Gå til innhold

Jordstråling, rheuma og helbredelse...(langt)

Anbefalte innlegg

Som jeg har nevnt i utallige innlegg med spørsmål her, lider jeg av kroniske muskel og leddsmerter.

Dette har jeg gjort over flere år, men det har tydelig blitt verre etter at vi flyttet til Moss!

Jeg har ennå ikke fått noen diagnose, men håper i det lengste.

De kaller det fibromyalgi, men den er jeg ikke helt med på, før de gidder å ta skikkelige prøver, noe som visstnok skal være helt håpløst å få til...

Vel - over til saken.

For noen dager siden fikk vi et brev i posten, hvor vi ble tilbudt å være med i en undersøkelse som statens strålevern skal foreta.

Denne går på å måle forekomsten av Radon i hjemmet. Det er ikke fler enn rundt 500 husstander som er med i undersøkelsen.

Omtrent samtidig tok jeg kontakt med en "alternativ behandler" som verken kan kalles healer, eller homøopat.

Han har helbredet seg selv fra å sitte mange år i rullestol og mange andre syke, ved å gå totalt imot tradisjonell skolemedisin, homeopati og alt sammen.

Han har gjort undersøkelser og tester av eget initiativ og studert nøye kroppens historie og oppbygning, for etter flere år å komme til en slags "konklusjon" om hvorfor så mange fler blir syke nå og hvordan unngå å bli dårlig...

Det første han kunne fortelle meg, var at jeg ikke måtte finne på å sove på et sted med så mye stråling.

Ganske logisk, fordi når kroppen din skal hvile, er den uinteressert i å ligge å kjempe for å holde strålingen unna, dvs. den kjemper for å "overleve" når du egentlig skal hvile, det er noe av grunnen til at man føler seg mindre opplagt når man står opp.

Strålingen kan forekomme meget lokalt, eller over hele boligfelt på en gang.

Mye av denne strålingen, tar seg allikevel inn i kroppen og ligger der som giftstoffer, som må ut igjen.

Men det er ikke bare denne strålingen som sannsynligvis gjør meg syk. Jeg har liksom ikke "møtt gud" eller noe sånt. Det er mer innviklet enn det!

Alle giftstoffer man får i seg, bør komme seg ut igjen, men hvordan??

Før fantes det man kunne kalle "naturlig kost"!

I dag er alt fylt av E'er, og syre, farge og tilsetninger i fleng!

Av en boks med vitaminer, hvor mye er det som virkelig er vitaminer og hvor mange % er tilsetningsstoffer?

Desverre kan man ikke gjøre noe med at all mat er bygd opp slik i dag. Da må man forandre verden.

Men, man kan gjøre noe med en selv.

Først sørge for å få vekk alt det man har samlet opp av slaggstoffer over maange år. Det sitter ofte i bindevevet og skaper muskelsmerter.

Kroppen greier ikke kvitte seg med disse avfallsstoffene på egen hånd, fordi all dritten har "tettet igjen" systemet.

Derfor lagres dette i nyrene, leveren, muskulaturen/bindevevet, der kroppen finner plass, o.s.v.

Ikke blodet, fordi da hadde man fått blodforgiftning.

Når man holder på sånn lenge nok og muskulaturen er så stiv at kroppen ikke klarer å legge flere avfallstoffer rundt om kring, kan man utvikle alvorligere ting enn leddgikt. Kreft f.eks... Immunforsvaret svikter jo mer og mer, så det skal mindre til når man har kommet så langt.

Bare det at maten i dag består av mest mulig salt, sukker og hvetemel, er jo høl i huet.

Det er jo nødvendig for kroppen i små mengder, men måå man liksom dytte det i seg ved hvert måltid?

Jeg mener: Hvetemel f.eks. Det brukte vi jo som lim når vi var små, blandet i vann...

Hva gjør det med tarmsystemet, da? Som denne "alt. behandleren" sa, så legger hvetemel seg som en "betongvegg" i tarmene dine. Det blir omtrent ugjennomtrengelig og de første symptomene på at man bør spise mer fiber, er rett og slett hard mage.

