Gå til innhold

Ja ; så kom politiet og barnevernet i går. (del 2 ,naboen)


vin

Anbefalte innlegg

For en stund siden spurte jeg dere om råd i en sak angående naboen og salg av narkotika.

Grunnen til det beskymret meg var at det er 2 små barn der på 6 og 8 år.

Jeg var en av de feige naboene som ikke turde å annmelde saken , desverre!

Men som jeg skrev , så visste jeg at det var flere andre som hadde observrt diverse saker .

I går kveld kom det politiet og barnevernet.

Det er noe av det mest makabre jeg har opplevd.

Moren satte seg i motverge og politiet la henne i jern FORAN ungene .Ungene hylte og politiet endevendte leiligheten.

Hun kom til meg etterpå , og jeg ble med ned .

Hun påstod at hun ikke visste engang hvorfor ? de hadde vært der , og om jeg kunne hjelpe henne , for hun skjønte ingenting av det norske rettsverket (som hun kalte det)!

Der stod ungene og grein , leiligheten var snudd opp ned og det fløt med bøker , klær ...etc..

Mannen bannet og ropte at han skulle TA de som var skylden i dette!(Han slapp ut av fengslet for kort tid siden)

Hun sa at barnevernet skulle komme å hente ungene i dag og at hun måtte ned til politistasjonen før klokka 12 00.

Påstod at det eneste de hadde funnet og tatt med seg var 50 000 ; (Litt rart siden de er sosialklienter og har bolig fra kommunen).

I alle fall ; hun kommer hit i dag , for jeg sa at jeg skulle prøve å hjelpe henne med å finne ut hennes rettigheter.

( Ja; jeg sa at hun skulle kontakte advokat , men hun sa han var bortreist.)

Altså : kan de komme uten ransakelses papir?

Kan barnevernet ta ungene hvis de ikke har funnet noe narkotika i leiligheten?

Var det ikke vel brutalt å legge moren i jern foran ungene , fordi hun ikke ville slippe dem inn?(Hun var blå på armene)

Jeg hadde jo ikke trodd at dette skulle gå ut over barna og moren!

Men det er kanskje ting jeg ikke vet om , og som hun ikke fortalte meg!?

Bør jeg kanskje holde meg litt tilbake i denne saken , eller hjelpe ?

Uff , det ble rotete dette innlegget , men jeg måtte !

Uff, jeg har så vondt av ungene , begge to er jo inne her og leker daglig og gutten min er fadder til han ene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Altså : kan de komme uten ransakelses papir?"

Sikker på at de ikke hadde det?

Jeg vet ikke hvordan det er i Norge, men er det som i andre land så kan de ikke det.

De hadde det rimelig sikkert hvis ikke må jo gutta ha vært helt amøber.

"Kan barnevernet ta ungene hvis de ikke har funnet noe narkotika i leiligheten?"

50 lapper i cash sier vel sitt, og kan selvsagt forbindes med narkotika. Spesielt om det er dette naboene har klaget på, og som kanskje mannen har sitti inne for før.

Kona i husket kan også lyve. For alt du vet er hun med på det. Det går trossalt ikke ann å være så kørka at hun ikke vet hva som foregår rett foran nesa hennes.

Med forbehold om at hun er lettere tilbakestående.

"Var det ikke vel brutalt å legge moren i jern foran ungene , fordi hun ikke ville slippe dem inn?(Hun var blå på armene)"

Hun kan ikke nekte å slippe inn politiet, og her snakker vi også om noe politiet tror er et narkoreir.

For alt de visste kunne hun trukket våpen, og de må selvsagt ta forhåndsregler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Altså : kan de komme uten ransakelses papir?"

Sikker på at de ikke hadde det?

Jeg vet ikke hvordan det er i Norge, men er det som i andre land så kan de ikke det.

De hadde det rimelig sikkert hvis ikke må jo gutta ha vært helt amøber.

"Kan barnevernet ta ungene hvis de ikke har funnet noe narkotika i leiligheten?"

50 lapper i cash sier vel sitt, og kan selvsagt forbindes med narkotika. Spesielt om det er dette naboene har klaget på, og som kanskje mannen har sitti inne for før.

