Gå til innhold

Hva gjør jeg nå? Ang jobbtilbud


Gjest Jobbsøker

Anbefalte innlegg

Gjest Jobbsøker

Hei!

Jeg har fått tilbud om en jobb som er temmelig attraktiv. Og de har bedt meg svare innen en uke.

Poenget er bare det at jeg har to søknader inne på andre jobber også!Og en av disse er vel så attraktiv, og hadde jeg hatt muligheten for den, så hadde jeg takket nei til den første her.

Hva kan jeg gjøre nå? Jeg kan jo ikke ringe disse to andre kontorene og mase om hvordan jeg ligger an? Så må jeg da bare sitter her i spenning og håpe at jeg hører noe fra de andre jobbene i løpet av denne uken min?

Huff, dette ble litt vanskelig. Har ikke lyst til å ende opp med feil jobb heller. Går det an å be om lenger betenkningstid, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prioritere

Du bør sette opp en liste over hvordan du prioriterer jobbene.

Det er helt greit å ringe til de du ikke har fått tilbakemelding fra, og si at du må ta stilling til et annet jobbtilbud, og lure på når du kan vente noen tilbakemelding derfra.

Det er bedre, enn å si til de du allerede har fått jobbtilbud fra, at du vil ha lenger betenkningstid, (da har du indirekte sagt at dette ikke er jobben du har mest lyst på).

Pga dette er det viktig at du vet med deg selv hvilken jobb du er mest tent på, slik at du ikke gir inntrykk av at du ikke ønsker jobben du helst vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ja til den første jobben, og si opp hvis du får den andre etterpå. De regner vel uansett med oppsigelsestid, så det bør ikke være noe problem.

Ellers kan du jo først ringe og høre hvor lang tid de trenger på å bestemme seg der du virkelig har lyst på jobb.

Du kan ikke si nei til jobbtilbudet du har stående nå, plutselig står du uten jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan absolutt ringe å høre hvordan du ligger ann på den andre jobben. Mannen min hadde fått tilbud om jobb et sted, men ville heller jobbe et annet sted. Han ringte dit han helst ville jobbe og sa at han hadde fått tilbud. Det tok en time så ringte de opp å sa at jobben var hans.

Han fikk altså jobben ved å ringe og mase.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har også holdt med på å søke jobb.. nå fikk jeg et godt tilbud som jeg skal si "ja, takk" til..

..men jeg søkte før en enda bedre jobb.... heldigvis (?) visste det seg at det var lurt å ta imot jobben hvor jeg fikk tilbud for.. .. for fra den "drømmejobben" ble jeg ikke kalt til intervju engang...

... Jeg syns at du kan godt ringe dem og spørre hvor står du, dvs, hvor mange har søkt jobben, etc...

Eventuelt kan du be de fra den andre jobben om lengre betenkelig tid, men pass deg på å ikke miste fuglen som du har i hånda til fordel for den som er på gjerdet... om du skjønner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...