Lenemor Skrevet 19. oktober 2000 Del Skrevet 19. oktober 2000 Faren min har fått kreft. Det er ikke noe å gjøre med det,annet enn å gjøre livet så bra som mulig for han. Han og moren min bor på et lite sted uten veiforbinnelse,legekontor etc. Dersom situasjonen hans forverrer seg nå, vil han miste førligheten i beina, og han er sterkt redusert. Også pga. mye smertestillende. Moren min er uføretrygdet. Det ville være lettere for dem å bo på fastlandet. Kan trygdekontoret da være behjelpelig med øk. støtte, til eldrebolig e.l? De ønsker å være mest mulig sammen nå i tiden framover, og moren min steller han.Kan hun motta noen form for støtte,for det arbeidet? de har hjemmehjelp som kommer med båt en gang i uken. Men snart tror jeg ikke han kan ta seg fram med hjelp av båt.Han må kjøres en times tid før de kommer til legekontoret, og ennå lengre for kontroller ved sykehuset. Der er oppført eldreboliger på nærmeste tettsted med legekontor. Håper de kunne fått hjelp til å komme seg dit. Håper på snarlig svar. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7151-%C3%B8konomisk-hjelpvedr-flytting-pga-kreft/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 20. oktober 2000 Del Skrevet 20. oktober 2000 Han kan få hjelpestønad sats 1 hvis det er etablert et privat pleieforhold (hun pleier ham). Hjelp fra det offentlige holdes utenom (hjemmehjelp/hjemmesykepleie etc). Når det gjelder omsorgsbolig, så er det ikke noe trygdekontoret styrer med eller kan gi støtte til. (HMS kan imidlertid bidra med f.eks trappeheis i eksisterende bolig, men det er vel ikke noe slikt du tenkte på) Snakk med kommunen, om det er pleie/omsorg eller helse/sosial eller om det er et boligkontor som driver med omsorgsboliger tør jeg ikke spå.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7151-%C3%B8konomisk-hjelpvedr-flytting-pga-kreft/#findComment-35293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
targa Skrevet 20. oktober 2000 Del Skrevet 20. oktober 2000 Han kan få hjelpestønad sats 1 hvis det er etablert et privat pleieforhold (hun pleier ham). Hjelp fra det offentlige holdes utenom (hjemmehjelp/hjemmesykepleie etc). Når det gjelder omsorgsbolig, så er det ikke noe trygdekontoret styrer med eller kan gi støtte til. (HMS kan imidlertid bidra med f.eks trappeheis i eksisterende bolig, men det er vel ikke noe slikt du tenkte på) Snakk med kommunen, om det er pleie/omsorg eller helse/sosial eller om det er et boligkontor som driver med omsorgsboliger tør jeg ikke spå.... Tips: Ta kontakt med kommunen som I. Grøneng sier, men; Be om et møte! - Spør om de har konsulent for funksjonshemmede (ikke bli skremt av tittelen:-)), og evt. en fra hjemmetjenesten. Disse bør finne den beste løsning for dine foreldres boforhold. Snakk gjerne også med hjemmehjelpen, slik at vedkommende vet at hun eller han blir spurt til råds... Lykke til! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7151-%C3%B8konomisk-hjelpvedr-flytting-pga-kreft/#findComment-35491 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.