Gå til innhold

Den "eldre" mannen...trenger svar fra dere!


Vibeke

Anbefalte innlegg

Har et lite problem. Selv er jeg ikke mer enn 20, jeg går for øyeblikket på skole. Tar bussen hver dag.

Buss-sjåfføren kjenner meg igjen, og hver dag hilser han og snakker til meg, vinker og sånne ting. Han er veldig sjarmerende og jeg har falt ganske bra for han allerede. Tror han er i 40-åra. Hva synes dere, blir dette "grisete?"

Tror dere at de signalene han gir der(ikke sånn for å virke innbilsk, vil bare høre med dere der ute hva dere synes/tror) betyr at han liker meg også? Han pleier aldri å reagere sånn på andre passasjerer(sett bort fra sånne "gamle, hyggelige damer," med sin egen aroma og hele pakka, da), ingen av de andre som tar bussen daglig/jevnlig...

Hmmm, dette ble sikkert et teit innlegg....men om noen hadde vært så vennlige å svare litt seriøst, og ikke bare sånn "døh, æmh..hallo!*hehe*" opplegg...jeg mener det, han er virkelig søt, og jeg liker han kjempegodt, og jeg aner ikke hvordan jeg skal tolke de signalene han sender...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei lille venn. Spørsmålet er jo egentlig hva du vil med dette? Vil du bare ha en liten flørt, litt spenning i hverdagen? eller vil du noen vei med dette. Vil ikke være negativ men det kan jo hende at han bare ser på deg som en søt elev. Forsåvidt har ikke alder noe å si om en blir forelska, mener nå jeg. Du får se ann litt, kanskje dette her går over? Fortsetter "flørtingen", tja, da får du vel bare prøve deg fram litt forsiktig, begynne å småprate litt kanskje?

Good luck:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult med en liten flørt da!!!

Krydder i hverdagen det!!!

joda, vi småprater, vi. Og han vinker og hilser alltid på meg, kjempekoselig.

Og jeg liker i hvert fall han kjempegodt, så da er det jo klart at jeg vil være optimist her, det er derfor jeg spør dere, fordi mitt synspunkt da vil bli påvirka av mine ønsker og håp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Det er ikke så vanskelig å tenke seg til hva "den eldre mannen" har i tankene. Hvis du tenner på eldre menn, så stå på, men noe mere enn sex tror jeg er utenklig mellom to stykker hvor alderen skiller såpass mye.

hilsen den yngre garde "mannfolk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Hehe. Det er ikke så vanskelig å tenke seg til hva "den eldre mannen" har i tankene. Hvis du tenner på eldre menn, så stå på, men noe mere enn sex tror jeg er utenklig mellom to stykker hvor alderen skiller såpass mye.

hilsen den yngre garde "mannfolk"

At kvinner tenner på eldre menn kan bety mange ting. Men vær klar over at voksne menn ofte har noe yngre ikke har. De er trygge, modne, faderlige, omsorgsgivende, de har livserfaring, penger, noen ganger også makt og innflytelse.

Psykologer vil ofte komme med sine freudianske forklaringer om at den unge kvinnen ser sin egen far i den eldre elskeren. Hun har ikke fått bearbeidet sin ødipusbinding til far, derfor finner de seg en vikar i en annen mann. Det tror jeg er noe erkesludder.

Til den yngre garden vil jeg bare si; vent, deres tur kommer en gang når dere blir litt eldre.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Med hilsen

Berthold Grünfeld

professor

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Du er blitt forelsket og han har tent på deg.Slik er det noen ganger heri verden. Det er søt musikk mellom dere. Det er ikke grisete, men sjekk om han har et familieliv eller kjæreste, for det kan hende at dere en dag blir intime med hverandre. Det er lurt å ha sondert terrenget på forhånd, så det ikke blir ubehagelige problemer i ettertid, med gråt og tenners gnidsel.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Med hilsen

Berthold Grünfeld

professor

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, vi småprater, vi. Og han vinker og hilser alltid på meg, kjempekoselig.

Og jeg liker i hvert fall han kjempegodt, så da er det jo klart at jeg vil være optimist her, det er derfor jeg spør dere, fordi mitt synspunkt da vil bli påvirka av mine ønsker og håp....

Hmmm... jeg tror du allerede vet hva du vil. Tror du det vil vare? Kanskje? Si at du synes han er søt en dag.

Selv er jeg 29, og jeg ser at det er mange yngre jenter som gjør store øyne og viser interesse. Men jeg ble ganske usikker når jenta sa hun var 16.. Er litt redd for hva folk mener kanskje. Det ble ikke noe.

