Gå til innhold

Helgens vemmligeste opplevelse...


vin

Anbefalte innlegg

var da jeg tok siste sup av brusa.

Ææææsj....DET gjorde vondt , fikk spytta ut og der lå DEN vepsen!!

Har fremdeles øm tunge.

Dette var mitt aller første vepsestikk , også jeg som har bare sånn fobi mot dem!!

Holder nå på med storrengjøring , for å kvitte meg med den ekle følelsen i meg!

PS : Hvor lang tid tar det før en slik hevelse går ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er veldig vondt, må du prøve å få ut brodden... når det er på tunga, smaker det sikkert ikke så godt med jod, men det er effektivt for å få ut brodden.

Jeg har blitt stukket én gang, og det skal jeg ikke bli mer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*GRØSS*

*DOBBELTGRØSS*

Jepp!

Bare litt glad for at det ikke var lillejenta mi som tok den siste supen der!

Takke meg til at høsten og vinteren er på vei ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da *blåse på*.

Jeg hadde en ekkel en på fredag. Spiste Dumle (den ruglete typen), og så at jeg hadde mistet en liten bit ned på genseren. Puttet den lille biten i munne, men spyttet den raskt ut da den smakte pyton. Det var en liten marihøne *spytter ennå*, men ikke rød, den var mere brunlig.... Fysj og pføy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fått vepsestikk jeg, bank i bordet, så jeg aner ikke noe om det. Ville bare dele min opplevelse.

Hadde vært på fest og våkna om morgenen tørst som bare det. Så jeg gikk til kjøleskapet for å hente melk eller noe annet. Til min store glede så stod det en 2 liters boks med appelsinjuice i døra. En boks med skrukork.

Det var ikke så mye igjen i boksen så jeg skrudde av korken og drakk. Jeg kjente at fruktkjøttet ble større og større og jeg tenkte at det var veldig hvor raus de hadde vært da de laget denne juicen.Så jeg spyttet det i vasken, og "overraskelse" det var ikke fruktkjøtt, det var skikkelig blåmuggel.

Kastet opp resten av dagen. Så da var det aldri så galt at det ikke var godt for noe. Fyllesyken gikk fort over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri fått vepsestikk jeg, bank i bordet, så jeg aner ikke noe om det. Ville bare dele min opplevelse.

Hadde vært på fest og våkna om morgenen tørst som bare det. Så jeg gikk til kjøleskapet for å hente melk eller noe annet. Til min store glede så stod det en 2 liters boks med appelsinjuice i døra. En boks med skrukork.

Det var ikke så mye igjen i boksen så jeg skrudde av korken og drakk. Jeg kjente at fruktkjøttet ble større og større og jeg tenkte at det var veldig hvor raus de hadde vært da de laget denne juicen.Så jeg spyttet det i vasken, og "overraskelse" det var ikke fruktkjøtt, det var skikkelig blåmuggel.

Kastet opp resten av dagen. Så da var det aldri så galt at det ikke var godt for noe. Fyllesyken gikk fort over.

Æææææsj!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er veldig vondt, må du prøve å få ut brodden... når det er på tunga, smaker det sikkert ikke så godt med jod, men det er effektivt for å få ut brodden.

Jeg har blitt stukket én gang, og det skal jeg ikke bli mer! ;)

Er det ikke bier som slipper brodden, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, synes synd på deg. Vepsestikk er ufattelig vondt, men du hadde da flaks som ikke fikk stikket i halsen.

På meg gjør de vondt hele dagen, og klør i en uke etterpå. Minst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da *blåse på*.

Jeg hadde en ekkel en på fredag. Spiste Dumle (den ruglete typen), og så at jeg hadde mistet en liten bit ned på genseren. Puttet den lille biten i munne, men spyttet den raskt ut da den smakte pyton. Det var en liten marihøne *spytter ennå*, men ikke rød, den var mere brunlig.... Fysj og pføy!

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*LOL* my ass..

Nå må jeg sjekke alt jeg spiser ekstra nøye *grøsser* En liten knasende lyd, eller rar smak og jeg får akutt angst!

Hehe, skjønner deg godt. Etter en uheldig opplevelse med flatbrød snur jeg alltid leiven og kikker etter kokonger på baksiden før jeg spiser... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auauauauau! Gudbedre... Selvfølgelig er det typisk damer å ikke se seg for, men likavæl. Det der kan ikke ha vært godt! *humrer litt for det*;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke bier som slipper brodden, da?

Bier har brodd med mothaker og en liten sekk som fortsetter å pumpe gift i stikket selv etter at brodden med sekk er slitt løs fra bien og henger i såret. Vepsens brodd har ikke mothaker, men er glatt og da kan den stikke flere ganger. Noen har dødd av allergisk reaksjon fra vepsestikk og en sjelden gang, bistikk i halsen, så ikke drikk av boks ute, da kan du ikke se veps eller bier i brusen. Barn er særlig utsatt.

Selv våknet jeg en natt i telt ved at en stor grønn gresshoppe klorte seg fast med klørne i ansiktet mitt. Hyyyyll ! Etterpå sikkert den flateste gresshoppa som har vært sett deromkring, og energien som ble brukt til å slå den flat var nok til å flatslå en lastebil, minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønner deg godt. Etter en uheldig opplevelse med flatbrød snur jeg alltid leiven og kikker etter kokonger på baksiden før jeg spiser... ;)

Kokonger??? *Grøsser langt og lenge*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, kokonger. Sånne fine, brune, vettu. Innhyllet i spinn... *urk*

Vet du, det slår marihøna mi. Jeg stapper heller en marihøne for mye i kjeften enn en kokong. Fytte hælvete så ekkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...