Gå til innhold

Filmanbefaling?


Gjest Jopppe

Anbefalte innlegg

Vel, vel, vel ...

Ja, ja, ja ....

hmmm.... tja .....

*klø seg i hodet*

njæææææ ...

Kort sagt - aner ikke.

dvs. du anbefaler _ikke_ Mulholland?

Ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dvs. du anbefaler _ikke_ Mulholland?

Ja?

Jojojojojo... klart du må se den.

Ut over det husker jeg ikke en eneste god film, enda jeg vet om mange. Jeg venter på klokka skjønner du - har helt andre ting fore og er litt ufokusert *dingle med beina* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojojojojo... klart du må se den.

Ut over det husker jeg ikke en eneste god film, enda jeg vet om mange. Jeg venter på klokka skjønner du - har helt andre ting fore og er litt ufokusert *dingle med beina* :)

Dingle med beina? Sitter du på en barkrakk? :c)

Ok, da er det avgjort . Mulholland til pizzan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at Retz har svart og svaret er så godt at jeg egentlig kunne holdt kjeft...

Men siden jeg ikke er så jævla flink til å holde kjeft så skal jeg likevel gi noen få tips til.

Lock, Stock And Two Smoking Barrels - enormt bra.

De Mistenkte (The Usual Suspects) - Helt fantastisk.

Hvis du ikke har sett disse to så vet du hva du har å gjøre, og hvis ikke er 10 timer med Gudfaren selvsagt å anbefale.

Hadde egentlig ventet at du skulle nevne den, men da får heller jeg gjøre det..

Natural Born Killers!

også vil jeg nevne, Pulp Fiction, Leon og ikke minst _Reservoir Dogs_!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde egentlig ventet at du skulle nevne den, men da får heller jeg gjøre det..

Natural Born Killers!

også vil jeg nevne, Pulp Fiction, Leon og ikke minst _Reservoir Dogs_!!!

Natural Born Killers så jeg for n'te gang i går, så jeg burde husket den.

Reservoir dogs er en genial klassiker.

Pulp Fiction er til og med hakket råere enn den sist nevnte.

Leon director's cut har jeg sannsynligvis i postkassa i morgen, og også det er en meget god film! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madeleine Stowe

The straight story, Eyes wide shut, Once upon a time in America, Deliverance=Piknik med døden, Døden i Venedig, Sanger fra andre etasje, The Game, The big Lebowski, The Believer, ..for eksempel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The straight story, Eyes wide shut, Once upon a time in America, Deliverance=Piknik med døden, Døden i Venedig, Sanger fra andre etasje, The Game, The big Lebowski, The Believer, ..for eksempel!

Jeg er imponert over at du klarte å se ferdig Eyes wide shut, og at du i tillegg syns den er bra nok til å anbefale andre!

...... eller var dette en ironisk liste kanskje? *klør meg i hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over at du klarte å se ferdig Eyes wide shut, og at du i tillegg syns den er bra nok til å anbefale andre!

...... eller var dette en ironisk liste kanskje? *klør meg i hodet*

De andre filmene hun ramset opp var da gode? Men Ews, er et rent makkverk. Hadde faktisk litt forhåpninger til den, en gedigen skuffelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madeleine Stowe

Jeg er imponert over at du klarte å se ferdig Eyes wide shut, og at du i tillegg syns den er bra nok til å anbefale andre!

...... eller var dette en ironisk liste kanskje? *klør meg i hodet*

Ja jeg kan jo ikke si du har dårlig smak, men jeg mistenker deg for å like enkle amerikanske block-busters!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kan jo ikke si du har dårlig smak, men jeg mistenker deg for å like enkle amerikanske block-busters!

Tja. Mine favoritter er:

Forrest Gump, Kristin Lavransdatter, Elling, Matrix, Den grønne mil, Tilsammans, Monthy Pyton, Den 6. sansen, Vampires kiss (Nicholas Cage, håpløs å få tak i forøvrig), Bryllupssangeren, Exorcisten, div. gamle 80'talls-sclägere, og barnefilmer som Brødrene Løvehjerte osv.

Enkle amerikanske blockbusters? Mulig det. Men det er da vel ikke noe å skjemmes for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags sjanger ønsker De, Jopppe?

Her er forslag til noen ekstremt gode klassikere:

* Veronikas To Liv (vakker klassiker fra regissør Kieslowski)

* Den fabelaktige Amelie fra MontMartre (fransk skjønn/fargerik film)

* Blå (Kieslowski)

Hvis du er in da mood for kvalitet!

En liten outsider her: Vil du ha litt god gammeldags western, er Dirty Harry fra 1971 med clintern veldig underholdende.

