Gå til innhold

Gift med utlending.


Gjest mrsx

Anbefalte innlegg

*Okidoki*

De tror nå ikke på himmel og helvete, treeinghetslæren , at Jesus er Gud...etc...de er ikke SÅ dumme altså ;o)

Nei, jeg respekterer selvsagt disse vitenene, da de tror på sunn fornuft!

Bra enkelte har vett til å komme seg ut av galskapen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    9

  • SierDuDet

    8

  • vin

    4

  • Altman

    3

Mest aktive i denne tråden

Samme her. Gift med en svenske, og herregud så innviklet ting kan bli. Om vi lar det, vel å merke. De største problemene kommer av at slekten syns Norge er et utrooooooooooolig dyrt og vanskelig og spesielt og merkelig land. At ting er annerledes kommer de aldri over.

Men ellers er alt bare fryd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er spansk og kulturforskjellene er mange.

Han spiser nå en del norsk mat da, særlig mat med brun saus. Men vanligvis må jeg lage to middager når jeg vil ha noe som er typisk norsk. Hvis han ikke lager noe til seg selv da.

Han liker ikke at jeg går ut alene om kvelden selv om han selv ikke gidder å gå ut.

Jeg får ikke lov å overnatte hos venninner uten å ta barna med. Drar jeg nedover til sydkysten for å besøke familie/venner som er her på ferie så må jeg også komme hjem samme dag.

Jula er så forskjellig som det går an å bli, de har gaveutdelingen 6. januar om morgenen.

Et problem er at jeg ikke går rundt og vasker halve dagen sånn som spanske husmødre.

Og telefonen er et kapittel for seg selv, han kan ikke skjønne hvordan jeg kan ha noe å prate om med samme person i over 1 time.

Etc. etc. etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gift med en søreuropeer og det var store forskjeller ja. Synes kanskje det verste var at mens han med den største selvfølge kunne gå ut om kvelden ble det kjempebråk dersom jeg ville ut.

Jeg måtte tom bryte avtaler med venninner fordi han løp ut av døra før meg slik at jeg måtte bli hjemme med ungene. Dette tiltross for at han visste jeg hadde avtaler flere dager i forveien.

Nei hvis jeg noen sinne gifter meg igjen skal det bli med en med samme bakgrunn som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde sammen med en svenske (i Sverige) i halvannet år, og det var en viss forskjell i kultur, ja.

Det gikk litt på forskjellige ting, men de svenskene er faen meg glad i sild!

Også dette med St. Hans da...svenskene tar seg jo pinadø fri fra jobben (det er erklært offentlig fridag der) og greier. Også er de litt rare når det gjelder lunsj. De spiser ikke brødskiver og matpakke som oss. Nei, de tar en times lunsj, og den inntas på en retaurant eller kafe. Kan de ikke det, tar de med middagsmat i boks og varmer i micro på jobben (hva gjorde de før mikroen kom?).

Jeg kunne sitte og ramse opp ting halve natta, men nå skal jeg legge meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bodde sammen med en svenske (i Sverige) i halvannet år, og det var en viss forskjell i kultur, ja.

Det gikk litt på forskjellige ting, men de svenskene er faen meg glad i sild!

Også dette med St. Hans da...svenskene tar seg jo pinadø fri fra jobben (det er erklært offentlig fridag der) og greier. Også er de litt rare når det gjelder lunsj. De spiser ikke brødskiver og matpakke som oss. Nei, de tar en times lunsj, og den inntas på en retaurant eller kafe. Kan de ikke det, tar de med middagsmat i boks og varmer i micro på jobben (hva gjorde de før mikroen kom?).

Jeg kunne sitte og ramse opp ting halve natta, men nå skal jeg legge meg.

Dansken ble stille og fornærma da jeg engang serverte ham fiskeboller i hvit saus!!

Hermetikk var helt uakseptabelt for ham, han kunne 'slet ikke' forstå at man kunne spise det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...