Gå til innhold

FU: Hva sier bilen om eieren?


Gjest autofil

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg hatt morro av å se litt på hvilke biler mine venner kjører, og å prøve finne ut hva deres valg av bil sier om dem...

F.eks hva forteller det deg dersom en fyr "crusier" rundt med en Mercedes stasjonsvogn..

Eller hva med en som kjører et vrak av en Fiat...

Eller hva med hun dollete venninna mi som kjører en Polo?

HAR bilen noe å si om vedkommende som eier den?

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tror absolutt bilen sier noe om deg.Det er nesten som med klær.De skaper din identitet tror jeg.

Men med biler er jo økonomien et moment.Jeg er absolutt en person som kunne kjørt rundt i en sportsbil men har ikke råd.

Derfor kjører jeg rundt i en toyota carina E. Jeg er en person som trenger trygghet men som også synes utseendet er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, den sier i alle fall noe om kredittverdigheten til eieren..

*titter sørgmodig ut i garasjen*

*trøster*

Jeg kan godt sende deg bilde av vraket vårt, så kanskje du føler deg bedre ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min (vår) bil sier at eieren(e) har barn! Barnesetet er nokså avslørende! :-)

Pluss at mange barneforeldre velger den dønn kjedelige stasjonsvogna uten at det dermed er drømmebilen!

heldigvis har vi en sportsbil i tillegg! *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører en caravell mini buss som er bygd om til personbil..Har seriøst mye bagasjerom ja=o)Var greit å reise på ferie med plass til 2 kombivogner 2 reise senger pluss bagasje for fem mann!

Den er lakkert rimelig vilt også..

Så bilen vår sier at her kommer en stor familie som trenger masse plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ser meg, iallefall når de titter inn i bilen, ser et rotete mennekse.Og det stemmer.

Eler bryr jeg meg lite om biler, men kan konstantere at noen har mye mer penger enn meg, eller store banklån, bare for å kjøre en feit bil*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mini maxi

Tja, den sier i alle fall noe om kredittverdigheten til eieren..

*titter sørgmodig ut i garasjen*

Ikke nødvendigvis da!

Vi har to rå biler og dårlig råd til andre ting (pga det). Bil er ikke akkurat investering vet du. Men det er vårt valg. ELSKER raske biler.

En som har et vrak av en bil kan være stinn av gryn. Feite bankkontoer. Skal ikke skue hunden på hårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror absolutt bilen sier noe om deg.Det er nesten som med klær.De skaper din identitet tror jeg.

Men med biler er jo økonomien et moment.Jeg er absolutt en person som kunne kjørt rundt i en sportsbil men har ikke råd.

Derfor kjører jeg rundt i en toyota carina E. Jeg er en person som trenger trygghet men som også synes utseendet er viktig.

Da er det to av oss.

Men har ikke råd til de klærne jeg vil ha heller jeg da. Eller tar meg ikke råd. Det koster for mye å være virkelig velkledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det spørs jo også litt hvem som kjører bilen. Ser jeg f.eks. en BMW cabriolet med en gutt på 18 bak rattet har jeg nok en tendens til å tro at han har lånt Pappas bil.

Ellers pleier jeg ikke å fundere på hva slags folk det er som kjører de forskjellige bilene. Jeg vet om fattiglus spinke og spare til de får kjøpt seg en eldgammel Jaguar til "bare" 400 000. Og jeg vet om andre med millionlønner som nøyer seg med en Passat.

Forresten, alle som kjører Saab har i mine øyne ekstremt dårlig smak, det må jo være de styggeste bilene som ruller på norske veier. Men det er selvsagt bare min mening. *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Jeg må få en slags påskrift, jeg kjører BMW 316 med soltak og automat. Akkurat som mine forbilder i B-gjengen på Stovner.

Når du legger til at det er en 87 modell, og kosta 16.000 kr pruta ned fra 30.000, da forandrer saken seg. Den er godt vedlikeholdt og et godt kjøp etter NAF's mening. Ekstremt god å kjøre, nesten som en gokart. Folk med denne biltypen koster på dem mer enn andre, og deres etterlatenskaper av biler kan være gode kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det er snålt å se at folk kjører rundt i nye biler som koster dem 5-6 kr pr km hvis du tar med alt. De kunne halvert prisen ved å kjøpe en 3 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil sier nok at "hennes mann må være opptatt av biler, typisk dyr bil, men ikke en som kvinner vanligvis velger", og det stemmer.

I tilleg sier den at "hun som eier den, kan ikke være så opptatt av biler, så skitten som den er", det stemmer også.

"Hun har barn som roter og griser i bilen" Riktig!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ofte se at bilen er for eieren et statussymbol. Rumpa bar, men fin bil skal de ha.

Men det er klart hvis noen foretrekker komfort og sikkerhet, og har penger nok, så vil disse kjøpe en stor, sikker og staselig bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få en slags påskrift, jeg kjører BMW 316 med soltak og automat. Akkurat som mine forbilder i B-gjengen på Stovner.

Når du legger til at det er en 87 modell, og kosta 16.000 kr pruta ned fra 30.000, da forandrer saken seg. Den er godt vedlikeholdt og et godt kjøp etter NAF's mening. Ekstremt god å kjøre, nesten som en gokart. Folk med denne biltypen koster på dem mer enn andre, og deres etterlatenskaper av biler kan være gode kjøp.

....jeg husker vi kalte 316 for moped!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...