Gå til innhold

Noen bryr seg om DEG!


misjonær

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • vin

    9

  • misjonær

    4

  • Retz

    3

  • Bassisten

    2

Mest aktive i denne tråden

Det er godt å vite. Men jeg har en følelse av at han ikke heeelt har oppfattet hva jeg trenger....

Kan du gi han en liten puff i min retning. Og minne han på den lottogevinsten, og den fjerne rike,gamle. hittil ukjente tanta på Hawaii, som også har det lille koselige slottet i Provance?

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forbipasserende

Men det forsvarer ikke at det er altfor mange som lider!

Hvorfor kan han ikke gjøre noe med det , han som har sånn "makt"?

Nei ; hadde han villet kunne han nok hjulpet litt mere...hvis han eksisterer da!

Han eksisterer, han lever, han er her. At det ikke synes som om han bryr seg om, er jeg enig i - for verden skriker jo av nød og fordervelse. Men har Jesus skylden eller har vi skylden i det?

Skal Jesus påta seg ansvaret for noe menneskene gjør?

Nei, det han har sagt er at han har gitt oss vår frie vilje. Vi kan få styre denne verden, og han har gitt oss sine rettesnorer. Hvor mange av oss lever egentlig etter dem?

At du har dine vonde erfaringer om at Jesus ikke "var der" eller ikke "hjalp" deg, det kan være nok til at du snur ryggen til ham. Men hva er hjelp for deg? Kan hjelp av og til være å slippe hånda di? Kan det være å være taus?

Slik jeg kjenner Jesus, så digger han en slags form for hjelp til selvhjelp.

Direkte hjelp yter han, men veldig ofte hjelper han på sine merkelige måter som vi gjerne forstår i ettertid.

Noen kaller det tilfeldigheter. Jeg kaller det Gud.

Valget er jo ditt. Men uansett valg, la ikke bitterhetn i ditt hjerte få gro fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid på fisketur veit du!

Både med og uten stang!

PS: mente du Fantastisk eller fanatisk??

mvh

Hadde du bare husket telt og niste også da...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg ser på meg sjøl som religiøs, og finner masse godt i bibelen. Det er også mange ting der som det er vanskelig å bortforklare. Men, hvis den nå virkelig finnes en bevisst guddom, så hadde jeg gjerne sett at den var litt mer nærværende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i livet om han gjør!

Jeg tar det nesten opp som en fornærmelse at du skriver slike ting her inne.

Misjoner er annet sted eller bruk overskriften slik at folk kan hoppe over ditt innelegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, jeg ser på meg sjøl som religiøs, og finner masse godt i bibelen. Det er også mange ting der som det er vanskelig å bortforklare. Men, hvis den nå virkelig finnes en bevisst guddom, så hadde jeg gjerne sett at den var litt mer nærværende.

Hvis det kan være noen trøst så bryr nå _jeg_ meg om deg da. Og jeg er nærværende for det meste. Når jeg ikke er fraværende, altså;-)

Natta! Over og ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb hardere!

Det er jo ingen her som vil omvendes.

De kommer til å ende opp i helvete nesten hele gjengen...

Vi kan jo ikkje ende opp i helvete når det ikkje finst! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det kan være noen trøst så bryr nå _jeg_ meg om deg da. Og jeg er nærværende for det meste. Når jeg ikke er fraværende, altså;-)

Natta! Over og ut.

Mmmmm! Veit det:-) Og jeg bryr meg om deg også:-)

Han derre Gud og Jesus får styre med sitt, og så får vi håpe det blir likar snart. *nattaklemmer*:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han eksisterer, han lever, han er her. At det ikke synes som om han bryr seg om, er jeg enig i - for verden skriker jo av nød og fordervelse. Men har Jesus skylden eller har vi skylden i det?

Skal Jesus påta seg ansvaret for noe menneskene gjør?

Nei, det han har sagt er at han har gitt oss vår frie vilje. Vi kan få styre denne verden, og han har gitt oss sine rettesnorer. Hvor mange av oss lever egentlig etter dem?

At du har dine vonde erfaringer om at Jesus ikke "var der" eller ikke "hjalp" deg, det kan være nok til at du snur ryggen til ham. Men hva er hjelp for deg? Kan hjelp av og til være å slippe hånda di? Kan det være å være taus?

Slik jeg kjenner Jesus, så digger han en slags form for hjelp til selvhjelp.

Direkte hjelp yter han, men veldig ofte hjelper han på sine merkelige måter som vi gjerne forstår i ettertid.

Noen kaller det tilfeldigheter. Jeg kaller det Gud.

Valget er jo ditt. Men uansett valg, la ikke bitterhetn i ditt hjerte få gro fast.

Ok ; jeg er enig i at menneskene er skyld i krig og mange av elendighetene som fins!

Men ; vi er ikke skyld i sykdom og andre div. lidelser!

Jeg "ofret" 100% av livet mitt til Gud i 24 åR!

Hjalp vanskligstilte og trådte til hele veien for andre enn meg selv!

Hva fikk jeg igjen?

Jo ; jeg ble mishandlet i mange år , fikk 3 kronisk syke barn.

Det ene barnet sliter seg gjennom livet med daglige smerter , sprøytestikk og elendighet!

Jeg selv?

Jeg tappes av krefter for å unngå å gå under!

I mitt stille sind vet jeg at jeg ikke har mange årene igjen ,og at jeg ikke får se mine egne barn vokse opp.

Er det rettferdig?

JEG har som sagt gjort hva jeg har kunnet , men ikke ved hjelp av en Gud!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde dette innlegget var en oppfordring til å bruke bilbelte eller noe i den dur!

Hvem er denne Jesus? Kommer han snart, slik det sto på de gamle folkevognbussene med gardiner på 70-tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at alle får en sjangse, enten om det blir så her på jorden eller like etter døden.

Jesus kommer heller ikke tilbake til jorden før alle folkeslag har fått hørt om ham.

Så i mellomtiden sitter han på gjerdet og furter og lar de som enda ikke har hørt om han "ha det så godt"? Mens vi her i vesten som har hørt om han, men som likevel ikke tror på han har det helt flott. Høres ikke særlig sympatisk ut den der Jesus-figuren din spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...