Gå til innhold

Familieparkeringsplass


thrist

Anbefalte innlegg

På enkelte kjøpesenter er det nå skiltet plasser for familie.

Jeg og min mann parkerer selvfølgelig der hver gang det er ledig, og vi er en familie på to. MIn venninne gjør det samme, hun er en familie på en.

Endel barnefamilier ser litt stygt på oss da, men det står jo familieplass, ikke barnefamilieplass. Hva gjør du - og reagerer du negativt på at jeg parkerer der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nå aldri sett slik skilting - men hadde jeg sett det, hadde jeg forstått at her er det tilrettelegging for de som har barn og har handlet mye og som nå ikke trenger å gå så langt til bilen.

Hadde jeg vært enslig eller uten barn, hadde jeg slett ikke parkert her! Alvorlig talt! Skjønner godt at folk ser stygt på deg og din venninne!

Men hvis jeg var høygravid, kanskje med bekkenløsning, hadde jeg vurdert det, og kanskje parkert der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig reagerer jeg på det! Du er vel ikke dummere enn at du skjønner at de parkeringsplassene er beregna på folk med små barn, barneseter og vogner i bilen sin??? I så fall er du faen meg ikke særlig smart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på et senter i sommer med slike parkeringsplasser like ved inngangen og jeg syntes det var et smart tiltak, men problemet var jo at alle plassene var opptatt.

Så vi måtte parkere langt unna inngangen som vanlig, selv om vi hadde alle 6 ungene med. Da vi kom ut så vi at flere av "familiene" som hadde parkert der var på 1-2 voksne personer. Synes sånt er latterlig jeg. Latskapen kjenner tydeligvis ingen grenser.

Kunne aldri falt meg inn å parkere på en slik plass om jeg ikke hadde hatt ungene med, like lite som det kunne falle meg inn å parkere på en handikapp-plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lite til overs

Mennesker som ikke ser intensjonen bak retningslinjer og hjelpetiltak etc, men bare hvordan de kan utnytte det til egen fordel selv om de ikke er i målgruppen, har jeg lite til overs for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Familie på en? *skrattler*

Ifølge http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=familie&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j kan familie også bety husstand, men den er noe tynn etter min mening.

Jeg tror ikke dere er SÅ dumme at dere ikke skjønner at nevnte parkering er beregnet på BARNEfamilier, så konklusjonen må bli frekk og usedvanlig lat.

Tenk om alle hadde parkert på handicap-parkeringen fordi plassene ligger så greit til?

fami´lie m1 (gj ty. fra lat. familia 'husstand, familie', av famulus 'tjener', jf *pater familias)

1 foreldre og barn kjernef- / en f- på fem / f-n Andersen / stifte f- gifte seg

2 husstand

3 personer som er knyttet sammen gjennom blodet el. gjennom ekteskap; slekt, slektninger være i f- med / være av god f- / bare den nærmeste f- ble bedt i bryllupet / f-ns sorte får, se II *får

4 bot., zool: undergruppe av en orden som omfatter flere slekter

5 i husdyravl: avkom etter ett bestemt hunndyr i flere generasjoner kuf-, hoppef-

6 overf om yrkesgrupper, industriprodukter o l som hører sammen: i dag er psykiateren et aktet medlem av den medisinske f- / en ny f- av datamaskiner ble introdusert på messen / det er helt på det rene at enkelte produktgrupper eller f-r av produkter vil falle ut .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Småbarnsforeldre har tydeligvis _ingen_ problemer med å gå noen mil INNE i kjøpesenter, så da kan de gå litt utenfor også :) Jeg respekterer handicap-plasser, og hvis det hadde vært eldre-plasser så hadde jeg ikke parkert der.

Har ikke sett slike skilt, men hvis anledningen byr seg så parkerer jeg der.

Slutter aldri å forundre meg over folk som går inn i et stresset, stappfullt kjøpesenter for å handle mat på Ica eller rimi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småbarnsforeldre har tydeligvis _ingen_ problemer med å gå noen mil INNE i kjøpesenter, så da kan de gå litt utenfor også :) Jeg respekterer handicap-plasser, og hvis det hadde vært eldre-plasser så hadde jeg ikke parkert der.

Har ikke sett slike skilt, men hvis anledningen byr seg så parkerer jeg der.

Slutter aldri å forundre meg over folk som går inn i et stresset, stappfullt kjøpesenter for å handle mat på Ica eller rimi..

