Gjest Daisy Skrevet 8. september 2002 Skrevet 8. september 2002 Nei, jeg snakker ikke om posevarianten fra toro. 0 Siter
rufsetufsa Skrevet 8. september 2002 Skrevet 8. september 2002 Jeg mener å huske man moser kokte poteter og slenger i et egg, litt melk og salt og muskatnøtt(?) Er ikke helt sikker... 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 8. september 2002 Skrevet 8. september 2002 Jeg mener å huske man moser kokte poteter og slenger i et egg, litt melk og salt og muskatnøtt(?) Er ikke helt sikker... egg? ja ja vi får vel prøve... sambo er helt krakilsk når det gjelder posepotetmos. Fikk visst for mye av det i militæret. 0 Siter
Gjest ikke undertegnet Skrevet 8. september 2002 Skrevet 8. september 2002 Jeg mener å huske man moser kokte poteter og slenger i et egg, litt melk og salt og muskatnøtt(?) Er ikke helt sikker... Stemmer det, men uten egg. Mvh 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 8. september 2002 Skrevet 8. september 2002 Stemmer det, men uten egg. Mvh takk. det hørtes litt rart ut med egg. *poteter og melk føres til handlelisten* 0 Siter
rufsetufsa Skrevet 8. september 2002 Skrevet 8. september 2002 takk. det hørtes litt rart ut med egg. *poteter og melk føres til handlelisten* Du skal ha i smør. Sjekk linken til Jamie. http://www.nrk.no/kanal/nrk1/jamies_kjokken/1479539.html 0 Siter
jacob Skrevet 8. september 2002 Skrevet 8. september 2002 Smør, salt, melk. Gressløk eller andre ting som du måtte like. Skal du ha fin farge på potetmosen kan du mose litt spinat med også. 0 Siter
Gjest skramlekar Skrevet 8. september 2002 Skrevet 8. september 2002 Stemmer det, men uten egg. Mvh Skjønner godt at du vil være anonym med slike personlige, intime ting... *forbannet på "ikke undertegnet"* 0 Siter
Anki Skrevet 8. september 2002 Skrevet 8. september 2002 Koker poteter, heller av vannet..moser potetene, tilsetter smør, melk og salt pluss gressløk elns om du måtte ønske det Hjemmelagd potetmos er snadder 0 Siter
Miro1365380373 Skrevet 9. september 2002 Skrevet 9. september 2002 Du skal ha i smør. Sjekk linken til Jamie. http://www.nrk.no/kanal/nrk1/jamies_kjokken/1479539.html Kokkedama i God Morgen Norge sa at man ikke skulle koke potetene i salt vann når man skulle lage mos, for da ble den seig. Saltet skulle i til slutt, sa hun, motsatt av Jamie, altså. Har faktisk aldri laget det selv, vi bruker pose (og fusker litt)!! 0 Siter
favn Skrevet 10. september 2002 Skrevet 10. september 2002 Skrell og kutt poteter i passe biter (forkortet koketid). Bruk endel av kokevannet og litt melk - en smakssak. Noe bruker sogar fløte, det gjør ikke jeg fordi den gode potetsmaken blir borte. Jeg liker best å bare bruke kokevannet. En god klatt skikkelig smør, revet muskat, litt støtt havsalt, kvernet pepper og et egg. Hvis du blander og rører for mye blir potetmosen seig. Urter er fint, gressløk f.eks. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.