Den yngste jeg var sammen med

var en som var 7 år yngre enn meg, og det var helt topp (for

to år siden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... jeg tror du allerede vet hva du vil. Tror du det vil vare? Kanskje? Si at du synes han er søt en dag.

Selv er jeg 29, og jeg ser at det er mange yngre jenter som gjør store øyne og viser interesse. Men jeg ble ganske usikker når jenta sa hun var 16.. Er litt redd for hva folk mener kanskje. Det ble ikke noe.

Den yngste jeg var sammen med

var en som var 7 år yngre enn meg, og det var helt topp (for

to år siden).

Her er det snakk om 20 års forskjell da, kanskje mer....jeg må innrømme at jeg ikke har fylt 20 riktig enda...det er nesten et halvt år til...

Men han er jo kjempesøt, da! Men det er vel litt teit å si det foran hele bussen, kanskje? *smiler*

Jeg personlig synes ikke alder er vesentlig, heller ikke utseende. Liker måten han er på....:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kvinner tenner på eldre menn kan bety mange ting. Men vær klar over at voksne menn ofte har noe yngre ikke har. De er trygge, modne, faderlige, omsorgsgivende, de har livserfaring, penger, noen ganger også makt og innflytelse.

Psykologer vil ofte komme med sine freudianske forklaringer om at den unge kvinnen ser sin egen far i den eldre elskeren. Hun har ikke fått bearbeidet sin ødipusbinding til far, derfor finner de seg en vikar i en annen mann. Det tror jeg er noe erkesludder.

Til den yngre garden vil jeg bare si; vent, deres tur kommer en gang når dere blir litt eldre.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Med hilsen

Berthold Grünfeld

professor

Vennlig hilsen

Sitat: "Det tror jeg er noe erkesludder."

*ler* Takk skal du ha! Var jo litt engstelig, jeg, med hhv. 15 og 14 års aldersforskjell opp til mine to partnere. (For ordens skyld: de har avløst hverandre, da - én om gangen får holde..)

; o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er blitt forelsket og han har tent på deg.Slik er det noen ganger heri verden. Det er søt musikk mellom dere. Det er ikke grisete, men sjekk om han har et familieliv eller kjæreste, for det kan hende at dere en dag blir intime med hverandre. Det er lurt å ha sondert terrenget på forhånd, så det ikke blir ubehagelige problemer i ettertid, med gråt og tenners gnidsel.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Med hilsen

Berthold Grünfeld

professor

Vennlig hilsen

"Du er blitt forelsket og han har tent på deg.Slik er det noen ganger heri verden. Det er søt musikk mellom dere."

Trøste & bære!! Skal du la unge jenter få slike tilbakemeldinger, bare noen litt mer modne menn beundrer vakker ungdom!

Jeg kikker da også på jenter som er flotte og fine, og jeg flørter med jenter som flørter med meg. - Men med en undertone om at vi begge vet at det ikke er noe annet!!

Jeg med "alle mine modne år", tillater meg å kikke på flotte jenter som smiler og hilser på meg, uten redsel for at noen psykiatriproffesor skal sette griller i hodet på dem, om at jeg "har lyst på dem"?? Sier du, med din faglige tyngde, at det må jeg slutte med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du er blitt forelsket og han har tent på deg.Slik er det noen ganger heri verden. Det er søt musikk mellom dere."

Trøste & bære!! Skal du la unge jenter få slike tilbakemeldinger, bare noen litt mer modne menn beundrer vakker ungdom!

Jeg kikker da også på jenter som er flotte og fine, og jeg flørter med jenter som flørter med meg. - Men med en undertone om at vi begge vet at det ikke er noe annet!!

Jeg med "alle mine modne år", tillater meg å kikke på flotte jenter som smiler og hilser på meg, uten redsel for at noen psykiatriproffesor skal sette griller i hodet på dem, om at jeg "har lyst på dem"?? Sier du, med din faglige tyngde, at det må jeg slutte med?

Hmmm, nå har det seg en gang sånn at jeg ikke er spesielt pen heller, da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, nå har det seg en gang sånn at jeg ikke er spesielt pen heller, da....

Det svaret mitt her, var helst ment som en henstilling til B.G. om at han ikke bør overdrive "eldre" menns attrakson til unge kvinner.

Og i alle fall ikke dra det så langt at det "sikkert er noe" selv om man kan flørte og være hengiven og koslig. - Kanskje du rett og slett er ei jente som appelerer til noe i denne sjåføren din. Kanskje du har noe ved deg som du ikke selv er klar over? Kanskje sjåføren din bare er koslig og høflig? Kanskje er du litt forelsket, og ønsker så inderlig å se akkurat det du (tror?) du ser?