Kona i husket kan også lyve. For alt du vet er hun med på det. Det går trossalt ikke ann å være så kørka at hun ikke vet hva som foregår rett foran nesa hennes.

Med forbehold om at hun er lettere tilbakestående.

"Var det ikke vel brutalt å legge moren i jern foran ungene , fordi hun ikke ville slippe dem inn?(Hun var blå på armene)"

Hun kan ikke nekte å slippe inn politiet, og her snakker vi også om noe politiet tror er et narkoreir.

For alt de visste kunne hun trukket våpen, og de må selvsagt ta forhåndsregler.

Ja ; jeg gikk jo bare ut i fra at det hun fortalte meg var sant.

Men jeg begynner å tvile på det ....

Det er bare så forbaska synd på ungene!!

Men jeg kan jo ikke hjelpe henne hvis hun lyger for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ; jeg gikk jo bare ut i fra at det hun fortalte meg var sant.

Men jeg begynner å tvile på det ....

Det er bare så forbaska synd på ungene!!

Men jeg kan jo ikke hjelpe henne hvis hun lyger for meg!

Du kan ikke hjelpe henne uansett. Det går ikke ann å bo i huset uten å vite hva som foregår når alle naboene ser det.

Enten er hun med på det, eller så sto hun veldig nære når det smalt.

Det er synd på ungene, ja, men nå er det nå engang sånn at enhver idiot kan klare å produsere noen unger, mens det skal litt mer til for å oppdra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er tragisk at ungene måtte se at hun ble lagt i jern,men dette har hun fint kunnet unngå ved å være samarbeidsvillig!

Tror ikke mange med rent mel i posen setter seg til motverge for politiet.

Jeg syns du skal lytte til samvittigheten din i forhold til hvor lant du vil gå for å hjelpe henne,som SDD sier skal det godt gjøres at hun ikke vet hva som foregår rett under nesen på henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke hjelpe henne uansett. Det går ikke ann å bo i huset uten å vite hva som foregår når alle naboene ser det.

Enten er hun med på det, eller så sto hun veldig nære når det smalt.

Det er synd på ungene, ja, men nå er det nå engang sånn at enhver idiot kan klare å produsere noen unger, mens det skal litt mer til for å oppdra dem.

Hear hear!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest måfåalttilåstemme

En liten digresjon: Hvordan kan din sønn være fadder til en unge som er 6 - 8 år, når du selv har fortalt at du er 29, og for å være fadder (i den norske kirke) må man være 15 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten digresjon: Hvordan kan din sønn være fadder til en unge som er 6 - 8 år, når du selv har fortalt at du er 29, og for å være fadder (i den norske kirke) må man være 15 ?

Sånn skolefadder vel? Fjerdeklassinger som passer på førsteklassinger eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten digresjon: Hvordan kan din sønn være fadder til en unge som er 6 - 8 år, når du selv har fortalt at du er 29, og for å være fadder (i den norske kirke) må man være 15 ?

skolen da veit du !!! Helt på jordet du !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten digresjon: Hvordan kan din sønn være fadder til en unge som er 6 - 8 år, når du selv har fortalt at du er 29, og for å være fadder (i den norske kirke) må man være 15 ?

Skolefaddere er gjerne 4 år eldre. 5.klassingene passer på 1.klassingene e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ulikt fra kirke til kirke

En liten digresjon: Hvordan kan din sønn være fadder til en unge som er 6 - 8 år, når du selv har fortalt at du er 29, og for å være fadder (i den norske kirke) må man være 15 ?

Det er opp til presten i hver enkelt kirke å bestemme hvem som kan være faddere. Så lenge det er noen voksne, kristne faddere, godtar mange prester en fadder i tillegg som enten er ung eller som ikke er kristen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten digresjon: Hvordan kan din sønn være fadder til en unge som er 6 - 8 år, når du selv har fortalt at du er 29, og for å være fadder (i den norske kirke) må man være 15 ?

På skolene får de som begynner i første klasse en " fadder" som er eldre enn dem selv.

Så i første klasse hadde både jenta og gutten min også en "fadder"!

Skjønner?

Se:http://www.gjovik.kommune.no/skole/grande/Oppslagstavle/fadder.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er opp til presten i hver enkelt kirke å bestemme hvem som kan være faddere. Så lenge det er noen voksne, kristne faddere, godtar mange prester en fadder i tillegg som enten er ung eller som ikke er kristen osv.

