Gå til innhold

En som driver med telefonterror!


vin

Anbefalte innlegg

Begynner å bli mektig lei!

Det har pågått i 1,5 år nå.

En eller annen har det utrolig "gøy" med å ringe meg flere ganger i uka!

Sier som regel ingenting , er bare heeelt stille!Jeg legger bare på hver gang , men synes det er litt ekkelt!

Han har sagt navnet mitt et par ganger , så han må jo vite litt om meg.

For jeg står ikke i telefonkatalogen.

Jeg kan heller ikke se nummeret , for det er skjult.

Er det noe jeg kan gjøre?

Eller har dere noen tips til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, han har vel egentlig ikke gjort noe galt. Han bryter ingen lover. Han vet navnet ditt, men har ikke kommet med trusler eller noe annet som tilsier at han har ondt i sikte? Jeg kan ikke helt se for meg hva politiet skal kunne gjøre med dette, selv om jeg forstår at du ikke synes det er morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt politiet og/eller Telenor (dersom det er Telenor du har) og spør om de har noen råd.

Sånn djevelsk lite råd: skaff deg høyttalende telefon og når det er han som ringer slår du på høyttaleren og holder røret tett inntil... Blir en real feedback som skraller godt i øra! ;o>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge ikke vedkommende sier noe, så har du ikke så veldig mye å stille opp med. Men du kan jo f. eks. si når h*n ringer neste gang at du kommer til å kontakte politiet hvis h*n fortsetter å ringe, eller rett og slett si at du allerede har kontaktet dem, og at de avlytter samtalen. (en hvit liten løgn, gjør vel ingenting... :)

Et annet alternativ er jo da å skifte nummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest been there

Har i noen av dine tidligere innlegg lest at du har levd sammen med en psykopat tidligere.

Kan det være han som nå er "på 'an"?

Uansett hvem det er, så la være å telefoner fra nummer som er sperret eller hemmelige. Da vet du jo at det kan være ham!

Jeg har selv opplevd dette, og selvsagt var terroren fra et skjult nummer (som jeg nå vet er min psyke eks). Disse telefonene blir ikke tatt i det hele tatt- Enten er det jo fra en telfonselger, eller er det fra en eller annen idiot som ikke tør vise hvor han ringer fra...(som min eks)...Eller i beste tilfelle er det fra et firma som ikke har ført opp internnummerne i registeret.

Så la bare være å ta dem, du! Det er mitt råd...siden du allerede har display, så trenger jeg ikke råde deg til det.

:-) Lykke til. Og blir det for ille, så anmeld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, han har vel egentlig ikke gjort noe galt. Han bryter ingen lover. Han vet navnet ditt, men har ikke kommet med trusler eller noe annet som tilsier at han har ondt i sikte? Jeg kan ikke helt se for meg hva politiet skal kunne gjøre med dette, selv om jeg forstår at du ikke synes det er morsomt.

Nei , men det virker som om han vet FOR mye!

Når for eksempel min mann er ute og reiser ringer han mange ganger i løpet av en kveld.

Ellers ringer han kun på dagtid , når min mann er på jobb.

En episode i vinter skremte meg litt .

Min mann var på seminar , og som vanlig ringte denne personen.

1 time etter siste oppringning , ringte det på døra , da var klokka 23 00 på kvelden!

Da jeg kom ut ,var det ingen dert.Det samme skjedde neste kveld , og jeg ble ganske redd.....

Men som regel er jo disse folkene ufarlige , det vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontakt politiet og/eller Telenor (dersom det er Telenor du har) og spør om de har noen råd.

Sånn djevelsk lite råd: skaff deg høyttalende telefon og når det er han som ringer slår du på høyttaleren og holder røret tett inntil... Blir en real feedback som skraller godt i øra! ;o>

Godt tips , jeg har slik telefon også ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei , men det virker som om han vet FOR mye!

Når for eksempel min mann er ute og reiser ringer han mange ganger i løpet av en kveld.

Ellers ringer han kun på dagtid , når min mann er på jobb.

En episode i vinter skremte meg litt .

Min mann var på seminar , og som vanlig ringte denne personen.

1 time etter siste oppringning , ringte det på døra , da var klokka 23 00 på kvelden!

Da jeg kom ut ,var det ingen dert.Det samme skjedde neste kveld , og jeg ble ganske redd.....

Men som regel er jo disse folkene ufarlige , det vet jeg.

Hvis du føler dette som ubehagelig, så gå til Politiet og anmeld det. Det er lett for Politiet og teleselskapene å finne ut hvor han ringer fra. Hvis han får en advarsel fra Politiet, vil det kunne være nok til at han slutter med tullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i noen av dine tidligere innlegg lest at du har levd sammen med en psykopat tidligere.

