Gå til innhold

A beatiful mind


Zirine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

DER var vi hvertfall enig, og noe helt annet enn Lynch- skvipet!

Nei, Mulholland Drive var ikke mye skvip altså. Det er deg det er no feil med - du må lære deg å legge av deg din rasjonelle tankegang, og innimellom heller nyte øyeblikkets gleder ;)

Det nytter ikke å argumentere med at du kan det - fordi du barn. Så ikke prøv deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Mulholland Drive var ikke mye skvip altså. Det er deg det er no feil med - du må lære deg å legge av deg din rasjonelle tankegang, og innimellom heller nyte øyeblikkets gleder ;)

Det nytter ikke å argumentere med at du kan det - fordi du barn. Så ikke prøv deg ;)

Det er fullstendig umulig å finne gleder i ting som kun appelerer til mektig irritasjon;-)

Og ikke prøv deg å nekte du heller - jeg vet du er sambo....hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fullstendig umulig å finne gleder i ting som kun appelerer til mektig irritasjon;-)

Og ikke prøv deg å nekte du heller - jeg vet du er sambo....hehehe

Joda, jeg har både barn og samboer, men etterhvert har jeg funnet ut at det behøver ikke bli barn av alle "gledesøyeblikk" ;)

Men du - hvorfor irriterte filmen deg? Mangel på logikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg har både barn og samboer, men etterhvert har jeg funnet ut at det behøver ikke bli barn av alle "gledesøyeblikk" ;)

Men du - hvorfor irriterte filmen deg? Mangel på logikk?

Logikken er klar den, den finnes ingen logikk, hvis vi da ser bort i fra (hva jeg tror) var selve cluet - at alt bare er en illusjon, og at ingenting er hva det ser ut til å være.

Rent bortsett fra det, så fant jeg den bare drepende kjedelig rett og slett.

Men "Kroppen min" av og med Margreth Olin MÅ og BØR sees!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logikken er klar den, den finnes ingen logikk, hvis vi da ser bort i fra (hva jeg tror) var selve cluet - at alt bare er en illusjon, og at ingenting er hva det ser ut til å være.

Rent bortsett fra det, så fant jeg den bare drepende kjedelig rett og slett.

Men "Kroppen min" av og med Margreth Olin MÅ og BØR sees!

Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor?

.....flott og vakker film.

Du gir deg, forhåpentligvis- både ah-opplevelser, deja-vu, bevis for at kvinner er kvinner verst og kanskje en aldri så liten tanvekker....

...du kjenner deg litt igjen liksom.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest venn av schizofren

Om scizofreni ja. Filmen tar oss med inn i scizofreni'ens verden på en fantastisk måte.

På en fantastisk måte? Tja, kanskje for noen, og for andre ikke.

Filmen viser hvordan schizofreni kan være for *noen*. Andre schizofrene opplever ikke sykdommen sin slik i det hele tatt.

Den gir et bra bilde av hvordan schizofreni *kan* være, men den gir ikke det hele bildet. Og det skal vel også noe til, tror jeg.

En venn av meg og jeg så denne filmen. Han er schizofren, og da han kom ut av kinoen sier han"Å, så gla jeg er for at jeg ikke er schizofren. For slik har jo ikke jeg det!".

Han trodde altså at utifra det filmen viste, så er det *sånn* schizofreni er.

Schizofreni er veldig omfattende. Det er vel hva jeg prøver å si til dere som ønsker *lære* noe av denne filmen.

Men foruten den kritikken der, så syns jeg filmen har vanvittige bra skuespiller-prestasjoner, og har en god "story" i seg selv.

Så joda, den anbefales. tro bare ikke at "nå kan jeg det meste om schizoreni" etter å ha sett den. For *det* er tull.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en fantastisk måte? Tja, kanskje for noen, og for andre ikke.

Filmen viser hvordan schizofreni kan være for *noen*. Andre schizofrene opplever ikke sykdommen sin slik i det hele tatt.

Den gir et bra bilde av hvordan schizofreni *kan* være, men den gir ikke det hele bildet. Og det skal vel også noe til, tror jeg.

En venn av meg og jeg så denne filmen. Han er schizofren, og da han kom ut av kinoen sier han"Å, så gla jeg er for at jeg ikke er schizofren. For slik har jo ikke jeg det!".

Han trodde altså at utifra det filmen viste, så er det *sånn* schizofreni er.

Schizofreni er veldig omfattende. Det er vel hva jeg prøver å si til dere som ønsker *lære* noe av denne filmen.

Men foruten den kritikken der, så syns jeg filmen har vanvittige bra skuespiller-prestasjoner, og har en god "story" i seg selv.

Så joda, den anbefales. tro bare ikke at "nå kan jeg det meste om schizoreni" etter å ha sett den. For *det* er tull.

:-)

Men det er da et selfølge, vel? Det er jo en spillefilm, og ikke en medisinsk dokumentar.

".............."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest venn av...

Men det er da et selfølge, vel? Det er jo en spillefilm, og ikke en medisinsk dokumentar.

