Gå til innhold

muntlige avtaler


Gjest fattig nå

Anbefalte innlegg

Gjest fattig nå

Jeg har et lite problem her som jeg lurer på om noen kan svare meg på.

Jeg skulle 1. august starte som dagmamma, men dagen før fikk jeg via sms beskjed om at de trakk seg. Vi hadde snakket om dette i flere mnd og jeg spurte mange ganger om det var sikkert at jeg skulle passe barnet. Jeg fikk hele tiden vita at ja det var sikkert.

Kontrakten skulle skrives første dag. Jeg hadde pga dette sagt fra meg andre jobb muligheter. Jeg mener at vår muntlig avtale er bindende, mens de mener den ikke er det. De gikk med på og betale 1mnd lønn. Disse pengene har jeg ikke sett noe til og tok i dag kontakt. Nå nekter de å betale.

Hva kan jeg gjøre, noen som vet? Jeg vet at en muntlig avtale skal være like bindende som en skriftelig, emn vet ikke hvor jeg kan henvende meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jeg ikke svare deg på. Men jeg hadde en muntlig avtale hvor jeg var bundet fast en gang. Anbefales.

Så fremt du har en muntlig av tale om "svart" jobb er jeg usikker på om du kommer noen vei.

Er du hvit dagmamma er det vel muligheter..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er muntlige avtaler like bindende som skriflige avtaler. Men problemet ditt er at du klarer ikke å bevise de muntlige.

Derfor har du ett problem, men du burde jo si til dem hva du synes om dette. Det er jo utrolig dårlig gjort av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fremt du har en muntlig av tale om "svart" jobb er jeg usikker på om du kommer noen vei.

Er du hvit dagmamma er det vel muligheter..?

Uansett er det påstand mot påstand, og en vanskelig sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fattig nå

Så fremt du har en muntlig av tale om "svart" jobb er jeg usikker på om du kommer noen vei.

Er du hvit dagmamma er det vel muligheter..?

Vet ikke hvorfor alle tar det som en selvfølge at når man er dagmamma så er det svart. Jeg skulle jobbe hvitt jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hvorfor alle tar det som en selvfølge at når man er dagmamma så er det svart. Jeg skulle jobbe hvitt jeg da.

Kan ikke se at det er tatt som en selfølge jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørkenvandreren

Joda, muntlige avtaler er like gyldige som en skriftlig. Men det var det med bevisføringen da....

Så saken/pengene kan du stort sett glemme.

Men kanskje du har lært noe om skriftlighet i avtalforhold....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...