Sønnen min har fire faddere, ingen av dem er kristne. Presten kan nemlig ikke kreve at de skal være praktiserende kristne.(I så fall ville sønnen min forblitt udøpt og uten faddere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest måfåalttilåstemme

På skolene får de som begynner i første klasse en " fadder" som er eldre enn dem selv.

Så i første klasse hadde både jenta og gutten min også en "fadder"!

Skjønner?

Se:http://www.gjovik.kommune.no/skole/grande/Oppslagstavle/fadder.htm

Å, jaaa - sorry - har ikke unger selv, og tenkte ikke i de baner :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vin:0)

Jeg tror ikke politi og barnevern hadde gått så hardt til verks,hvis de ikke har sterke mistanker til narkotika og "barnemisshandling".

Jeg skjønner at dette ble vanskelig for deg siden du har et forhold til barna,men er de misstankene du har til denne familien riktig,så vil i vært fall barna bli tatt vare på nå.

Du sier du har vært bekymret for dette i lang tid.

Vel nå kan du jo slappe av og tenke på at ungene er på vei til å få et tryggere liv (forhåpentligvis),Hva som nå måtte skje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet skal i utgangspunktet ikke hverken gjøre noe, eller gå inn noe sted uten å ha papirer på det.

De kan ikke ransake en leilighet uten papirer, og siden de hadde med seg barnevernet, ville jeg anta at alle papirene var i orden, selv om denne moren sier det ikke var det...

Når det gjelder barnevernet er det særdeles strengt når det gjelder narkotika. Jeg har satt meg litt inn i dette, jeg har en venninde med en eks som antagelig selger stoff, og de har en datter på seks sammen. Mor vil ikke at far skal ha datteren dersom det er tilfelle og har kontaktet barnevernet for å få hjelp.

Barnevernet reagerer raskt og kraftig i slike saker, og så er det opp til foreldrene å bevise sin uskyld. Ikke gunstig dersom noen har anmeldt dem for "moro skyld", men dersom det skulle vise seg å stemme, eller man har "skjellig grunn til mistanke" er det jo faktisk det beste for barna.

Til slutt må jeg si at det selvfølgelig ikke er akseptalbelt å opptre slik foran barn. Det de burde ha gjort var å ta med barna på kiosken (barnevernet) eller noe, slik at politiet kunne snakke med foreldrene i fred.

Og så burde kanksje foreldrene tenke over hvordan de opptrer foran barna. Mor kunne ha tatt med barna bort, og far kunne ha blitt hjemme.

Det er ingen fasit i slike saker, og helt personlig mener jeg at politi og barnevern ikke opptrer slik uten grunn. Det er ikke instanser opprettet for å plage den generelle mannen i gaten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vin:0)

Jeg tror ikke politi og barnevern hadde gått så hardt til verks,hvis de ikke har sterke mistanker til narkotika og "barnemisshandling".

Jeg skjønner at dette ble vanskelig for deg siden du har et forhold til barna,men er de misstankene du har til denne familien riktig,så vil i vært fall barna bli tatt vare på nå.

Du sier du har vært bekymret for dette i lang tid.

Vel nå kan du jo slappe av og tenke på at ungene er på vei til å få et tryggere liv (forhåpentligvis),Hva som nå måtte skje

Man kan jo håpe på at ungene får det bedre men jeg tror sjansen til det er liten. Jeg kjenner flere som har hatt et enda verre liv etter at barnevernet har hentet dem med både juling og seksuelt misbruk.

Og blir barna vanskelige kan man bare sende dem et annet sted.

Som flere av dere sikkert allerede har forstått er jeg ikke noe glad i barnevernet selv om jeg aldri har hatt noen befatning med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke hjelpe henne uansett. Det går ikke ann å bo i huset uten å vite hva som foregår når alle naboene ser det.

Enten er hun med på det, eller så sto hun veldig nære når det smalt.

Det er synd på ungene, ja, men nå er det nå engang sånn at enhver idiot kan klare å produsere noen unger, mens det skal litt mer til for å oppdra dem.

Du er enig i at den siste setningen der var jævla bra sagt, ja? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...