Gå til innhold

Var jeg veldig slem?


spirito

Anbefalte innlegg

Begynte i ny jobb som instruktør forrige mandag. Jeg hadde på forhånd krevd en timelønn og ba om at vi kunne skrive kontrakt med en gang, FØR jeg begynte å jobbe. Joda, ikkeno problem, kontrakt skulle skrives umiddelbart.

Jeg spurte om å få skyss fram og tilbake til arb.plassen fordi det var langt og jeg er ny her på stedet. Joda, det skulle ordnes.

Da jeg kom på jobben (etter en hyggelig biltur), var det ingen kontrakt ferdig. De hadde heller ikke diskutert lønnskravet mitt. Og da jeg var ferdig for dagen, hadde de heller ikke planlagt at noen skulle kjøre meg hjem (ennå de hadde lovt det)! Så der sto jeg, midt i gokk. Måtte haike hjem, ikke så gøy...

Jeg og min nye "sjef" avtalte at hun skulle ringe meg i løpet av uka for å avtale nærmere mht. kontrakt og arb.tid. Hun ringte ikke, og da jeg på mandag ringte henne (to timer før jeg skulle, ifølge henne, være på jobb) skjønte hun ikke hvorfor jeg var irritert. Jeg hadde ikke fått noen beskjeder! Visste ikke når jeg skulle møte opp eller noen ting!

Jeg spurte om kontrakten NÅ var iorden, og om lønna var godtatt. Nei, DET hadde hun IKKE ordna ennå.

Jeg sa, ok, da tar jeg ikke jobben. Jeg jobber ikke uten kontrakt og uvitende om hvilken lønn jeg får. Når folk lover å ringe og ikke gjør det, lover å ordne kontrakt og lønn og ikke gjør det, er det slemt å ikke stille opp på jobb på to timers varsel?

Hun ble ihvertfall potte sur. Men man skal da ha litt respekt for at folk vil ha ordnede arbeidsforhold?

Kan jeg ha god samvittighet for at jeg ikke stilte opp på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...