Gå til innhold

Seriøs FU: Skapdol'er du?


monsina

Anbefalte innlegg

Eller er det noe du er helt åpen om?

Er det for eksempel tema ved middagsbordet: "Vet du hva nn på dol kom med i dag".. osv.

Om du f.x kommer over et slående argument her på dol - eller noe du syns er morsomt/hårreisende - videreformidler du det som ditt eget, eller "anonymiserer" du det?

Det er jo en del her som er ganske aktive, og "følger med" til nær sagt alle døgnets tider: Hvordan ser omgivelsene deres på det? Er det noe du snakker om?

Altså for egen del: Her dole's det om ikke akkurat i hemmelighet - så er det ikke noe jeg står og roper høyt om. Heller ikke noe jeg reklamerer for og anbefaler andre - for meg er det et "fristed" hvor jeg får hvilt hjernen på masse tull, og av og til ha nytte av.

Har litt samme følelsen som når jeg skriver brev: Jeg "hæler" ikke at uvedkommende henger over meg, og skal vite hva jeg skriver/leser/tenker på...

Nå kjenner jeg ikke noen her inne i RL - tror jeg?! Det er forsåvidt heller ikke noe poeng for meg - jeg liker anonymiteten.

For den del, mine halvstore unger passerer jo skjermen mens jeg sitter her, lurer på hva som er så interessant med disse "doktorsidene"... Han jeg bor sammen med bruker nettet mye, også, men neppe på "dol"-måten. ("Steikandes teit" hadde han sikkert sagt, selv om han har innrømmet at han har lest noen artikler)

Så - hvordan er det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Manden er informert. Han sitter tross alt skulder ved skulder på sin pc, så skjermtid har vi sammen,,,,

Han har et par ganger sagt i selskaper noe om meg og dol ("min kone har ikke tid til sånt, hun sitter bare med dol"), og det har ejg nå nedlagt forbud mot. Mest av paranoia, tenk hvis noen i selskapet tenkte "aha!" men selvsagt ikke sa noe om at de selv også doler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha blitt ledd ut en del ganger i RL fordi jeg til stadighet refererte til ting jeg hadde lest på DOL, har jeg gått over til å si jeg leste på nettet at......

Jeg skapDOLer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger ikke skjul på det. Det er ikke sånn at det første jeg forteller folk er at jeg doler, men jeg kan si det hvis det faller seg naturlig.

Stort sett alle jeg kjenner har sine stamsteder på nettet og blant vennene mine er ikke det noe tabu. Noen henger på irc eller chatter mye på icq, jeg sitter en del på dol.. det snakker vi åpent om med nicket vi bruker og alt. Men siden ingen av oss liker de samme sidene er det jo begrenset hvor mye vi gidder å diskutere det da.

Selv svigerfamilien vet det, så nå kan jeg ikke skrive mer om dem heller.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Tja, hva skal man si? Familie/venner vet at jeg såvidt..*host*..har vært innom på dol, men jeg refererer aldri til sida. Er temmelig sikker på at, ihvertfall familien, kjenner nicket mitt.

Ser også på dol som et slags fristed, men hovedgrunnen til at jeg nedtoner det overfor høvdingen og snuppa er div ufine innlegg om svigermor.

Faen, nå MÅ jeg gjøre alvor av å skifte nick!

*angst*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke skapdol. Sambo vet at jeg henger masse her inne, men han bryr seg ikke.

Han er også borte masse, så jeg tror egentlig han er fornøyd med at jeg ikke sitter og glaner i veggen aleine og blir "rar" ;0)

Vi snakker ikke om Dol sammen, med mindre jeg har lært noe nytt her inne, som jeg ønsker å informere ham om. (Han bare ler av meg og er fonøyd med min iver) :0)

Jeg snakker ikke om Dol til andre ellers, dette er mitt lille fristed som jeg kan "flytte inn til" i perioder, eller stikke fra som jeg vil, uten å ha ansvar for noen andre enn meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, hva skal man si? Familie/venner vet at jeg såvidt..*host*..har vært innom på dol, men jeg refererer aldri til sida. Er temmelig sikker på at, ihvertfall familien, kjenner nicket mitt.

