Gå til innhold

Hensikten med å lasse ned ungene penger/leker?


Gjest En elskelig person?

Anbefalte innlegg

Gjest En elskelig person?

Hva er egentlig hensikten med å kjøpe alt barna peker på?

Leker, godteri, penger....alt de vil ha skal de få.

Er det egentlig noe hensikt uansett hvor mange penger man måtte ha?

Er det et tegn på egen utilstrekkelighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man gir ungene sine gaver/ penger istedenfor tid.

Du som starta tråden ? ;o)

Jeg har vært hos hos barnepsykolog i dag , hvor jeg fikk høre at jeg har gjort mine unger en bjørnetjeneste i mange år!

Nå får jeg virkelig lide av det!

Hilsen mor til borkjemte barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som starta tråden ? ;o)

Jeg har vært hos hos barnepsykolog i dag , hvor jeg fikk høre at jeg har gjort mine unger en bjørnetjeneste i mange år!

Nå får jeg virkelig lide av det!

Hilsen mor til borkjemte barn...

Nope, jeg starter bare tråder under mitt nick.

Ja, nå tenker jeg du får ris til egen ræv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vi bare stikke hodet i sanden når det kommer et, for noen, ubehagelig spørsmål?

Man kommer ikke forbi at mange foreldre kjøper seg god samvittighet. I mangel av tid til barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi bare stikke hodet i sanden når det kommer et, for noen, ubehagelig spørsmål?

Man kommer ikke forbi at mange foreldre kjøper seg god samvittighet. I mangel av tid til barna.

Svaret var til Vanedis og hhmmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen hensikt med det, i alle fall ingen god.

Man får i verste fall kravstore barn som ikke setter pris på de "små tingene". Og det fortsetter i ungdommen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedsomhet?

Jeg tenker litt mer på hvilke verdier og holdninger man viser, når man bryr seg med hva andre gjør.

Stor forskjell på å bry seg med og bry seg om...

(Og når det er sagt, så ble det feil over - skulle selvfølgelig stå: "Og hva er hensikten med å bry seg med hva andre gjør?")

Og til slutt må jeg bare spørre: Hvorfor må enkelte _generalisere_, i tillegg til å bry seg med hva andre gjør`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi bare stikke hodet i sanden når det kommer et, for noen, ubehagelig spørsmål?

Man kommer ikke forbi at mange foreldre kjøper seg god samvittighet. I mangel av tid til barna.

Spørsmålet mitt er mer hvorfor enkelte er så opptatt av hva andre gjør, og samtidig sender ut verdier og holdninger som for meg blir helt feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet mitt er mer hvorfor enkelte er så opptatt av hva andre gjør, og samtidig sender ut verdier og holdninger som for meg blir helt feil...

Så du er altså overhodet ikk opptatt av andre menneskers gjøren og laden? Neivel, nei....tydelig at deet traff et ømt punkt hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En elskelig person

Jeg tenker litt mer på hvilke verdier og holdninger man viser, når man bryr seg med hva andre gjør.

Stor forskjell på å bry seg med og bry seg om...

(Og når det er sagt, så ble det feil over - skulle selvfølgelig stå: "Og hva er hensikten med å bry seg med hva andre gjør?")

Og til slutt må jeg bare spørre: Hvorfor må enkelte _generalisere_, i tillegg til å bry seg med hva andre gjør`?

Hva er det du gjør nå da?

hahaha.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du er altså overhodet ikk opptatt av andre menneskers gjøren og laden? Neivel, nei....tydelig at deet traff et ømt punkt hos deg.

Det var jo litt av et svar, uten å vite noe om meg *ler*

Virket mer som jeg traff et ømt punkt hos deg...

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du gjør nå da?

hahaha.......

Spør deg hvilke verdier og holdninger man kan sende ut, når man bryr seg med hva andre gjør?

For meg kan du gjøre hva du vil :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo litt av et svar, uten å vite noe om meg *ler*

Virket mer som jeg traff et ømt punkt hos deg...

;o)

Det var jo litt av et svar fra deg også. Du vet vel ikke så VEEEELDIG mye mer????

*utrolig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo litt av et svar fra deg også. Du vet vel ikke så VEEEELDIG mye mer????

*utrolig*

Dette vet jeg:

Du har et "fiktivt" nick for anledningen. Du reagerte på at jeg ikke var opptatt av andres gjøren og laden. Du "fordømte" meg ved å insinuere at mine barn var bortskjemte gjennom setningen - "tydelig at deet traff et ømt punkt hos deg.".

Ut fra dette svaret til meg, så _virket_ det som jeg traff et ømt punkt. Hvorfor skulle du ellers svare meg slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vet jeg:

Du har et "fiktivt" nick for anledningen. Du reagerte på at jeg ikke var opptatt av andres gjøren og laden. Du "fordømte" meg ved å insinuere at mine barn var bortskjemte gjennom setningen - "tydelig at deet traff et ømt punkt hos deg.".

Ut fra dette svaret til meg, så _virket_ det som jeg traff et ømt punkt. Hvorfor skulle du ellers svare meg slik?

Det er da helt tydelig at du har bortskjemte barn. Deg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...