".............."

ja, det bør være en selvfølge, men det er da heller ikke få kommentarer jeg har hørt av folk som sier "Nå har jeg jommen lært enormt om schizofreni!"...og det har de sikkert også. Men når en schizofren selv kan sitte og si at "jeg kjenner meg ikke igjen i dette. Dette må bety at jeg er frisk"...da sier det seg selv at folk ikke må lure seg til å tro at dette er det hele og fulle bildet av sykdommen.

DET var alt jeg ville frem til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....flott og vakker film.

Du gir deg, forhåpentligvis- både ah-opplevelser, deja-vu, bevis for at kvinner er kvinner verst og kanskje en aldri så liten tanvekker....

...du kjenner deg litt igjen liksom.....

Jeg har også tenkt å se "Kroppen min".

Og det forundrer meg at:

1. Vi ikke kan lære oss en gang for alle at når en jente/kvinne sier noe mindre pent om en annen kvinnes utseende er det som regel et resultat av misunnelse/sjalusi

2. Vi ikke kan lære oss å bli litt mindre hårsåre og gi litt mer faen. Spiller det noen rolle om magen er litt rund og føttene er litt rare? Er det verdens undergang?

Ved å bli såret av kommentarer om utseende viser vi jo at vi bekjenner oss til de samme normene for skjønnhet som vi trodde vi tok avstand fra.

Og vi sier at utseendet er kjempeviktig samtidig som vi prøver å si at det ikke er så viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en fantastisk måte? Tja, kanskje for noen, og for andre ikke.

Filmen viser hvordan schizofreni kan være for *noen*. Andre schizofrene opplever ikke sykdommen sin slik i det hele tatt.

Den gir et bra bilde av hvordan schizofreni *kan* være, men den gir ikke det hele bildet. Og det skal vel også noe til, tror jeg.

En venn av meg og jeg så denne filmen. Han er schizofren, og da han kom ut av kinoen sier han"Å, så gla jeg er for at jeg ikke er schizofren. For slik har jo ikke jeg det!".

Han trodde altså at utifra det filmen viste, så er det *sånn* schizofreni er.

Schizofreni er veldig omfattende. Det er vel hva jeg prøver å si til dere som ønsker *lære* noe av denne filmen.

Men foruten den kritikken der, så syns jeg filmen har vanvittige bra skuespiller-prestasjoner, og har en god "story" i seg selv.

Så joda, den anbefales. tro bare ikke at "nå kan jeg det meste om schizoreni" etter å ha sett den. For *det* er tull.

:-)

Jeg er enig i alt du sier, men for de fleste er scizofreni bare et ord. Vi forstår hva det betyr, men de færreste av oss har noen som helst forståelse for hvordan dette OPPLEVES.

Jeg satt ikke igjen med en følelse av at "nå vet jeg alt om scizofreni" - men mer en følelse av at nå forstår jeg mer. Det å kjenne/føle hvordan det er å oppleve noe som sant, tilstedeværende og ekte, men som ikke er det for de som ikke er syk, gjorde inntrykk på meg.

For meg hadde det noe med min innlevelse å gjøre, noen sperrer som ble fjernet - sperrer/redsel for det ukjente - ikke det at jeg nå forsto alt. Forstår du hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært mer enig, den beste filmen jeg har sett på år og dag!

Jeg så "Gladiatoren" på video her en dag, det ble en nedtur ang Rusell Crowe's "helteposisjon" hos meg etter Et Vakkert Sinn, men Gladiatoren innbyr vel heller ikke til de store skuespillerprestasjonene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....flott og vakker film.

Du gir deg, forhåpentligvis- både ah-opplevelser, deja-vu, bevis for at kvinner er kvinner verst og kanskje en aldri så liten tanvekker....

...du kjenner deg litt igjen liksom.....

Jeg lurer på hvorfor jeg tror den er kjedelig ...

ok, jeg skal se den - siden det er du som anbefaler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært mer enig, den beste filmen jeg har sett på år og dag!

Jeg så "Gladiatoren" på video her en dag, det ble en nedtur ang Rusell Crowe's "helteposisjon" hos meg etter Et Vakkert Sinn, men Gladiatoren innbyr vel heller ikke til de store skuespillerprestasjonene...

Gladiator var underholdende og går greit som erstatning for Dorthe Skappel's "god kveld norge", men ikke noen spesielt god film, det er jeg enig i.

Har du noen filmer å anbefale forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gladiator var underholdende og går greit som erstatning for Dorthe Skappel's "god kveld norge", men ikke noen spesielt god film, det er jeg enig i.

Har du noen filmer å anbefale forresten?

Anbefaling?

Da må du ganske mange år tilbake... men min favoritt er "Mr Chance" med Peter Sellers, vet ikke om den finnes å kjøpe/leie lenger.

Mr Chance er en delvis tilbakestående autist, som blir "misforstått" til å bli en svært intelligent mann, i andres øyne... Han ender til slutt opp som personlig rådgiver for USA's presidenten...

En perle i _min_ filmverden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...