Ser også på dol som et slags fristed, men hovedgrunnen til at jeg nedtoner det overfor høvdingen og snuppa er div ufine innlegg om svigermor.

Faen, nå MÅ jeg gjøre alvor av å skifte nick!

*angst*

Hehehe, sånn tenker jeg også. Det er ikke noe særlig gøy for meg her mer, fordi det er så mye jeg ikke kan skrive om. Jeg må jo ta med i betraktningen at naboer, barnehageassistenter, kollegaer av mistermannen, vennene mine, svigermor og resten av verden godt kan være en av de som vanker her. Så lenge jeg ikke engang bruker nick på barna mine er jeg jo rimelig lett å gjenkjenne for hvem som helst.

Husker da jeg ble gravid med Idar for snart fire år siden. Da skrev jeg det her før jeg fortalte noen i RL, og jeg hadde såvidt trykket send før telefonen kimte og venninnen min var på tråden og gratulerte. *lol* Før det trodde jeg faktisk at jeg var anonym nok, selv om jeg bruker mitt eget kallenavn som nick.. Man lærer så lenge man lever. :-)

Problemet er at jeg ikke finner noen andre nick jeg føler meg skikkelig komfortabel med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier det hvis det faller naturlig, men ikke til kollegaer og familie - utenom ektemannen da.

Ektemann, venner og noen bekjente vet at jeg doler, og noen av de er også av og til innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, sånn tenker jeg også. Det er ikke noe særlig gøy for meg her mer, fordi det er så mye jeg ikke kan skrive om. Jeg må jo ta med i betraktningen at naboer, barnehageassistenter, kollegaer av mistermannen, vennene mine, svigermor og resten av verden godt kan være en av de som vanker her. Så lenge jeg ikke engang bruker nick på barna mine er jeg jo rimelig lett å gjenkjenne for hvem som helst.

Husker da jeg ble gravid med Idar for snart fire år siden. Da skrev jeg det her før jeg fortalte noen i RL, og jeg hadde såvidt trykket send før telefonen kimte og venninnen min var på tråden og gratulerte. *lol* Før det trodde jeg faktisk at jeg var anonym nok, selv om jeg bruker mitt eget kallenavn som nick.. Man lærer så lenge man lever. :-)

Problemet er at jeg ikke finner noen andre nick jeg føler meg skikkelig komfortabel med..

It's hard to be a nissemann.

*Flire*

At høvdingen oppdager hva jeg skriver om mora hans er én ting, - har aldri lagt skjul på hva jeg mener om trollskapet - men jeg har liten lyst til at snuppa skal snappe opp alt guffegrumset.

Jeg kommer ikke til å gjøre de helt store forandringene mht til nick, det blir sannsynligvis dette:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe jeg reklamerer for overalt og ikke noe jeg snakker om til kamerater heller, men det er fordi vi har andre ting å snakke om enn internett. Men kona og jeg snakker om det og leser av og til innlegg sammen. Eller at hun er her alene.

Jeg DOLer mer enn henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboeren min vet at jeg DOL'er og kjenner nicket mitt. Om han leser innleggene mine eller ikke, vet jeg ikke. Det kan han godt hvis han får noen glede av det. Ellers er det ingen som vet det. Jeg kan godt nevne ting som er sagt her, men jeg sier aldri at det er fra DOL. Da jeg var i England var det mange som så at det stod Doktor Online og lurte på om jeg var syk hele tiden siden jeg var her, eller om dette var en eller annen pervers side, så det var ikke så lett å få dole i fred da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min og eldste jenta vet jeg leser og skriver her inne. Tror mannen husker nicket. Han gjorde narr av det en gang ;o(

Når jeg leser noe interessant. så forteller jeg ham det, men ingen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...