Gå til innhold

Hvorfor vil noen gutter bli sykepleiere?

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er flott, jeg, med menn som ikke er redd for å følge sin indre stemme, og leve ut sin omtanke for de svake og utslåtte, de syke og skadede, uten å skue til penger, makt og status. For meg er det mye mer mandig å tørre å være eneste hane i hønsegården, enn å flokkes om den nye V8'en til Audi.

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

"ikke undertegnet-svina"

Det er jo deg det!!

Hehehehe

Det var ikke meg som skrev det, det var en annen.

Nå går det snart rundt for meg, med signaturen "ikke undertegnet" her... hvem faen er hvem? Og kan jeg stole på at jeg er meg?

Gjest en stolt  mannlig sykepl. stud

Hva skal en stakkar sykepl student svare til dette da;)

Ikke er jeg speseilt feminin,og er sammen med ei jente:) hehe.

Jeg trives veldig godt med å jobbe med mennesker og har jobbet med mennesker i nesten 20 år.Jeg er overbevist om at hvis en skal jobbe med mennesker så må man hele tiden gi veldig mye av seg selv,og som sykepl må man.bryte ganske mange barrierer i løpet av studiet,og den største gleden med å by på seg selv er vel at man får så vannvittig mye tilbake.

Jeg jobber også sammen med ganske mange menn som er sykepl.eller andre omsorgsarb,og har vel aldri tenkt på de som feminine , homofile eller spesielt myke menn,men jeg tror de er veldig interresert i å jobbe med mennesker på alle slags plan og at de føler at de gjør en jobb som blir satt pris på og som gjør noe med selv som menneske.

mvh

spl stud

De mannlige sykepleierne jeg kjenner, er alle avansert KJAPT til ledere.....Sier det noe om jentene eller systemet, eller guttene :-)

Samme med min yrkesgruppe, det - mannfolka jobber nesten utelukkende i privatsektoren, mens vi damene rusler rundt i korridorene på sykehjem og sykehus..

Lav status?

Slik opplever ikke jeg det å være sykepleier.

Har bare fått positive tilbakemeldinger fra andre om det å være sykepleier.

Mamge ser faktisk opp til oss,men det er vel bare dem som faktisk jobber sammen med oss,som vet hva det innebærer.

vet også at at mange pårørende,og andre som på en eller annen måte er knyttet til oss sykepleiere,ikke ser på yrket som lavstatus.

Jeg er kvinne tjener 250 kr timen som skpl. og ser ikke ned på menn som ønsker å ha et sikkert

utfordrende ,utviklende yrke.

Hvorfor blir kvinner ingeniører?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...