Gå til innhold

Nabokrangel, traumatisk og underholdende

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Jeg selv glemte igjen en liten kvisthaug på feil side av grensa, og ble grovt truet til å fjerne den. Jeg løp ut i nattemørket og ryddet, men tok "blodig" hevn da naboen trengte min hjelp.

Min venninne opplevet det samme med en kvisthaug der hun bor, og bakte en kake til sin halvgale nabo. Min første tanke var om naboen turde å spise den. Når du vet du har vært en drittsekk og den du har støvlet ned gir deg en kake, så MÅ den være forgiftet, ikke sant ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72185-nabokrangel-traumatisk-og-underholdende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

*he-he* Den kaka vet jeg ikke helt om jeg hadde spist noe av, nei!

Minner meg om en halvgæern venninne jeg har. I våre yngre dager gjorde hun temmelig mye sinnsykt, men er av den typen som kommer helskinnet fra alt og lander på begge bena.

En av hennes største hat-objekter var skolen, klassen og lærerne. Det var liksom "kult" å hate skolen på den tiden. Så da lærer'n forkynte at de skulle ha "kosetime", og alle skulle ha med litt hver, skred min venninne til verket.

Hjemme blandet hun en kakedeig som var brygget på mye rart, gitt! Hun hadde en samling kaktus i vinduskarmen, som var proppfulle av lus. Hun plukket en del lus og helte oppi kakedeigen, og rørte godt rundt. Så harket hun opp noen spytteklyser og krydret deigen litt ekstra med det...

Under kosetimen på skolen stilte hun altså med hjemmebakt kake, og delte raust ut. Læreren gomlet lykkelig i vei på kakestykket sitt og spurte min venninne: "Åh, denne kaka var god! Skal ikke du ha litt da?"

Min venninne: "Æh...neitakk. Jeg er mett, jeg........."

Jeg har en annen filosofi. Jeg driver stadig og kjører over blomsterbedet til naboen.

Vi har ei sabla trang innkjøring, og han har rigga opp sånn steinkant langsmed innkjøringa, med det resultat at jeg stadig høvler et par av de steinene når jeg rygger ut!

Jeg har spurt om han kan flytte dem 40cm lengre inn, men jeg tror den halvgale kjerringa hans nekter. Så løsningen er å kjøpe ei flaske vin, møte opp på døra med dådyrøyne og be pent om unskyldning.

Og så kan jeg fortsette å drite i kanten når jeg rygger...mmmuahahahah...

Ulv I Faarikaal

Jeg har en annen filosofi. Jeg driver stadig og kjører over blomsterbedet til naboen.

Vi har ei sabla trang innkjøring, og han har rigga opp sånn steinkant langsmed innkjøringa, med det resultat at jeg stadig høvler et par av de steinene når jeg rygger ut!

Jeg har spurt om han kan flytte dem 40cm lengre inn, men jeg tror den halvgale kjerringa hans nekter. Så løsningen er å kjøpe ei flaske vin, møte opp på døra med dådyrøyne og be pent om unskyldning.

Og så kan jeg fortsette å drite i kanten når jeg rygger...mmmuahahahah...

Noe de fleste glemmer er at man kan selge en bit av tomta til naboen. Vi kjøpte en bit for å få innkjørselen bredere. 10 kvm for kr 20.000.

Annonse

Noe de fleste glemmer er at man kan selge en bit av tomta til naboen. Vi kjøpte en bit for å få innkjørselen bredere. 10 kvm for kr 20.000.

Bortsett fra det at når vi undersøkte, så viste det seg at vi ikke har veirett til huset engang...eh...bommert fra de som bygde og solgte huset.

Men de årnær sæ :0)

Ulv I Faarikaal

Bortsett fra det at når vi undersøkte, så viste det seg at vi ikke har veirett til huset engang...eh...bommert fra de som bygde og solgte huset.

Men de årnær sæ :0)

Mange som ikke har det. Vi krangler om hvor mye vi skal betale hver for brøyting av en veistump hvor det ligger 8 hus til. Jeg foreslo at vi kunne dele likt, men da var jeg en sleiping, helt til jeg påpekte at porten ut til veien kan man flytte, så bruker man mer eller mindre av veien ! Lang tenkepause, så ble vi enige: vi deler likt. Det skulle ta seg ut om vi skulle flytte porter for å slippe brøyteutgifter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...