Kan det være han som nå er "på 'an"?

Uansett hvem det er, så la være å telefoner fra nummer som er sperret eller hemmelige. Da vet du jo at det kan være ham!

Jeg har selv opplevd dette, og selvsagt var terroren fra et skjult nummer (som jeg nå vet er min psyke eks). Disse telefonene blir ikke tatt i det hele tatt- Enten er det jo fra en telfonselger, eller er det fra en eller annen idiot som ikke tør vise hvor han ringer fra...(som min eks)...Eller i beste tilfelle er det fra et firma som ikke har ført opp internnummerne i registeret.

Så la bare være å ta dem, du! Det er mitt råd...siden du allerede har display, så trenger jeg ikke råde deg til det.

:-) Lykke til. Og blir det for ille, så anmeld!

Kunne bare latt være å ta telefonen , ja.

Men desverre har flere av våre venner og familie skjult nummer...irriterende!

Tror ikke det er eksen.

Det er også for mange ubehaglige sammentreff .

For eksempel at det kun var vår bil som ble rasert , av 20 andre biler i felles garage.

Bilen fikk knuste ruter , speil , ødelagt håndbrekk, etc....

Rett og slett rasert , selv om vår bil var den som stod slikt til at en lettest kunne bli oppdaget...

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vin,

Skriv opp *nøyaktig* dato og klokkeslett på når han ringer.

Etter 5-10 ganger, gir du listen til teleselskapet, sammen med en anmeldelse.

Teleselskapet kan nemlig frakoble telefonen til vedkommende, uten å bruke straffeloven. De vil ikke ha kunder som plager andre kunder.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne bare latt være å ta telefonen , ja.

Men desverre har flere av våre venner og familie skjult nummer...irriterende!

Tror ikke det er eksen.

Det er også for mange ubehaglige sammentreff .

For eksempel at det kun var vår bil som ble rasert , av 20 andre biler i felles garage.

Bilen fikk knuste ruter , speil , ødelagt håndbrekk, etc....

Rett og slett rasert , selv om vår bil var den som stod slikt til at en lettest kunne bli oppdaget...

Takk for svar :)

Kanskje deres var den eneste uten alarm? Eller den som var lettest å bryte seg inn i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vin,

Skriv opp *nøyaktig* dato og klokkeslett på når han ringer.

Etter 5-10 ganger, gir du listen til teleselskapet, sammen med en anmeldelse.

Teleselskapet kan nemlig frakoble telefonen til vedkommende, uten å bruke straffeloven. De vil ikke ha kunder som plager andre kunder.

Med vennlig hilsen

Takk for tipset ;o)

Tror nok ikke han er no farlig , men ubehagelig ER det!

For noen år siden måtte jeg kontakte både politi og Telenor på grunn av en galning.

Han visste til alle døgnets tider hva jeg drev på med.

Til slutt kom han med drapstrusler og beskrev hvordan jeg skulle tas!

Så det sitter litt ekle føelser i kroppen!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje deres var den eneste uten alarm? Eller den som var lettest å bryte seg inn i?

Neida , det er flere uten alarm.

Og ikke lettest å bryte seg inn i .

De / den knuste rutene for å bryte seg inn....

Bilen ved siden av hadde ikke alarm , og et nytt stereoanlegg til 11 000;

Og de som eide den var selvsagt overrasket over at det var vår bil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart !?

Tja kanskje , forfulgt av både lykke og ulykke......

Ja mye rart, du opplever jo mer på ei uke enn jeg gjør på ett år tror jeg. I alle fall ut fra det jeg forstår når jeg leser innleggene dine her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mye rart, du opplever jo mer på ei uke enn jeg gjør på ett år tror jeg. I alle fall ut fra det jeg forstår når jeg leser innleggene dine her inne.

På godt og vondt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg ei dommerfløyte og blås som faen rett inn i røret neste gang vedkommende ringer.

Det er en så smertefull opplevelse at vedkommende nok vil tenke seg om et par ganger før neste terroroppringning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en innretning på telefonen så du kan ringe tilbake til den siste som ringte deg. Ring ham, og du vil få nummeret på neste spesifiserte telefonregning. Så kan du bare sjekke i telefonkatalogen hvem det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en innretning på telefonen så du kan ringe tilbake til den siste som ringte deg. Ring ham, og du vil få nummeret på neste spesifiserte telefonregning. Så kan du bare sjekke i telefonkatalogen hvem det er.

Kan du ringe opp hemmelige nummer på den måten? Det var jo lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...