Gå til innhold

Pusen min er borte.


BettyBlue

Anbefalte innlegg

Pusen min, den artige, sære og kosete pusekatten min er borte.

Det er 3 dager siden jeg så ham, bor i oslo og han er alltid i umiddelbar nærhet (i nabolaget)...skikkelig mammadalt er han.

Jeg er 100 % sikkert på at noe har skjedd ham, og tør ikke tenke på hva...

Er så trist og trenger trøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er som Jacob sier, BB, de fleste katter blir borte fra tid til annen. Plutselig dukker de opp igjen, som regel velfødde og fornøyde. Vår katt var borte ei uke i sommer da vi tok'n med på hytta, måtte til og med reise tilbake til byen uten katt. Så hadde høvdingen et ærend der inne, og jammen dukka ikke kattekreket opp.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammel er han? Er han kastrert?

Ja, han er kastrert og reiser aldri langt vekk. Veldig hjemmekjær, og skal hele tiden hjemmom og sjekke om det er mat å få! Skeptisk til fremmede på gata.

åååå. jeg savner potene og snuten hans, purringa og mat-mjauet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har min sympati. Tenk positivt - alt håp er selvsagt ikke ute. Katter er litt uberegnelige. Det er derfor de er så flotte dyr.

Jeg håper at han sitter innelåst nedi en kjeller proppfull med feite mus, og en kran som står og drypper sånn at han får i seg vann.

Så kommer huseieren hjem fra langhelg i morra kveld, og skal nedi kjellern med kofferten sin og da hopper Pus lykkelig imot ham, og bykser forbi og løper hjem i mine armer. Og jeg setter over en kasserolle og trekker fersk sei til ham....

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at han sitter innelåst nedi en kjeller proppfull med feite mus, og en kran som står og drypper sånn at han får i seg vann.

Så kommer huseieren hjem fra langhelg i morra kveld, og skal nedi kjellern med kofferten sin og da hopper Pus lykkelig imot ham, og bykser forbi og løper hjem i mine armer. Og jeg setter over en kasserolle og trekker fersk sei til ham....

*sukk*

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg har katt selv. Kattens (og min) største fiende er en rev som lusker i skogen her.

Jeg har hørt om mange katter som er borte en tid, men så dukker de opp igjen som ingen ting har hendt...

Krysser fingrene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh...stakkars liten. Men han kommer nok tilbake.

Du burde henge opp noen plakater.

www.nettkatten.no

Ja, har hengt opp plakater idag, og nå skal jeg ut og henge opp flere, og rope på ham i mørket...

Skal sjekke ut nettkatten.no

*Takk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan jo godt komme igjen ennå. Selv kastrerte katter kan stikke av for noen dager. En av de vi har nå er ofte borte en dag eller to, akkurat lenge nok til at jeg blir bekymret...

Gamlekatten min hadde rekorden med to måneders fravær. Da hadde jeg avskrevet ham for lengst, selvsagt, men det viste seg at han av en eller annen grunn hadde gått tilbake dit vi flyttet fra nesten ett år tidligere. Det er vel ca. 15 km herfra, så hvordan han fant fram etter så lang tid er og blir en gåte. Ellers var han borte opp i en uke i strekk et par ganger, selv om han vanligvis holdt seg i nabolaget.

Det er akkurat dette som er så vanskelig med å ha utekatter, men så liker de så godt å være ute, også, så det er ikke enkelt. Prøv å henge opp plakater, etterlys ham på nettet etc. Er han merket på noen måte? Jeg har kjøpt elastiske halsbånd til mine katter og skrevet telefonnummeret vårt på. Slik håper jeg å få beskjed dersom de skulle gå seg bort eller bli overkjørt.

Håper pusen din dukker opp igjen. Stor trøsteklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie-Toulouse

Du tror ikke din kjære hankatt er ute på rall da? Eller er han kanskje kastrert? Det kan jo være noen "snille" mennesker som har tatt han inn til seg for å gi han mat. Kanskje du burde henge opp en lapp på nærbutikken din?

Håper du finner pusen din:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han kan jo godt komme igjen ennå. Selv kastrerte katter kan stikke av for noen dager. En av de vi har nå er ofte borte en dag eller to, akkurat lenge nok til at jeg blir bekymret...

Gamlekatten min hadde rekorden med to måneders fravær. Da hadde jeg avskrevet ham for lengst, selvsagt, men det viste seg at han av en eller annen grunn hadde gått tilbake dit vi flyttet fra nesten ett år tidligere. Det er vel ca. 15 km herfra, så hvordan han fant fram etter så lang tid er og blir en gåte. Ellers var han borte opp i en uke i strekk et par ganger, selv om han vanligvis holdt seg i nabolaget.

Det er akkurat dette som er så vanskelig med å ha utekatter, men så liker de så godt å være ute, også, så det er ikke enkelt. Prøv å henge opp plakater, etterlys ham på nettet etc. Er han merket på noen måte? Jeg har kjøpt elastiske halsbånd til mine katter og skrevet telefonnummeret vårt på. Slik håper jeg å få beskjed dersom de skulle gå seg bort eller bli overkjørt.

Håper pusen din dukker opp igjen. Stor trøsteklem fra

Hei, tusen takk for trøstesvar! (dere andre også!)

