Gå til innhold

smittefare ved munnsex?


Gjest kondomet

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er like stor fare for smitte ved munnsex (hun suger han) som ved samleie? Jeg tenker da på både hiv og andre kjønnssykdommer. Med andre ord, bør man bruke kondom også ved munnsex når du ikke er sikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å svare på det siste spørsmålet først: Ja!

(Kan ikke tenke meg at genital herpes i munnen er spesielt hyggelig å ha....)

Hvorvidt man da kan få andre kjønnsykdommer blir da etter min mening ikke så viktig å svare på (eller finne ut av), siden jeg altså synes at herpes er grunn nok til å anbefale kondombruk også ved (usikker) munnsex.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på det siste spørsmålet først: Ja!

(Kan ikke tenke meg at genital herpes i munnen er spesielt hyggelig å ha....)

Hvorvidt man da kan få andre kjønnsykdommer blir da etter min mening ikke så viktig å svare på (eller finne ut av), siden jeg altså synes at herpes er grunn nok til å anbefale kondombruk også ved (usikker) munnsex.

mvh

Men vil ikke personen vite om han har genital herpes? (jeg mener dette kan man jo sjekke ut ved å spørre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... med mindre du er 1000% sikker på at han er helt frisk.

Det er så mange kjønnsykdommer i verden, og ikke alle kan oppdages av den andre parteneren... eller av partenerens selv. Altså han kan være syk uten å vite.

Bruk kondom ved oralsex, også. Noen av gutta får en sekret fra penis før den egentlige ejakulering, sekret som kan inneholder virus...

.. plus at du kan få en munnfull helt plutselig uten å ha tid til å ta utstyret ut av munnen.

Og det er farlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil ikke personen vite om han har genital herpes? (jeg mener dette kan man jo sjekke ut ved å spørre)

Stoler du på hva gutten sier?? Jeg har lest at i noen perioder når herpessykdommen ikke slår ut, så kan man nesten ikke se noen tegn av det på penis.

Dessuten er det mer enn herpes her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil ikke personen vite om han har genital herpes? (jeg mener dette kan man jo sjekke ut ved å spørre)

Nei - ikke alle forstår hva de har på snabben sin vet du. (Noen tror jo også at kukosten de har pga for dårlig hygiene er en kjønnsykdom, men ikke fa** om de vil oppsøke legen sin for å få svar)

For ikke å snakke om hvor mange menn som er livredde for å teste seg for clamydia - selv om de kan gjøre damene sterile med slik smitte (nå blir ikke jenter sterile av å få clamydiasmitte i munnen altså, men du skjønner kanskje hvor jeg vil hen.... ?)

Og forresten: Hvilken gutt ville svare "Ja" på "har du genital herpes? idet det er i ferd med å bli noe på han?

Ville det ikke generelt sett være lettere å be om en generell testing før man innledet et kondomfritt forhold (noe du selvfølgelig også bør gjøre i såfall) ?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, man bruker selvsagt ikke kondom ved munnsex.

Som noen her sier er herpes problemet, men andre sykdommer kan du knapt få av oralsex.

Jo, hiv. Slimhinner, vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man bruker selvsagt ikke kondom ved munnsex.

Som noen her sier er herpes problemet, men andre sykdommer kan du knapt få av oralsex.

Hele linja nedover her snakkes det om sykdommer på herrene og at kondom bør brukes men....

Hva skal damene bruke for å beskytte mennene fra orale sykdommer da?

Matpapir?

Folie?

Kondom på tunga?

Hirr hirr!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele linja nedover her snakkes det om sykdommer på herrene og at kondom bør brukes men....

Hva skal damene bruke for å beskytte mennene fra orale sykdommer da?

Matpapir?

Folie?

Kondom på tunga?

Hirr hirr!!

Kan jo ta et kondom over hodet da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele linja nedover her snakkes det om sykdommer på herrene og at kondom bør brukes men....

Hva skal damene bruke for å beskytte mennene fra orale sykdommer da?

Matpapir?

Folie?

Kondom på tunga?

Hirr hirr!!

Ikke vet jeg!

Uansett.... det er bedre med 0 oralsex enn oralsex med kondom!

Jeg leste en gang som lesbiske som burde bruke sånn tynn plastikk på dåsa når de hadde oralsex! Jeg mener... hvor skal verden gå?

Nei, da nyter jeg heller livet, om det så ender med at jeg blir et ungt, vakkert lik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja... med mindre du er 1000% sikker på at han er helt frisk.

Det er så mange kjønnsykdommer i verden, og ikke alle kan oppdages av den andre parteneren... eller av partenerens selv. Altså han kan være syk uten å vite.

Bruk kondom ved oralsex, også. Noen av gutta får en sekret fra penis før den egentlige ejakulering, sekret som kan inneholder virus...

.. plus at du kan få en munnfull helt plutselig uten å ha tid til å ta utstyret ut av munnen.

Og det er farlig

He he.. du er en artig skrue du EvaStv!!

=o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vet jeg!

Uansett.... det er bedre med 0 oralsex enn oralsex med kondom!

Jeg leste en gang som lesbiske som burde bruke sånn tynn plastikk på dåsa når de hadde oralsex! Jeg mener... hvor skal verden gå?

Nei, da nyter jeg heller livet, om det så ender med at jeg blir et ungt, vakkert lik.

Hear, hear!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vet jeg!

Uansett.... det er bedre med 0 oralsex enn oralsex med kondom!

Jeg leste en gang som lesbiske som burde bruke sånn tynn plastikk på dåsa når de hadde oralsex! Jeg mener... hvor skal verden gå?

Nei, da nyter jeg heller livet, om det så ender med at jeg blir et ungt, vakkert lik.

Enig,noen gleder må vi da få beholde her i livet!

Oralsex er i allefall ikke kreft fremkallende...eller?

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig,noen gleder må vi da få beholde her i livet!

Oralsex er i allefall ikke kreft fremkallende...eller?

;o)

Nei, jeg tror ikke det.

Alt er farlig. Livet er farlig, så det er idiotisk å bekymre seg unødig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, du har nok rett, men det forutsetter at begge blør, så vidt jeg forstår.

Nei det er forutsatt at seden (som per definisjon er smitteførende med både Hepatitt og HIV selv uten blod) havner i munnen på en som har åpen slimhinneskade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke det.

Alt er farlig. Livet er farlig, så det er idiotisk å bekymre seg unødig.

Jupp og siden røyken er tilbake i mitt liv,blir oralsexen bare blåbær!=o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er forutsatt at seden (som per definisjon er smitteførende med både Hepatitt og HIV selv uten blod) havner i munnen på en som har åpen slimhinneskade.

Oki, det har du sikkert rett i....

Uansett så er det veldig lite sannsynlig at gutten får hiv av å få oralsex!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...