virgola Skrevet 12. september 2002 Skrevet 12. september 2002 Skal ha gjester til helgen og tenkte litt på taco, men vet ikke hva som bør være med. Noen som har tips? 0 Siter
Mamta Skrevet 12. september 2002 Skrevet 12. september 2002 I tillegg til taco - brød, stekt og krydret kjøttdeig, tacosaus (hot)har vi pleid å ha: *rå, hakket løk *hakket paprika *hakket tomat *finsnittet salat *mais? *raspet ost *rømme? Oj, nå fikk jeg lyst på taco...kanskje det blir det her også til helgen:-) 0 Siter
Tornerose Skrevet 12. september 2002 Skrevet 12. september 2002 Revet ost, salat, tacosaus, rømme (gjerne blandet med tacodip), hakket løk, tomat, agurk, maiskorn, paprika +++ Mulighetene er mange. Jeg nøyer meg gjerne med ost, salat, sauser og løk. Men hvis vi har gjester har jeg gjerne andre grønnsaker i tillegg, siden jeg ikke vet hva andre liker. 0 Siter
virgola Skrevet 12. september 2002 Forfatter Skrevet 12. september 2002 I tillegg til taco - brød, stekt og krydret kjøttdeig, tacosaus (hot)har vi pleid å ha: *rå, hakket løk *hakket paprika *hakket tomat *finsnittet salat *mais? *raspet ost *rømme? Oj, nå fikk jeg lyst på taco...kanskje det blir det her også til helgen:-) Takk for tipsene. Det er vel bare å kutte i vei;-) 0 Siter
Tonette Skrevet 12. september 2002 Skrevet 12. september 2002 Takk for tipsene. Det er vel bare å kutte i vei;-) Ikke glem ananasen! Taco er snadder, nam nam! Men jeg blir skuffet om jeg ikke får ananas til. 0 Siter
SierDuDet Skrevet 12. september 2002 Skrevet 12. september 2002 I tillegg til det de andre ha sagt så trenger du rå løk og champinong. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 12. september 2002 Skrevet 12. september 2002 I tillegg til taco - brød, stekt og krydret kjøttdeig, tacosaus (hot)har vi pleid å ha: *rå, hakket løk *hakket paprika *hakket tomat *finsnittet salat *mais? *raspet ost *rømme? Oj, nå fikk jeg lyst på taco...kanskje det blir det her også til helgen:-) Jalapenos og HOT taco sauce er absolutte must! Rømmen også, så ta vekk spørsmålstegnet. :-) 0 Siter
pumsj Skrevet 12. september 2002 Skrevet 12. september 2002 Ikke glem ananasen! Taco er snadder, nam nam! Men jeg blir skuffet om jeg ikke får ananas til. Du burde kjøpe sånn krydra bønnestuing på boks, det er kjempegodt å ha ved siden av.det finnes på meny, ultra osv. ellers så ser det kjempefint ut hvis man mixer rød, grønn og gul paprika sammen, og hvis man blander rødløk og vanlig løk sammen. så må du huske på hot tacosaus, og ekte seterrømme siden du skal ha gjester.. og hvis du kjøper en flaske tequila i tillegg, så blir det en ekte mexikansk aften .. nå vil jeg ha taco til helga også ..nam:) 0 Siter
tiliti Skrevet 13. september 2002 Skrevet 13. september 2002 guacamole, jeg foretrekker krydderpakkene. Hvitløksrømme med litt lime i, ikke for sterk. Taco-saus :-) Tortillas eller pitabrød. Oppskjærte paprikastrimler, tomatbiter, issalatstrimler. Revet ost.Mais. (serveres hver for seg i små skåler) 0 Siter
tiliti Skrevet 13. september 2002 Skrevet 13. september 2002 guacamole, jeg foretrekker krydderpakkene. Hvitløksrømme med litt lime i, ikke for sterk. Taco-saus :-) Tortillas eller pitabrød. Oppskjærte paprikastrimler, tomatbiter, issalatstrimler. Revet ost.Mais. (serveres hver for seg i små skåler) u/t 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 13. september 2002 Skrevet 13. september 2002 En gang bør du prøve å bytte ut kjøttdeigen med grillet kylling - tilberedes forøvrig helt som "vanlig" taco. (Jaja- man må jo selvfølgelig dele opp den grillede kyllingen i småbiter da) men altså: nammmmmm! 0 Siter
Spenning Skrevet 13. september 2002 Skrevet 13. september 2002 Vi erstatter kjøttdeigen med Karbonadedeig er magrere og ofte mere smak. Lykke til, Taco er mat for alle aldre.Sundt pga. alle grønnsakene. Tacolompa med tomat i deigen anbefales. 0 Siter
Gjest Balooba Skrevet 13. september 2002 Skrevet 13. september 2002 Jalapenos og HOT taco sauce er absolutte must! Rømmen også, så ta vekk spørsmålstegnet. :-) Guacamole (4 porsjoner) 2 modne avocado 1 liten løk 2 båter hvitløk 1/2 frisk chili saften av 1 lime Guacamole kan godt lages i en mikser, ha i alle ingrediensene og kjør til passe konsistens. Bruker du morter eller en skje må du finhakke løk, hvitløk og chili. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.