Jeg har vært ute og hengt opp ca 8 lapper i nabolaget, inkl de to nærbutikkene. Har ringt dyrebeskyttelsen & veterinærhøyskolen. Og var inne på nettkatten.no etter tips fra papirtigern, og har mailet inn en annonse der.

Vi (jeg og pus!) bor på st.hanshaugen i oslo, i et ganske tettbygd strøk. Han har aldri vært borte så lenge, men en gang var han innestengt i kjelleren vår i et døgn.

Men jeg vet at katter overlever det utroligste, og kanskje han har reist hjem til Ekeberg, der han bodde for 1 1/2 år siden? (heh, kan jeg aldri tenke meg) Om han kommer tilbake til meg, skal han få et halsbånd, m tlf-nr på. Så kan han heller bare klø. (har 3-4 ganger tidligere forsøkt halsbånd på ham, men han bare klør og klør)

Noen synske personer her inne på DOL...? *Sukk* Lurer på om det lille hjertet hans forsatt slår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Hei, tusen takk for trøstesvar! (dere andre også!)

Jeg har vært ute og hengt opp ca 8 lapper i nabolaget, inkl de to nærbutikkene. Har ringt dyrebeskyttelsen & veterinærhøyskolen. Og var inne på nettkatten.no etter tips fra papirtigern, og har mailet inn en annonse der.

Vi (jeg og pus!) bor på st.hanshaugen i oslo, i et ganske tettbygd strøk. Han har aldri vært borte så lenge, men en gang var han innestengt i kjelleren vår i et døgn.

Men jeg vet at katter overlever det utroligste, og kanskje han har reist hjem til Ekeberg, der han bodde for 1 1/2 år siden? (heh, kan jeg aldri tenke meg) Om han kommer tilbake til meg, skal han få et halsbånd, m tlf-nr på. Så kan han heller bare klø. (har 3-4 ganger tidligere forsøkt halsbånd på ham, men han bare klør og klør)

Noen synske personer her inne på DOL...? *Sukk* Lurer på om det lille hjertet hans forsatt slår.

Næmen..jeg bor jo også på st. hanshaugen.

Pusen er ikke helt hvit? Eller stripete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du finner pusen din. Ville bare fortell om da jeg stelte istand en stor leteaksjon etter pusen vår. Han hadde vært borte et døgn. (noen mnd. før hadde han vært borte over en uke) så jeg fryktet det værste.

Etter at han hadde vært borte over et døgn hørte jeg noe krafsing i skapet. Der lå pelsdotten. Hadde vært innestengt i skapet i over et døgn, uten et pip.

Stor lettelse for både den ene og den andre.

-Kanskje pusen din ikke er så langt unna som du tror?

Krysser fingrene for at den kommer til rette.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tusen takk for trøstesvar! (dere andre også!)

Jeg har vært ute og hengt opp ca 8 lapper i nabolaget, inkl de to nærbutikkene. Har ringt dyrebeskyttelsen & veterinærhøyskolen. Og var inne på nettkatten.no etter tips fra papirtigern, og har mailet inn en annonse der.

Vi (jeg og pus!) bor på st.hanshaugen i oslo, i et ganske tettbygd strøk. Han har aldri vært borte så lenge, men en gang var han innestengt i kjelleren vår i et døgn.

Men jeg vet at katter overlever det utroligste, og kanskje han har reist hjem til Ekeberg, der han bodde for 1 1/2 år siden? (heh, kan jeg aldri tenke meg) Om han kommer tilbake til meg, skal han få et halsbånd, m tlf-nr på. Så kan han heller bare klø. (har 3-4 ganger tidligere forsøkt halsbånd på ham, men han bare klør og klør)

Noen synske personer her inne på DOL...? *Sukk* Lurer på om det lille hjertet hans forsatt slår.

Hei, så trist med pusen din.. Forferdelig å ikke vite om kanskje noe er skjedd!

Hvordan ser han ut? Og ca hvor på Ekeberg bodde du? Kan kikke litt ekstra etter han, bor nemlig i området :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så trist med pusen din.. Forferdelig å ikke vite om kanskje noe er skjedd!

Hvordan ser han ut? Og ca hvor på Ekeberg bodde du? Kan kikke litt ekstra etter han, bor nemlig i området :-)

Hei lis@beth!

Vi bodde i Vallhallveien, på vei opp til Ekeberg. Hvite 3etg-blokker på venstre side av veien.

Han er brunsort, har antydning til tabbystriper i pelsen, er pen & slank, med hakk i høyre øreflipp.

Tviler på at han har tatt hele veien dit gjennom oslo sentrum, men man vet aldri med disse pusene!

Snilt av deg å bry deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lis@beth!

Vi bodde i Vallhallveien, på vei opp til Ekeberg. Hvite 3etg-blokker på venstre side av veien.

Han er brunsort, har antydning til tabbystriper i pelsen, er pen & slank, med hakk i høyre øreflipp.

Tviler på at han har tatt hele veien dit gjennom oslo sentrum, men man vet aldri med disse pusene!

Snilt av deg å bry deg!

Dersom han har gått seg totalt vill og hamna i Sinsen-området, så tittar vi etter han her... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...