Gå til innhold

Hvordan lager man potetmos?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener å huske man moser kokte poteter og slenger i et egg, litt melk og salt og muskatnøtt(?)

Er ikke helt sikker...

Skrevet

Jeg mener å huske man moser kokte poteter og slenger i et egg, litt melk og salt og muskatnøtt(?)

Er ikke helt sikker...

egg? ja ja vi får vel prøve...

sambo er helt krakilsk når det gjelder posepotetmos. Fikk visst for mye av det i militæret.

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

Er ikke helt sikker...

Stemmer det, men uten egg.

Mvh

Skrevet

Mvh

takk. det hørtes litt rart ut med egg.

*poteter og melk føres til handlelisten*

Skrevet

Smør, salt, melk. Gressløk eller andre ting som du måtte like.

Skal du ha fin farge på potetmosen kan du mose litt spinat med også.

Gjest skramlekar
Skrevet

Mvh

Skjønner godt at du vil være anonym med slike personlige, intime ting...

*forbannet på "ikke undertegnet"*

Skrevet

Koker poteter, heller av vannet..moser potetene, tilsetter smør, melk og salt pluss gressløk elns om du måtte ønske det :)

Hjemmelagd potetmos er snadder :)

Miro1365380373
Skrevet

Du skal ha i smør. Sjekk linken til Jamie.

http://www.nrk.no/kanal/nrk1/jamies_kjokken/1479539.html

Kokkedama i God Morgen Norge sa at man ikke skulle koke potetene i salt vann når man skulle lage mos, for da ble den seig. Saltet skulle i til slutt, sa hun, motsatt av Jamie, altså. Har faktisk aldri laget det selv, vi bruker pose (og fusker litt)!!

Skrevet

Skrell og kutt poteter i passe biter (forkortet koketid).

Bruk endel av kokevannet og litt melk - en smakssak. Noe bruker sogar fløte, det gjør ikke jeg fordi den gode potetsmaken blir borte. Jeg liker best å bare bruke kokevannet.

En god klatt skikkelig smør, revet muskat, litt støtt havsalt, kvernet pepper og et egg.

Hvis du blander og rører for mye blir potetmosen seig.

Urter er fint, gressløk f.eks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...