Gå til innhold

Plater eller fliser?


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Vi holder på å lage nytt bad og er noe usikre på om vi skal ha plater eller fliser. Jeg synes det er finest med fliser, men gubben mener det er greiest med plater fordi det er raskest å få på plass.

Hva ville andre valgt og hvorfor det valget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Definitivt fliser både på vegger og golv!! Fyren som eide leiligheten min før meg, la lilla badeplater, og de var stygge. Jeg grunnet og malet dem lys grå for å få dem ok.

Flis SKAL jeg ha på mitt neste bad! *banner lavt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den formening at enten så gjør man det skikkelig (fliser, parkett, heltre o.l), eller så driter man i det.

Plater ser forjævlig ut, de henger der og skriker "Vi hadde lyst på fliser men hadde ikke råd, så vi tok noe som ligna litt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lagt fliser uten tvil, det er mer arbeid, men så blir det pent og fint også. Plater har en tendens til å bli stygge og råtne.

Fordelen med platene er at de er raskere å sette på og de kan lettere skiftes ut senere.Men det ser mye mer simpelt ut.

Jeg har to store bad og på begge badene har jeg lagt fliser. Jeg gjorde arbeidet selv så det kostet ikke all verden heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er av den formening at enten så gjør man det skikkelig (fliser, parkett, heltre o.l), eller så driter man i det.

Plater ser forjævlig ut, de henger der og skriker "Vi hadde lyst på fliser men hadde ikke råd, så vi tok noe som ligna litt"

Tiltredes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den opprinnelige m&m

Hvis du velger plater - så ikke velg noen med flise-møster - velg heller noen som ikke gir seg ut for noe annet enn det det er.

Jeg synes fliser er penest, men plater KAN også se OK ut, bare det ikke ser ut som "jukse-fliser".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørkenvandreren

Fliser; Dyrest, mest komplisert, men penest.

Plater; Billigere, enklere, ikke fullt så pent.

Kunne jeg valgt på øverste hylle, ville jeg tatt fliser. Men velg isåfall dusjkabinett, og ikke dusjnisje. Med vann rett på flisene, er det bare snakk om tid før du får en vannskade som forsikringen ikke dekker, uansett hvor nøye du eller en håndverker i leggingen av membran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den formening at enten så gjør man det skikkelig (fliser, parkett, heltre o.l), eller så driter man i det.

Plater ser forjævlig ut, de henger der og skriker "Vi hadde lyst på fliser men hadde ikke råd, så vi tok noe som ligna litt"

Enig! Derfor har jeg tapet! :-) Og søstra mi har panel - fint det også! :-=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...