Gå til innhold

Word virker plutselig ikke


cala

Anbefalte innlegg

Skulle laste ned en word-fil fra Kirke-, utdannings- og forskningsdepartementets sider.

Fikk advarsel fra Norton Antivirus om at et ondsinnet script var funnet, og at scriptet ble stoppet.

Etter dette har ikke Microsoft Word virket! Når jeg trykker på ikonet får jeg beskjed om at det er oppstått en feil med programmet, slik at det ikke kan åpnes. Jeg har fjernet Office-pakken fra maskinen og installert den på nytt, uten noe endring.

Jeg har også kjørt systemgjenoppretting til forrige uke uten noe hell.

I tillegg har jeg kjørt systemsøk med oppdatert Norton uten at noe virus ble oppdaget.

I Norton's logg fant jeg følgende: Skriptblokkering oppdaget mistenkelig aktivitet.

Fil: IEXPLORE.EXE

Objekt: Microsoft Word Document

Aktivitet: MailSystem

Dette skriptet ble stoppet.

Filen jeg skulle laste ned ligger på følgende adresse: http://odin.dep.no/ufd/norsk/satsingsomraade/ikt/014005-991110/ , og heter it_plan.doc.

Håper at noen kan hjelpe meg!

Har Windows XP og Office 2000. Resten av office-programmene fungerer helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ChiengMai

Har prøvd det, men det virker ikke for det.

Har du prøvd å kjøre programmet fra CD? Jeg hadde en gang installert en versjon av MS Publisher som det hele tiden kom feilmelding på (Programmet har utført en ulovlig handling og vil bli lukket...). Det gikk derimot helt fint å kjøre det fra CD.

Etter all sansynlighet var det den gangen noe krøll i registeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...