Gå til innhold

Egg utgått på dato?


MaikenK

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Jeg har allerede bakt Brownies av dem og de ble innmari gode :-)

Jeg balnder aldri egga når jeg knekker dem, det lærte jeg den gangen jeg hadde høner.

Tennene løper i vann her, nykokt kaffelukt og brownies ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehehe - da jeg så overskriften tenkte jeg umiddelbart på den linken du sjøl hadde funnet frem til! Slapp å leite den opp, jeg da..

;o)

Jeg stolte jo ikke helt på linken da, jeg måtte få den bekrefta av eksperter her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter med slikkepotten i munnen nå og venter på at ovnen skal bli varm :-)

Tror ikke det var noe galt med eggene :-)

Tror du burde prøve denne oppskriften :Janes Brownies

Denne oppskriften er amerikansk med amerikanske mål. Seige og gode!

1 cup= 2 1/3dl

2 cups sukker (4.7 dl)

1 cup kakao (2 1/3 dl)

1 cup margarin (2 1/3 dl)

4 egg

1 1/2 cup mel (ca. 3 1/2dl)

1 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

1 pose sjokoladedråper/ nøtter om ønskelig

1. Smelt margarin i en kjele

2. Bland inn sukker og kakao og rør glatt

3.Ha i ett og ett egg i den varme massen OBS! rør godt så det ikke blir "eggerøre-biter" i massen.

4. Rør inn mel, bakepulver og vaniljesukker (evt sjokoladedråper og hakkede nøtter)

5. Stekes i langpanne på 200 grader i 20-25 minutter.

*notere*

Retur:

http://home.no.net/birgitf/muffins.htm

http://home.no.net/birgitf/maryland.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stolte jo ikke helt på linken da, jeg måtte få den bekrefta av eksperter her :-)

*flire* Ja, for Opplysningskontor er som regel ikke til å stole på! Korrupte, hele gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det tredje jeg har lært bare i kveld!

*ser seg om etter mer nyttig informasjon*

Du som har hage og sånn kan jo begynne med høner der, du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som har hage og sånn kan jo begynne med høner der, du :-)

Høner er kjempe enkle dyr å ha, de trenger bare litt mat hver dag og så spiser de spagetti og alt som blir igjen etter måltider. Skjellsand og kraftfor må de ha hele tida.

Og en trenger bare å komme i direkte kontakt med hønsemøkka en gang for uka. Bortsett fra når en tar den daglige egginnsamlinga, men det er det ungene som gjør. Unger har ikke de rare fantasiene om høner med morsinstinkt som kan fly rett i øynene på en når en tar eggene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.krem.no/faste.htm

Jeg fant oppskrifta her. De er veldig karamellaktige og kvalmende når en spiser 1/4 dels langpanne.

*glise*

Du vet, når eggene har gjennomgått varmebehandling så er det ikke så farlig lenger; det hadde nok gått greit å spare litt av kaka til i morgen, i alle fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høner er kjempe enkle dyr å ha, de trenger bare litt mat hver dag og så spiser de spagetti og alt som blir igjen etter måltider. Skjellsand og kraftfor må de ha hele tida.

Og en trenger bare å komme i direkte kontakt med hønsemøkka en gang for uka. Bortsett fra når en tar den daglige egginnsamlinga, men det er det ungene som gjør. Unger har ikke de rare fantasiene om høner med morsinstinkt som kan fly rett i øynene på en når en tar eggene deres.

Naboene har høner, når de bare passer på å lukke dem inne for natta.. I år har de måttet kjøpe nye tre ganger.

Men altså, jeg får liksom dekket det behovet _der_, jeg. Har ikke noe stort ønske om å slå meg opp som eggeprodusent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboene har høner, når de bare passer på å lukke dem inne for natta.. I år har de måttet kjøpe nye tre ganger.

Men altså, jeg får liksom dekket det behovet _der_, jeg. Har ikke noe stort ønske om å slå meg opp som eggeprodusent.

Okidoki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høner er kjempe enkle dyr å ha, de trenger bare litt mat hver dag og så spiser de spagetti og alt som blir igjen etter måltider. Skjellsand og kraftfor må de ha hele tida.

Og en trenger bare å komme i direkte kontakt med hønsemøkka en gang for uka. Bortsett fra når en tar den daglige egginnsamlinga, men det er det ungene som gjør. Unger har ikke de rare fantasiene om høner med morsinstinkt som kan fly rett i øynene på en når en tar eggene deres.

Har litt lyst på selv en gang i fremtiden når jeg får etablert meg og har plass :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...