Gå til innhold

fastlegen min - er ho blitt gærnere enn meg?


neuni

Anbefalte innlegg

Innlegget ditt var på langt, og jeg er ikke frisk i dag som følge av influensa, og derfor orket jeg ikke å lese det.

Men jeg så overskriften din, og føler jeg kan tillate meg og svare på det, selv uten å kjenne fastlegen din.

Svaret er nok nei!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Innlegget ditt var på langt, og jeg er ikke frisk i dag som følge av influensa, og derfor orket jeg ikke å lese det.

Men jeg så overskriften din, og føler jeg kan tillate meg og svare på det, selv uten å kjenne fastlegen din.

Svaret er nok nei!

:)

Influensaen har vel ikke kommer riktig enda ? Eller er den forrige ikke over ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influensaen har vel ikke kommer riktig enda ? Eller er den forrige ikke over ?

Det er sikkert bare forkjølelse, og den var over, helt til jeg tok en 3 dagers forrige helg, og ting gikk helt til helvete med kropp og sjel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det er sikkert bare forkjølelse, og den var over, helt til jeg tok en 3 dagers forrige helg, og ting gikk helt til helvete med kropp og sjel!

Det kan være for mye medisin, overdose ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Kan man overdosere på paracet når man følger dosen?

Paracet virker dårlig mot forkjølelseubehag før du kommer opp i 2 g (4 x 500 mg), og det liker ikke produsenten at du gjør over lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paracet virker dårlig mot forkjølelseubehag før du kommer opp i 2 g (4 x 500 mg), og det liker ikke produsenten at du gjør over lengre tid.

Nja, det funker i det minste meget bra mot feberubehag, selv om det bare blir 2 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke ha lang fartstid som kronisk pasient, Favn.

Forlange er et fremmedord når en er avhengig av legens hjelp. Leger blir fryktelig fort fornærmet.

Det blir i tillegg sett på som et minus hvis du ofte bytter lege.

Kronisk pasient, nei riktig, det er jeg ikke. Men jeg er et alminnelig opplyst menneske som ser på forholdet mellom lege - pasient med andre øyne enn det som var vanlig i 'gamle dager' da lensmann, prest og lege var øvrigheta som almuen måtte bøye nakken for,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kronisk pasient, nei riktig, det er jeg ikke. Men jeg er et alminnelig opplyst menneske som ser på forholdet mellom lege - pasient med andre øyne enn det som var vanlig i 'gamle dager' da lensmann, prest og lege var øvrigheta som almuen måtte bøye nakken for,

Jeg også hadde (helt naturlig) den innstillingen. HELT krystallklart enig med deg i den.

MEN når det skal prøves ut i praksis, så kommer det til et punkt hvor du skjønner at SLIK fungerer det ikke i helsenorge. Du må gi og ta og innrette deg etter de som har noe å si over din situasjon. Det er de som bestemmer din videre skjebne i trygdesystemet (hvis det kommer så langt) og du er veldig AVHENGIG av din leges (og kanskje også psykiater/psykologs) velvilje.

Det er virkeligheten. Den stemmer sjelden overens med slik det BURDE være har jeg funnet ut. Før falt det meg naturlig å si ifra når jeg følte meg dårlig behandlet, men det har jeg lagt av meg - rett og seltt fordi det skader min egen situasjon. jeg blir fly forbanna innvendig, men en MÅ bare vurdere sine ord. Jeg har tapt mye på å være dens om sier ifra om det som er galt.

Slutter ikke å bli overrasket over hvor fort leger kan oppføre seg som en liten, fornærma drittunge.

Jeg kommer faktisk med ros også, når jeg er fornøyd med noe, og DET blir bestandig tatt i mot med takk. Men kritikk vil de helst unngå.

Det må jeg bare rette meg etter (dessverre) siden jeg er avhengig av legens gunst.

Dumt, men sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også hadde (helt naturlig) den innstillingen. HELT krystallklart enig med deg i den.

MEN når det skal prøves ut i praksis, så kommer det til et punkt hvor du skjønner at SLIK fungerer det ikke i helsenorge. Du må gi og ta og innrette deg etter de som har noe å si over din situasjon. Det er de som bestemmer din videre skjebne i trygdesystemet (hvis det kommer så langt) og du er veldig AVHENGIG av din leges (og kanskje også psykiater/psykologs) velvilje.

Det er virkeligheten. Den stemmer sjelden overens med slik det BURDE være har jeg funnet ut. Før falt det meg naturlig å si ifra når jeg følte meg dårlig behandlet, men det har jeg lagt av meg - rett og seltt fordi det skader min egen situasjon. jeg blir fly forbanna innvendig, men en MÅ bare vurdere sine ord. Jeg har tapt mye på å være dens om sier ifra om det som er galt.

Slutter ikke å bli overrasket over hvor fort leger kan oppføre seg som en liten, fornærma drittunge.

Jeg kommer faktisk med ros også, når jeg er fornøyd med noe, og DET blir bestandig tatt i mot med takk. Men kritikk vil de helst unngå.

Det må jeg bare rette meg etter (dessverre) siden jeg er avhengig av legens gunst.

Dumt, men sant!

Bare for å ha sagt det. Jeg har hatt denne opplevelsen med fler enn EN lege. Bare så det er sagt!

Det er jo menneskelig å reagere med forsvar på kritikk (erfaring tilsier det), men det er liksom lettere hvis det er en rørlegger som blir fornærmet over at du VÅGER si ifra enn når legen blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...