Uansett, det kan jo hende at det faktisk også kan være noe her? Det kan hende at dere faktisk kunne vært ment for hverandre... Men pointet mitt er at når noen svarer slik som BG gjorde over her, så syntes det nesten som om han sa: "Det stemmer nok det du har oppfatta av signaler, - kjør på!". Og som den "modne mann" jeg er, syntes jeg det ville være leit om en slik oppfatning skulle være vanlig. Hadde jeg vært din sjåfør, ville jeg sikkert både smilt, småpratet og kanskje flørtet litt med deg - uten å mene noe mer med det enn at du virker som ei koslig og gild jente.

Ha en god tur - og lykke til!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Du er blitt forelsket og han har tent på deg.Slik er det noen ganger heri verden. Det er søt musikk mellom dere."

Trøste & bære!! Skal du la unge jenter få slike tilbakemeldinger, bare noen litt mer modne menn beundrer vakker ungdom!

Jeg kikker da også på jenter som er flotte og fine, og jeg flørter med jenter som flørter med meg. - Men med en undertone om at vi begge vet at det ikke er noe annet!!

Jeg med "alle mine modne år", tillater meg å kikke på flotte jenter som smiler og hilser på meg, uten redsel for at noen psykiatriproffesor skal sette griller i hodet på dem, om at jeg "har lyst på dem"?? Sier du, med din faglige tyngde, at det må jeg slutte med?

Tror ikke du, Oslo2, har skjønt så mye av livet, men det er mulig du er an av få "eldre" menn som er hyggelig mot ungjenter kun for å være hyggelig...SLik som Vibeke legger det fram hørs det absolutt ut som mannen ikke utelukkende gjør det for å være hyggelig :)

Synes historien hennes høres fin ut jeg!Er selv 37 1/2 og sammen med ei som nettopp er fylt 22 og har vært sammen siden hun var 19 og jeg 35.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du, Oslo2, har skjønt så mye av livet, men det er mulig du er an av få "eldre" menn som er hyggelig mot ungjenter kun for å være hyggelig...SLik som Vibeke legger det fram hørs det absolutt ut som mannen ikke utelukkende gjør det for å være hyggelig :)

Synes historien hennes høres fin ut jeg!Er selv 37 1/2 og sammen med ei som nettopp er fylt 22 og har vært sammen siden hun var 19 og jeg 35.

"Tror ikke du, Oslo2, har skjønt så mye av livet, men det er mulig du er an av få "eldre" menn som er hyggelig mot ungjenter kun for å være hyggelig..."

Så det tror du ikke...? *hehe* Kanskje tror jeg du tar litt feil der, - og jeg velger faktisk heller det du skrev etter komma!

"SLik som Vibeke legger det fram hørs det absolutt ut som mannen ikke utelukkende gjør det for å være hyggelig :)"

Det er fullt mulig, og jeg har da heller ikke utelukket det. Men jeg vil ikke stigmatisere det som å si det er sannsynlig.

"Er selv 37 1/2 og sammen med ei som nettopp er fylt 22 og har vært sammen siden hun var 19 og jeg 35."

Jeg er på din alder (+), og syntes selvfølgelig at det er 100 % ok at noen finner jenter som er vesentlig yngre, - det er ikke det det går på!

Jeg syntes bare det virket litt for enkelt: "Ung jente smiler - får kontakt med "eldre" sjåfør - søt musikk oppstår!" Og da sier jeg, at jeg forbeholder meg retten til å kunne smile, og evt flørte med jenter selv om jeg ikke skulle ha noe inderlig håp eller ønske om noe som helst annet enn gode relasjoner mellom feks "meg som sjåfør" og "hun som min passasjer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Tror ikke du, Oslo2, har skjønt så mye av livet, men det er mulig du er an av få "eldre" menn som er hyggelig mot ungjenter kun for å være hyggelig..."

Så det tror du ikke...? *hehe* Kanskje tror jeg du tar litt feil der, - og jeg velger faktisk heller det du skrev etter komma!

"SLik som Vibeke legger det fram hørs det absolutt ut som mannen ikke utelukkende gjør det for å være hyggelig :)"

Det er fullt mulig, og jeg har da heller ikke utelukket det. Men jeg vil ikke stigmatisere det som å si det er sannsynlig.

"Er selv 37 1/2 og sammen med ei som nettopp er fylt 22 og har vært sammen siden hun var 19 og jeg 35."

Jeg er på din alder (+), og syntes selvfølgelig at det er 100 % ok at noen finner jenter som er vesentlig yngre, - det er ikke det det går på!

