Gå til innhold

Familieparkeringsplass


thrist

Anbefalte innlegg

Ja, da ville jeg sett litt stygt på deg. Og grunnen til det er fordi du godt vet hva skiltet betyr, men du foretrekker å være vrang og drive med flisespikkeri. Det er snakk om å gjøre seg dummere enn man er, og det med vilje.

Den dagen du sjøl står med barnevogn og hylende unger og fem fulle bæreposer og handlevogn, så kan vi snakkes igjen....Da spørs det om du selv synes det samme er helt i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest papirtiger

"Men even so... Jeg syns ikke noe om barnevogner i kjøpesentre..

Kanskje jeg ser poenget hvis jeg får barn"

Og hvordan i helvete mener du at vi skal få med oss ungene der inne da? Tror du skal vente en GOD stund før du får unger, du trenger nok en 20 år til med modning ser det ut for.

Når jeg sier kjøpesenter mener jeg feks OsloCity. Det finns da visselig andre alternativer. Syns det er stress med store barnevogner i trange klesbutikker, eller viltre barn i kafeer.

Hva med barnevakt de dagene du skal handle klær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sier kjøpesenter mener jeg feks OsloCity. Det finns da visselig andre alternativer. Syns det er stress med store barnevogner i trange klesbutikker, eller viltre barn i kafeer.

Hva med barnevakt de dagene du skal handle klær?

Du er faen ikke sann! Du har da vel ikke noe med om folk har med ungene sine i butikken eller ikke, det står da fritt opp til de å ha. Skal man skaffe seg barnevakt bare for å gå og handle for at sånne som du ikke skal plages med barnevogner? Nei, bevare meg vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ville reagert negativt på at du parkerte der. Du vet vel utmerket godt at de plassene er for barnefamilier ...? Skjønner meg ikke på folk som ikke gidder ta hensyn ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med familieparkeringsplasser er jo ikke at de ikke kan gå så langt. Har du virkelig ikke forstått det? Poenget er jo at selve parkeringsplassen er _større_ slik at de med barnevogn lettere kan ta den inn og ut uten å dulte borti nabobilen, og slik at de har bedre plass til å ha dørene åpne og sette ungene inn og ut av bilen, feste sikkerhetssele osv. Det har ingenting med latskap å gjøre.

Jeg har ikke sagt noe om latskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig reagerer jeg på det! Du er vel ikke dummere enn at du skjønner at de parkeringsplassene er beregna på folk med små barn, barneseter og vogner i bilen sin??? I så fall er du faen meg ikke særlig smart!

Jeg skjønner hva de er ment for. Og det burde stått barnefamilieplass eller parkeringsplass for de med eldre personer i bilen. Stort sett er de opptatt, og stort sett parkerer vi et stykke unna døra fordi vi synes det er bedre at f.eks eldre skal slippe å gå så langt. Men det irriterer meg. Vognene tar jo folk stort sett ut bak i bilen, og da skjønner jeg ikke poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da ville jeg sett litt stygt på deg. Og grunnen til det er fordi du godt vet hva skiltet betyr, men du foretrekker å være vrang og drive med flisespikkeri. Det er snakk om å gjøre seg dummere enn man er, og det med vilje.

Den dagen du sjøl står med barnevogn og hylende unger og fem fulle bæreposer og handlevogn, så kan vi snakkes igjen....Da spørs det om du selv synes det samme er helt i orden.

jeg er egentlig enig med deg jeg. Men, ikke ta det for gitt at jeg vil stå med barnevogn - det er umulig. Jeg kan ikke få barn , det kan jo være derfor det provoserer meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er egentlig enig med deg jeg. Men, ikke ta det for gitt at jeg vil stå med barnevogn - det er umulig. Jeg kan ikke få barn , det kan jo være derfor det provoserer meg også.

Du er ikke seriøs?? Fordi du ikke kan få barn så skal vi som har fått barn ikke få lov til å ha litt ekstra alburom når vi laster pikkpakket vårt inn og ut av bilene? Det ramler deg ikke inn at det er en fordel også for barnløse bileiere med disse p-plassene, jfr. riper i lakken pga. løpske handlevogner etc.?

