke og var tilbake til kontrol hvor de tok noen prøver av stoffskiftet mitt og progrestron samtidig som jeg fikk primolut. kom tilbake til ny undersøkelse til en helt ny lege som igjen tok en innvendig ultra lyd hvor de fant en cyste på 4cm og tok prøver av denne. kom tilbake igjen og prøvene av cysta var fin og under enda en undersøkelse var den borte så de mente at det var ihvertfall ikke problemet. jeg spurte om jeg kunne ha endometreoise eller pco, men det trodde han ikke. fikk svar av prøvene at jeg ikke hadde eggløsning og at stoffskifte mitt var "litt lavt" (tror det lå på 11.7 eller 11.3) han forklarte at dette var egentlig ikke så lavt at det var nødvendig å gjøre noe med hvis ikke det hadde vært for at jeg blødde. så jeg fikk resept på thyroxin 0,1mg og beskjed om å spise dete i 3mnd og da ville sikkert alt være bra når jeg kom tilbake til kontroll. men nå er det gått 2 1/2 mnd og det er kun blitt værre. denne mnd stoppet ikke blødningen etter mensen var ferdig, men fortsatte med "brunt blod" i 4-5dager etter, så hadde jeg kun to dager uten blødninger så satte de igang igjen. men denne gangen var det mye mer friskt blod i tiden frem til mens enn det har vært før.

kan du forklare hva dette kan være for nå føler jeg snart at jeg har hatt blødninger i sammenhengene 1 1/2 år og er rimelig lei av dette. føler heller ikke at jeg får så mye svar på sykehuset jeg er, sier bare vi får prøve og se......

håper noenkan hjelpe meg!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70889-bl%C3%B8dninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei titentei.

Innlegget ditt kunne vært skrevet av meg selv nesten ned til hvert minste ord. Jeg er 30 år har ett barn og mine problemer startet ca. 1 år etter fødselen. Har nå slitt med konstante blødninger siden høsten 1999!!! Har vært til utallige legeundersøkelser, har prøvd flere medisiner, men det har bare gjort plagene værre. Nå har jeg fått ny time på sykehuset denne måneden og håper virkelig at de finner ut av det. For min del har det gått så langt at jeg vurderer å be om å få fjernet livmoren og "hele rukkelet" som forårsaker disse plagene. Jeg synes hele livet mitt dreier seg om å blø og finner det svært belastende. Det er jo ikke mulig å ha et normalt samliv engang. Ja, jeg har gått så langt at jeg holder meg unna menn for å slippe hele den problematikken, men det er jo ikke det jeg egentlig ønsker.

Som du ser titentei så har jeg ingen gode råd til deg, men du ser i allefall at det er flere som er i nøyaktig samme båt. Håper at det til slutt vil finnes en løsning på problemene både for deg og meg og andre som plages med det samme.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70889-bl%C3%B8dninger/#findComment-342886
Del på andre sider

Jeg lider også av lavt stoffskifte og har i mange år hatt problemer med menstruasjonen. Dette har nå imidlertid rettet seg noenlunde i takt med at jeg har fått riktig thyroxindose. Uregelmessig og tildels kraftig menstruasjon er ett av de mange symptomene på denne sykdommen.

Det du bør gjøre er å få en skikkelig utredning av stoffskiftet, helst hos endokrinolog. Denne vil sørge for at du får justert dosen korrekt.

Du må regne med at det kan ta tid før dette retter seg og at symptomene på det lave stoffskiftet er borte, eller ihvertfall redusert. Slikt kan ta flere måneder og enda lengre tid, selv opplevde jeg at det gikk fire år før stoffskiftet var normalt og alle symptomene var vekk.

Nå er det ikke sikkert at du har like mange symptomer som det jeg hadde, eller kanskje ikke de samme. Men du må altså regne med at ting tar tid. Tre måneder er for kort tid og dosen bør følges opp.

Du finner mye informasjon om sykdommen via siden min:

http://home.online.no/~smidtlie

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70889-bl%C3%B8dninger/#findComment-343150
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...