Jeg kan vedde for at revmatikere har problemer med fordøyelsen i større eller mindre grad. Noen ganger løs og noen ganger hard...

Man må løse opp og få ut det som er av opphopninger i kroppen for å kunne starte noen form for behandling med medikamenter eler kosttilskudd.

Gjør man ikke det, er det nytteløst å tygge i seg all verdens vitaminer, fordi kroppen støter det fra seg igjen.

Grunnen er meget enkel.

Kroppen har nok med å kvitte seg med syre og avfall fra før om ikke den også skal ta seg av de tilsetningene som finnes i dagens norske vitaminpiller, medikamenter som kortison osv.

Det er jo bare en brøkdel som virkelig ER vitaminer...

Hva med f.eks. benskjørhet?

Legene mente jo at man skulle spise kalk for å fikse dette. Selvsagt, fordi kroppen trenger jo kalk...

Men hvorfor har de plutselig begynt å mene at det ikke er noen vits i å ta kalk allikevel, fordi det ikke gav resultater lenger, da??

Jo - fordi det ikke er en kjeft som har funnet på å måle avføringen til den som har tatt kalktilskuddet! Hadde noen gjort det, ville de blitt overrasket over at kalken fulgte med ut igjen uten at kroppen har tatt det opp i det hele tatt!

Rett og slett fordi kroppen må RENSES FØR man tilfører den kosttilskudd av noe slag... Ellers har den ikke kapasitet.

Hva med å starte med en renselsesprosess (som imidlertid bør legges opp individuelt), for deretter å finne ut av hva en pasient mangler eller ikke mangler, før man gir noe??

Jeg kommer i hvertfall til å gjøre dette nå, rett og slett fordi i de 4-5 årene jeg har hatt smerter, er det ikke en eneste lege som har klart å fortelle meg hvordan jeg skal begynne å takle/bli bedre av dette.

For meg høres denne forklaringen logisk ut, ikke minst fordi jeg kjenner meg igjen når det gjelder symptomer, fordøyelse, syre/base balansen min er jo helt i uorden...

Jeg har aldri lagt opp noe skikkelig kostold, ei heller tatt dette spes. seriøst.

Kanskje det ikke er rart jeg har så vondt?

Lymfedrenasje, mye vann, mosjon, fiber, svetting, alt dette som kan få fortgang på utdrivningen av avfallstoffer kan i hvertfall ikke skade!

PS. Jeg oppfordrer ikke virkelig syke mennesker til å slutte med medikamenter, men dette er noe jeg synes legene og homeopatene bør ta en titt på før de utgir seg for å være leger...!

Bare tenk på bivirkningene av f.eks. kortison? Nyrestein og vannansamlinger...

Nyrestein er jo ikke en naturlig del av kroppen, det kommer jo et sted fra? Samme med "vannet"?

Huff...

Det er såå mye mer jeg har i hodet om dette, men nå orker jeg ikke skrive mer.

Gi meg gjerne masse tilbakemeldinger,

mvh.

Fortsetter under...

Det å "rense" kroppen er nok veldig viktig, og det er sikkert flere måter å gjøre det på. Selv har jeg skaffet meg et magnetarmbånd som renser kroppen og holder pH-nivået optimalt, dermed får kroppen en sjanse til å "helbrede" en del av mine plager selv - UTEN medikamenter!

Dette har hjulpet meg, og ut fra det du skriver om dine plager er jeg ganske sikker på at dette magnetarmbåndet ville hjulpet deg også.

Hvis du har jordstråling i huset må du vel legge ned en kobbertråd rundt huset, er det ikke det?

[email protected]

Det å "rense" kroppen er nok veldig viktig, og det er sikkert flere måter å gjøre det på. Selv har jeg skaffet meg et magnetarmbånd som renser kroppen og holder pH-nivået optimalt, dermed får kroppen en sjanse til å "helbrede" en del av mine plager selv - UTEN medikamenter!