Hva med p-plasser for funksjonshemmede, hvordan "aksjonerer" du der..? Du mener muligens at du har rett på å stå der også, fordi du ikke kan få barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva de er ment for. Og det burde stått barnefamilieplass eller parkeringsplass for de med eldre personer i bilen. Stort sett er de opptatt, og stort sett parkerer vi et stykke unna døra fordi vi synes det er bedre at f.eks eldre skal slippe å gå så langt. Men det irriterer meg. Vognene tar jo folk stort sett ut bak i bilen, og da skjønner jeg ikke poenget.

Hvorfor i all verden skulle det stått barnefamilieparkering??? Folk flest er smarte nok til å skjønne hva de er beregna for. Du er sansynligvis ett av unntakene. Dersom du hadde hatt barn sjøl hadde du kanskje skjønt vitsen med dem -selv om vogna tas ut bak på bilen. Eller liker du kanskje å få bilen din skrapa opp av unger som slår døra litt for langt opp når de skal ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sier kjøpesenter mener jeg feks OsloCity. Det finns da visselig andre alternativer. Syns det er stress med store barnevogner i trange klesbutikker, eller viltre barn i kafeer.

Hva med barnevakt de dagene du skal handle klær?

Jeg handler klær to ganger i året, så det er nok ikke min barnevogn du har irritert deg over. Og ja, jeg pleier å gå alene og kjøpe klær. Men det er nok ikke alle som har muligheten til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Du er faen ikke sann! Du har da vel ikke noe med om folk har med ungene sine i butikken eller ikke, det står da fritt opp til de å ha. Skal man skaffe seg barnevakt bare for å gå og handle for at sånne som du ikke skal plages med barnevogner? Nei, bevare meg vel...

Jeg skriver, ergo er jeg på dol ;)

Småbarnsforeldre gjør uansett hva de vil, men ingen kan hindre meg i å irritere meg over de, hihi

Ser ofte mødre med svære vogner slite i stappfulle kjøpesentre, ser ikke ut som om mødrene eller ungene har det særlig koselig. Men de om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke seriøs?? Fordi du ikke kan få barn så skal vi som har fått barn ikke få lov til å ha litt ekstra alburom når vi laster pikkpakket vårt inn og ut av bilene? Det ramler deg ikke inn at det er en fordel også for barnløse bileiere med disse p-plassene, jfr. riper i lakken pga. løpske handlevogner etc.?

Hva med p-plasser for funksjonshemmede, hvordan "aksjonerer" du der..? Du mener muligens at du har rett på å stå der også, fordi du ikke kan få barn?

Jeg sa ikke det. Jeg sa at jeg kanskje er litt mer sår og var når det står sånn at man hele tiden skal prioritere barnefamilier. Jeg synes det hadde vært bedre om alle de nærmeste plassen var reservert de som har med eldre mennesker. Barn greier stort sett å gå eller blir kjørt i vogn de meterne til døren - men det virker som om de fleste, til og med her inne, som har barn ikke gidder å gå en meter, alt skal bli lagt i hendene på de fleste småbarnsfamiliene, det er de som syter og klager over ALT. Jeg la inn et provoserende innlegg fordi jeg viste hvordan det ble, og det er jo MORO. Men jeg har også fått stadfestet endel...så absolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ikke det. Jeg sa at jeg kanskje er litt mer sår og var når det står sånn at man hele tiden skal prioritere barnefamilier. Jeg synes det hadde vært bedre om alle de nærmeste plassen var reservert de som har med eldre mennesker. Barn greier stort sett å gå eller blir kjørt i vogn de meterne til døren - men det virker som om de fleste, til og med her inne, som har barn ikke gidder å gå en meter, alt skal bli lagt i hendene på de fleste småbarnsfamiliene, det er de som syter og klager over ALT. Jeg la inn et provoserende innlegg fordi jeg viste hvordan det ble, og det er jo MORO. Men jeg har også fått stadfestet endel...så absolutt.

For min del ville det beste med en familieplass (vi har ikke slikt her i byen) være om den var stor, ikke beliggenheten. Om man skal inn på et kjøpesenter med små unger har man gjerne noe å transportere dem i uansett - det er jo ikke avstanden bil-butikk som blir utfordringen der..

Flott dersom denne tråden bare var for å provosere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...