Hvis du vil sippe, skal du se "Breaking the Waves" av Lars von Trier. Dvs. sippe--->stortute. Den er fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags sjanger ønsker De, Jopppe?

Her er forslag til noen ekstremt gode klassikere:

* Veronikas To Liv (vakker klassiker fra regissør Kieslowski)

* Den fabelaktige Amelie fra MontMartre (fransk skjønn/fargerik film)

* Blå (Kieslowski)

Hvis du er in da mood for kvalitet!

En liten outsider her: Vil du ha litt god gammeldags western, er Dirty Harry fra 1971 med clintern veldig underholdende.

Hvis du vil sippe, skal du se "Breaking the Waves" av Lars von Trier. Dvs. sippe--->stortute. Den er fantastisk!

En til, ypperlig velregissert romantisk action roadmovie:

"TRUE ROMANCE"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kartoffel

Hva slags sjanger ønsker De, Jopppe?

Her er forslag til noen ekstremt gode klassikere:

* Veronikas To Liv (vakker klassiker fra regissør Kieslowski)

* Den fabelaktige Amelie fra MontMartre (fransk skjønn/fargerik film)

* Blå (Kieslowski)

Hvis du er in da mood for kvalitet!

En liten outsider her: Vil du ha litt god gammeldags western, er Dirty Harry fra 1971 med clintern veldig underholdende.

Hvis du vil sippe, skal du se "Breaking the Waves" av Lars von Trier. Dvs. sippe--->stortute. Den er fantastisk!

Dirty Harry er da ikke en western?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dirty Harry er da ikke en western?

Det er 4-5 år siden jeg så den, jeg husker tøffe Clint og at jeg var så fornøyd etterpå.

Men når du sier det, var det vel ikke western, kanskje det var i New York?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kartoffel

Det er 4-5 år siden jeg så den, jeg husker tøffe Clint og at jeg var så fornøyd etterpå.

Men når du sier det, var det vel ikke western, kanskje det var i New York?

For tenk at det var ikke det, tenk! ;-)

Det var i San Francisco (USAs flotteste by?) en gang på '70-tallet.

Ellers er jeg enig med deg når det gjelder True Romance. Brad Pitt har en knøtterolle i den filmen og er bare hysterisk morsom som dophue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tenk at det var ikke det, tenk! ;-)

Det var i San Francisco (USAs flotteste by?) en gang på '70-tallet.

Ellers er jeg enig med deg når det gjelder True Romance. Brad Pitt har en knøtterolle i den filmen og er bare hysterisk morsom som dophue.

Men altså, filmen er fra 1971 (Dirty Harry) og handlingen er vel ikke fra 70-tallet?

Forøvrig - filmmusikken er sinnsykt bra! Forsøkt å få tak i, men ikke å oppdrive.

Ja, en av BratPitts første roller var i True Romance, var det ikke? Eller var det i Thelma&Louise han ble 'oppdaget'? Eller rett og slett i Levisreklamen? Uansett, NAM!

Jeg syns Patricia er skjønn i den rollen jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kartoffel

Men altså, filmen er fra 1971 (Dirty Harry) og handlingen er vel ikke fra 70-tallet?

Forøvrig - filmmusikken er sinnsykt bra! Forsøkt å få tak i, men ikke å oppdrive.

Ja, en av BratPitts første roller var i True Romance, var det ikke? Eller var det i Thelma&Louise han ble 'oppdaget'? Eller rett og slett i Levisreklamen? Uansett, NAM!

Jeg syns Patricia er skjønn i den rollen jeg!

NAM kan du være sjøl! (Eller evt sammen med frk (?) Arquette).

Filmmusikken finner du her:

http://www.akersmic.no/trade/productview/66348

(Du hadde ikke lett så veldig -hadde du vel ;-)

Og etter at 1969 søkte og fikk godkjent opptak som en del av 70-årene, så kan vi trygt si at filmen var fra 70-tallet! Så det så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAM kan du være sjøl! (Eller evt sammen med frk (?) Arquette).

Filmmusikken finner du her:

http://www.akersmic.no/trade/productview/66348

(Du hadde ikke lett så veldig -hadde du vel ;-)

Og etter at 1969 søkte og fikk godkjent opptak som en del av 70-årene, så kan vi trygt si at filmen var fra 70-tallet! Så det så!

Mange, mange takk!

Den skal jeg søren meg ha.

Sjekka bare på Platekompaniet, der er de velvillige til å skaffe ting, men de fikk ikke tak i den, sa de...!

Dessuten er det på tide å se Dirty Harry snart igjen. Så skal jeg sjekke om de ikke var en tur i NewYork med cowboyhatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...