Gå til innhold

Etterlyser spennende oppskrifter med kyllingfileter!


gyrken

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt en haug kyllingfileter i Sverige for en stund siden og har nok spist oss litt lei på det. Vi har ikke verdens beste fantasi er jeg redd.. En del har blitt grillet og servert med forskjellige sauser og grønnsaker, og vi har også hatt en del salat med kylling i. Men vi har fremdeles en god del kyllingfileter igjen og derfor etterlyser jeg fantasifulle og gode oppskrifter! Forslag mottas med takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv har jeg laget denne med stort hell:

http://groups.google.com/groups?hl=no&lr=&ie=ISO-8859-1&q=Kyllingbryst+potetseng&meta=group%3Dno.*

Kanskje dette søket også kan hjelpe deg:

http://groups.google.com/groups?hl=no&lr=&ie=ISO-8859-1&q=kyllingfilet&meta=group%3Dno.alt.mat.*

Det var også en liten tråd om det samme her på åpent forum i går, søk på kyllingfile (uten t).

Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send meg noen av filetene (!) eller gå inn på kylling.no for flere tips! Der kan du også bestille eget oppskriftshefte for kylling!

Kylling tandoori

2-3 porsjoner

4-6 rå kyllinglår (evt. 1 hel kylling delt i 8)

Marinade:

1 dl kefir

1 båt hvitløk

1 ss finhakket, frisk ingefær

1 ts pepper

1/2 - 1 ss chilipulver

1 ts garam masala

1 ts knuste fennikelfrø

1 ss olje

saften av 1/2 sitron

10 knuste cashewnøtter

1 ts gurkemeie

1 ts malt koriander

Fjern skinnet fra kyllingen og skjær dype snitt i kjøttet. Bland alle ingrediensene til marinaden i en plastpose og legg i kyllingbitene. La kjøttet ligge kjølig natten over. Tørk kjøttet og legg det på rist midt i stekeovnen ved

220 °C. Stek i ca. 20-30 minutter til kjøttet er gjennomstekt. Server med tomatsalat, raita (yoghurt tilsatt revet agurk), nanbrød og ris kokt med litt safran eller gurkemeie.

KJEMPEGODT!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kylling tandoori

2-3 porsjoner

4-6 rå kyllinglår (evt. 1 hel kylling delt i 8)

Marinade:

1 dl kefir

1 båt hvitløk

1 ss finhakket, frisk ingefær

1 ts pepper

1/2 - 1 ss chilipulver

1 ts garam masala

1 ts knuste fennikelfrø

1 ss olje

saften av 1/2 sitron

10 knuste cashewnøtter

1 ts gurkemeie

1 ts malt koriander

Fjern skinnet fra kyllingen og skjær dype snitt i kjøttet. Bland alle ingrediensene til marinaden i en plastpose og legg i kyllingbitene. La kjøttet ligge kjølig natten over. Tørk kjøttet og legg det på rist midt i stekeovnen ved

220 °C. Stek i ca. 20-30 minutter til kjøttet er gjennomstekt. Server med tomatsalat, raita (yoghurt tilsatt revet agurk), nanbrød og ris kokt med litt safran eller gurkemeie.

KJEMPEGODT!!!!!

Bare et tips, raita blir myyye bedre om du lar yoghurten renne av seg i et kaffefilter. I tillegg til agurk kan du ha hakkede tomater (uten frøene) og hakket løk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et tips, raita blir myyye bedre om du lar yoghurten renne av seg i et kaffefilter. I tillegg til agurk kan du ha hakkede tomater (uten frøene) og hakket løk.

mmmmmmmmmm... *tenna jogger i vann*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv har jeg laget denne med stort hell:

http://groups.google.com/groups?hl=no&lr=&ie=ISO-8859-1&q=Kyllingbryst+potetseng&meta=group%3Dno.*

Kanskje dette søket også kan hjelpe deg:

http://groups.google.com/groups?hl=no&lr=&ie=ISO-8859-1&q=kyllingfilet&meta=group%3Dno.alt.mat.*

Det var også en liten tråd om det samme her på åpent forum i går, søk på kyllingfile (uten t).

Kos dere!

Takk skal du ha feline! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send meg noen av filetene (!) eller gå inn på kylling.no for flere tips! Der kan du også bestille eget oppskriftshefte for kylling!

Det hørtes spennende ut! Takk skal du ha. Vi har såpass med kyllingfileter igjen at vi kan teste både feline sin og din oppskrift i tur og orden her - kanskje ikke begge to i dag da, i og med at jeg akkurat har spist meg kvalm på joikakaker.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hva du har fått forslag om nedover i tråden, men dette er kjempegodt:

Snitt kyllingfiletene og fyll dem med gorgonzola eller norzola (hvis du ikke liker blåmuggost så tro meg at den er kjempegod når den er smeltet!). "Pakk" fileten inn i spekeskinke (fest den f.eks. med tannpirker uten mintsmak). Stek filetene i stekepannen ca tom minutter på hver side på forholdsvis høy varme før du steker dem i stekeovn i 15 minutter på 200 grader. Vi pleier å ha rosmarinpoteter ved siden av (setter inn filetene på slutten av stekeperioden): Poteter i båter i form, salt drysses over + olje helles over + hakket rosmarin. Stekes ved 200 grader i 35-40 minutter (avhenger av hvor store båter som stekes).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...