Poenget med familieparkeringsplasser er jo ikke at de ikke kan gå så langt. Har du virkelig ikke forstått det? Poenget er jo at selve parkeringsplassen er _større_ slik at de med barnevogn lettere kan ta den inn og ut uten å dulte borti nabobilen, og slik at de har bedre plass til å ha dørene åpne og sette ungene inn og ut av bilen, feste sikkerhetssele osv. Det har ingenting med latskap å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Poenget med familieparkeringsplasser er jo ikke at de ikke kan gå så langt. Har du virkelig ikke forstått det? Poenget er jo at selve parkeringsplassen er _større_ slik at de med barnevogn lettere kan ta den inn og ut uten å dulte borti nabobilen, og slik at de har bedre plass til å ha dørene åpne og sette ungene inn og ut av bilen, feste sikkerhetssele osv. Det har ingenting med latskap å gjøre.

Syns jeg skrev at jeg ikke har sett slike plasser.

Men even so... Jeg syns ikke noe om barnevogner i kjøpesentre..

Kanskje jeg ser poenget hvis jeg får barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg skrev at jeg ikke har sett slike plasser.

Men even so... Jeg syns ikke noe om barnevogner i kjøpesentre..

Kanskje jeg ser poenget hvis jeg får barn.

Det var jo også en holdning å ha. Fordi _du_ ikke synes noe om dette, så skal ingen andre få lov til det heller, og du insisterer til og med på å gjøre det vanskelig for dem ved å ta opp parkeringsplasser som er laget spesielt for å gjøre livene deres lettere. Jeg har ikke barn jeg heller, men det kunne ikke falle meg inn å parkere på familieparkeringsplasser. Er det goder der ute, så er det alltid noen som skal utnytte dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ingentingn med det å være lat å gjøre vel? Nå har jeg ikke sett slike plasser, men regner med de er noe større enn vanlige parkeringsplasser. Slik at man lettere kan få satt inn og tatt ut barn o.l

Nei om jeg ville ikke parkert der om jeg var alene eller hadde sambo med. Men om barna hadde vært med hadde jeg garantert parkert der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ørkenvandreren

Ja, jeg reagerer absolutt.

Du kan alltids prøve å sminke moralen din ved å foreta en fortolkning av begrepet "familie-P-plass", men du er neppe i tvil om intensjonen med disse plassene, hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Det var jo også en holdning å ha. Fordi _du_ ikke synes noe om dette, så skal ingen andre få lov til det heller, og du insisterer til og med på å gjøre det vanskelig for dem ved å ta opp parkeringsplasser som er laget spesielt for å gjøre livene deres lettere. Jeg har ikke barn jeg heller, men det kunne ikke falle meg inn å parkere på familieparkeringsplasser. Er det goder der ute, så er det alltid noen som skal utnytte dem.

Hvem sier noe om "lov". Småbarnsforeldre må gjerne være hvor de vil, og det er de jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småbarnsforeldre har tydeligvis _ingen_ problemer med å gå noen mil INNE i kjøpesenter, så da kan de gå litt utenfor også :) Jeg respekterer handicap-plasser, og hvis det hadde vært eldre-plasser så hadde jeg ikke parkert der.

Har ikke sett slike skilt, men hvis anledningen byr seg så parkerer jeg der.

Slutter aldri å forundre meg over folk som går inn i et stresset, stappfullt kjøpesenter for å handle mat på Ica eller rimi..

Å gå med barna er da ikke noe problem, men å prøve å lirke dem ut av bilen på knøttsmå parkeringsplasser uten å ødelegge bliene rundt og å buksere dem og vogn og diverse med seg i krinkel og krok lange veier på en parkeringsplass med biler i fart rundt om på alle kanter er faktisk ikke like lett som det er å være på samme sted uten barn.

De som har problemer med å se det er jeg tilbøyelig til å tro litt av hvert om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sier noe om "lov". Småbarnsforeldre må gjerne være hvor de vil, og det er de jo.

Hvis du ikke forstod hva jeg mente med innlegget mitt, kan det være det samme. Du er kanskje ikke så høy på pæra når du får bot for å stå parkert på familieparkeringsplass uten å ha barnesete i bilen (som er regelen de stedene jeg har sett det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Hvis du ikke forstod hva jeg mente med innlegget mitt, kan det være det samme. Du er kanskje ikke så høy på pæra når du får bot for å stå parkert på familieparkeringsplass uten å ha barnesete i bilen (som er regelen de stedene jeg har sett det).

Hehe, har ikke bil, men den bilen jeg kjører av og til har faktisk et barnesete bak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like erglig som hver gang jeg skal parkere på handikappen og alle er opptatt!!

50 % har ikke engang skilter eller behov for å parkere der!

Da koker jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg skrev at jeg ikke har sett slike plasser.

Men even so... Jeg syns ikke noe om barnevogner i kjøpesentre..

Kanskje jeg ser poenget hvis jeg får barn.

"Men even so... Jeg syns ikke noe om barnevogner i kjøpesentre..

Kanskje jeg ser poenget hvis jeg får barn"

Og hvordan i helvete mener du at vi skal få med oss ungene der inne da? Tror du skal vente en GOD stund før du får unger, du trenger nok en 20 år til med modning ser det ut for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...