Jeg syntes bare det virket litt for enkelt: "Ung jente smiler - får kontakt med "eldre" sjåfør - søt musikk oppstår!" Og da sier jeg, at jeg forbeholder meg retten til å kunne smile, og evt flørte med jenter selv om jeg ikke skulle ha noe inderlig håp eller ønske om noe som helst annet enn gode relasjoner mellom feks "meg som sjåfør" og "hun som min passasjer".

Nå har det seg sånn at det ikke var jeg som "smilte søtt" og fikk denne sjåfføren til å bli sjarmert i senk, da. Det var faktisk han som begynte med å smile og hilse og sånn....men det gjør vel ikke saken noe annerledes, så...hmm, det er ikke lett...:o/

...og det har seg en gang sånn at for første gang på lenge gleder jeg meg virkelig til en mandagsmorgen..*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg sånn at det ikke var jeg som "smilte søtt" og fikk denne sjåfføren til å bli sjarmert i senk, da. Det var faktisk han som begynte med å smile og hilse og sånn....men det gjør vel ikke saken noe annerledes, så...hmm, det er ikke lett...:o/

...og det har seg en gang sånn at for første gang på lenge gleder jeg meg virkelig til en mandagsmorgen..*s*

Krysser fingre for deg, og håper det beste!!

Klem til deg, og lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingre for deg, og håper det beste!!

Klem til deg, og lykke til! :-)

Tusen takk! :o) Masse positivt her, og det er godt å høre...

Jeg også håper selvfølgelig at dette går bra...!!

Vil i hvert fall takke for at dere alle gidder å svare meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

"Tror ikke du, Oslo2, har skjønt så mye av livet, men det er mulig du er an av få "eldre" menn som er hyggelig mot ungjenter kun for å være hyggelig..."

Så det tror du ikke...? *hehe* Kanskje tror jeg du tar litt feil der, - og jeg velger faktisk heller det du skrev etter komma!

"SLik som Vibeke legger det fram hørs det absolutt ut som mannen ikke utelukkende gjør det for å være hyggelig :)"

Det er fullt mulig, og jeg har da heller ikke utelukket det. Men jeg vil ikke stigmatisere det som å si det er sannsynlig.

"Er selv 37 1/2 og sammen med ei som nettopp er fylt 22 og har vært sammen siden hun var 19 og jeg 35."

Jeg er på din alder (+), og syntes selvfølgelig at det er 100 % ok at noen finner jenter som er vesentlig yngre, - det er ikke det det går på!

Jeg syntes bare det virket litt for enkelt: "Ung jente smiler - får kontakt med "eldre" sjåfør - søt musikk oppstår!" Og da sier jeg, at jeg forbeholder meg retten til å kunne smile, og evt flørte med jenter selv om jeg ikke skulle ha noe inderlig håp eller ønske om noe som helst annet enn gode relasjoner mellom feks "meg som sjåfør" og "hun som min passasjer".

Ja, slik småflørting foregår ustanselig, stort sett nokså uskyldig, selv om man kanskje i fantasiene trekker vedkommende inn i sin seksuelle private verden.

Variasjon er hyggelig, som du sikkert vet, også i fantasiverdenen.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

"Du er blitt forelsket og han har tent på deg.Slik er det noen ganger heri verden. Det er søt musikk mellom dere."

Trøste & bære!! Skal du la unge jenter få slike tilbakemeldinger, bare noen litt mer modne menn beundrer vakker ungdom!

Jeg kikker da også på jenter som er flotte og fine, og jeg flørter med jenter som flørter med meg. - Men med en undertone om at vi begge vet at det ikke er noe annet!!

Jeg med "alle mine modne år", tillater meg å kikke på flotte jenter som smiler og hilser på meg, uten redsel for at noen psykiatriproffesor skal sette griller i hodet på dem, om at jeg "har lyst på dem"?? Sier du, med din faglige tyngde, at det må jeg slutte med?

Jeg tror på det du sier, men jeg har mine mistanker om at det ofte i slike såkalte uskyldige flørtesammenhenger nok sniker seg inn elementer av sex på fantasiplanet.

Mesteparten av vår seksualliv foregår på fantasiplanet, på den indre verden av bilder vi danner oss, og hvor jenter spiller en ganske store rolle i menns drømmescenarier.

Det betyr ikke at de vil ligge med alle disse kvinnene, men det er deilig å ty til disse fantasiene når man ser en vakker og seksuelt attraktiv kvinne.

Husk, mennesket er sannsynligvis det mest seksuelle av alle dyrearter.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...