Gå til innhold

Noen som har brødbakemaskin?


tonie

Anbefalte innlegg

Jeg synes alle kjøpebrødene er yukki, og jeg hater å bake. Hvordan er det med disse bakemaskinene?

Er de brukbare?

Må jeg regne med at det blir et himla styr med å gjøre den ren? Femtiåtte deler som må plukkes fra hverandre og sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brødbakemaskin, og bruker den en del. Hadde jeg hatt god plass på kjøkkenbenken så den kunne stått framme istedetfor langt inni et kjøkkenskap hadde jeg nok brukt den enda mer. Min er veldig enkel å vaske, det er bare to deler, eltekroken og selve bollen. Bollen har teflonbelegg, så den er nærmest bare å skylle ut av etter bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Anbefales, det blir svære firkanta klosser av brød og svært luftig. Med erfaring blir det bedre enn i butikk. Ingen spesiell rengjøring hvis du ikke gidder. Pris: kr 3-4 pr brød. Helautomatisk uten søl. Ikke bak deig om natta du ikke har prøvd med oppsyn først, eser det over blir det røyk og dårlig sikt, kan være farlig, spes uten røykvarsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefales, det blir svære firkanta klosser av brød og svært luftig. Med erfaring blir det bedre enn i butikk. Ingen spesiell rengjøring hvis du ikke gidder. Pris: kr 3-4 pr brød. Helautomatisk uten søl. Ikke bak deig om natta du ikke har prøvd med oppsyn først, eser det over blir det røyk og dårlig sikt, kan være farlig, spes uten røykvarsler.

Se det ja! Jeg må nok ha meg en sånn. Batterier til røykvarsleren er også notert på handlelista;-)

Takk snille ulv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Se det ja! Jeg må nok ha meg en sånn. Batterier til røykvarsleren er også notert på handlelista;-)

Takk snille ulv.

Værsågod, men ehhhh ...det ikke batterier i varsleren nå ? Visste du at halvparten av de som døde av røykforgiftning i fjor døde fordi batteriet i røykvarsleren var gått ut ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Se det ja! Jeg må nok ha meg en sånn. Batterier til røykvarsleren er også notert på handlelista;-)

Takk snille ulv.

Bare en av fem hunder vil gjø når den kjenner røyk ved brann, resten blir funnet døde under sofaen og eieren død i senga ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefales, det blir svære firkanta klosser av brød og svært luftig. Med erfaring blir det bedre enn i butikk. Ingen spesiell rengjøring hvis du ikke gidder. Pris: kr 3-4 pr brød. Helautomatisk uten søl. Ikke bak deig om natta du ikke har prøvd med oppsyn først, eser det over blir det røyk og dårlig sikt, kan være farlig, spes uten røykvarsler.

Hva slags merke kan du anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brødbakemaskin, og bruker den en del. Hadde jeg hatt god plass på kjøkkenbenken så den kunne stått framme istedetfor langt inni et kjøkkenskap hadde jeg nok brukt den enda mer. Min er veldig enkel å vaske, det er bare to deler, eltekroken og selve bollen. Bollen har teflonbelegg, så den er nærmest bare å skylle ut av etter bruk.

Det høres jo veldig lettvint ut da. Det med rengjøringa har vært det som har holdt meg igjen. Jeg så for meg at det var et pes å rengjøre den.

Jeg har heller ikke allverdens plass på kjøkkenet. Akkurat det kan jo bli et problem hvis jeg kjenner meg selv rett. Nåvel, jeg har bestemt meg. Jeg vil ha en sånn.

Takkar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hva slags merke kan du anbefale?

Hakke peiling, har selv Melissa, men den bråker som et uvær. Bra brød da. kanskje det fins noen tester på cnet.com ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det høres jo veldig lettvint ut da. Det med rengjøringa har vært det som har holdt meg igjen. Jeg så for meg at det var et pes å rengjøre den.

Jeg har heller ikke allverdens plass på kjøkkenet. Akkurat det kan jo bli et problem hvis jeg kjenner meg selv rett. Nåvel, jeg har bestemt meg. Jeg vil ha en sånn.

Takkar:-)

Ikke sidet til noen: jeg har ikke vaska min de siste 20 gangene. Rister bare ut brødsmuler. Ikke så mye bassilusker i 200 grader varme vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Takk, naiv. Det glemte jeg å spørre om. Vi samarbeider bra her. Vi kan jo bytte oppskrifter etterhvert;-)

Oppskrift: ikke bak bananbrød, det både lukter og smaker pythonslangemøkkavkokessens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værsågod, men ehhhh ...det ikke batterier i varsleren nå ? Visste du at halvparten av de som døde av røykforgiftning i fjor døde fordi batteriet i røykvarsleren var gått ut ?

I know. Det er sløvt. Jeg skal ta meg sammen og kjøpe batterier i morgen den dag, helt sikkert.

Så får jeg bare håpe at det ikke begynner å brenne i natt. Det gjør det nok ikke. Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brødbakemaskin, og det er vel noe av det smarteste vi har skaffet oss av kjøkkenting:)

Den er veldig lett å rengjøre :) Er bare å ta ut brødforma, ta ut eltekrokene og gjøre rent :)

Vår brødbakemaskin er en Wilfa BMA-25 med to eltekroker. Brødene vi har bakt blir kjempegode :)

Her er bilde av sånn brødbakemaskin vi har: http://www.expert.no/product.asp?dept_id=701&sku=644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

I know. Det er sløvt. Jeg skal ta meg sammen og kjøpe batterier i morgen den dag, helt sikkert.

Så får jeg bare håpe at det ikke begynner å brenne i natt. Det gjør det nok ikke. Hm.

Bytt batterier på julaften hvert år, det gjør jeg enten det trengs eller ikke, lett å huske med stearinlys og greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskrift: ikke bak bananbrød, det både lukter og smaker pythonslangemøkkavkokessens.

pythonslangemøkkavkokessens høres ikke noe særlig ut, men det brødet til birdie frister bittelitt mye :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ørt* (hehe, åssen skriver man den buzzen, egentlig?)

Wrong answer!!

http://home.no.net/birgitf/brodmaskin.htm (banan-mandel-brød)

Tenk, nå har jeg brødoppskrifter på favoritter. Åh, jeg er så husmoraktig at jeg blir helt rørt her jeg sitter! :-)

Går det bra med deg og lillis? Jeg så et bilde av ham her om dagen. En riktig kjekkas :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...