Dette har hjulpet meg, og ut fra det du skriver om dine plager er jeg ganske sikker på at dette magnetarmbåndet ville hjulpet deg også.

Hvis du har jordstråling i huset må du vel legge ned en kobbertråd rundt huset, er det ikke det?

[email protected]

Heisann.

Jeg kommer til å begynne med magneter også. Ikke akkurat på samme måte, fordi jeg har fått en laang forklaring på hvordan og hvorfor, pluss og minus, men det blir noe ala magnetarmbåndene, bare fordelt over visse punkter i steden.

Det med kobbertråd aner jeg ikke, men det kan jo kanskje være verdt et forsøk.

Heisann.

Jeg kommer til å begynne med magneter også. Ikke akkurat på samme måte, fordi jeg har fått en laang forklaring på hvordan og hvorfor, pluss og minus, men det blir noe ala magnetarmbåndene, bare fordelt over visse punkter i steden.

Det med kobbertråd aner jeg ikke, men det kan jo kanskje være verdt et forsøk.

Hvilke magneter da? Hva heter de?

Jo, en jeg kjenner fikk undersøkt huset sitt for jordstråling denne uka og et soverom var spesielt "rammet", så han skal legge ned kobbertråd.

Hvilke magneter da? Hva heter de?

Jo, en jeg kjenner fikk undersøkt huset sitt for jordstråling denne uka og et soverom var spesielt "rammet", så han skal legge ned kobbertråd.

Husker ikke hva de heter, men du får de på vanlig apotek tror jeg. (Små sorte med runde plaster).

Poenget er bare at alle slike magneter står med plussiden inn mot huden...

Jeg må snu disse, slik at jeg får minussiden inn.

Det står det ingenting om i bruksanvisningen, det står bare at de hjelper mot spenninger og muskelsmerter.

Ganske innlysende at man må finne riktig balanse, ikke bare en eller annen balanse før man setter de på...?

Jeg setter de på i morra, men aner ikke hvor lenge jeg bør gå med de.

Husker ikke hva de heter, men du får de på vanlig apotek tror jeg. (Små sorte med runde plaster).

Poenget er bare at alle slike magneter står med plussiden inn mot huden...

Jeg må snu disse, slik at jeg får minussiden inn.

Det står det ingenting om i bruksanvisningen, det står bare at de hjelper mot spenninger og muskelsmerter.

Ganske innlysende at man må finne riktig balanse, ikke bare en eller annen balanse før man setter de på...?

Jeg setter de på i morra, men aner ikke hvor lenge jeg bør gå med de.

Jeg skjønner hvilke magneter det er snakk om.... den jeg bruker er imidlertid mye sterkere.

Men hvorfor skal du ha den andre veien?

Annonse

Jeg skjønner hvilke magneter det er snakk om.... den jeg bruker er imidlertid mye sterkere.

Men hvorfor skal du ha den andre veien?

...fordi jeg har veldig mye "pluss" i korsryggen og siden jeg har problemer med ryggen generelt, er det lurt å ha "minus" i nakken, for å jevne ut den magnetiske balansen...

Hadde jeg brukt plussiden inn, ville det blitt pluss mot pluss og det gir jo ubalanse.

(Ehh, det høres ganske fjernt ut, men forklaringen jeg har fått høres logisk ut, så jeg prøver allikevel, jeg.)

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Aina.

Jeg tror ikke Radon inneholdet har noe med dine leddsmerter å gjøre. Som en kuriositet kan nevnes at revmatikere valfarter til saltgruver i mellomeuropa som har et svært høyt radon innehold og mener at strålingen gjør dem godt! Likevel synes jeg du bør si ja til å være med på undersøkelsen.

I noen tilfeller anbefaler jeg mine pasienter å ta et opphold ved Tonsåsen rek hjem i Valdres som er flinke til kost- og livsstils- behandling av muskel og leddsmerter. I løpet av 2-4 uker vil du få testet ut om kostholdet og mosjon vil kunne lindre dine plager.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...