Gå til innhold

Den "eldre" mannen...trenger svar fra dere!


Vibeke

Anbefalte innlegg

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

"Tror ikke du, Oslo2, har skjønt så mye av livet, men det er mulig du er an av få "eldre" menn som er hyggelig mot ungjenter kun for å være hyggelig..."

Så det tror du ikke...? *hehe* Kanskje tror jeg du tar litt feil der, - og jeg velger faktisk heller det du skrev etter komma!

"SLik som Vibeke legger det fram hørs det absolutt ut som mannen ikke utelukkende gjør det for å være hyggelig :)"

Det er fullt mulig, og jeg har da heller ikke utelukket det. Men jeg vil ikke stigmatisere det som å si det er sannsynlig.

"Er selv 37 1/2 og sammen med ei som nettopp er fylt 22 og har vært sammen siden hun var 19 og jeg 35."

Jeg er på din alder (+), og syntes selvfølgelig at det er 100 % ok at noen finner jenter som er vesentlig yngre, - det er ikke det det går på!

Jeg syntes bare det virket litt for enkelt: "Ung jente smiler - får kontakt med "eldre" sjåfør - søt musikk oppstår!" Og da sier jeg, at jeg forbeholder meg retten til å kunne smile, og evt flørte med jenter selv om jeg ikke skulle ha noe inderlig håp eller ønske om noe som helst annet enn gode relasjoner mellom feks "meg som sjåfør" og "hun som min passasjer".

Ja, slik småflørting foregår ustanselig, stort sett nokså uskyldig, selv om man kanskje i fantasiene trekker vedkommende inn i sin seksuelle private verden.

Variasjon er hyggelig, som du sikkert vet, også i fantasiverdenen.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Berthold Grünfeld

professor

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

"Du er blitt forelsket og han har tent på deg.Slik er det noen ganger heri verden. Det er søt musikk mellom dere."

Trøste & bære!! Skal du la unge jenter få slike tilbakemeldinger, bare noen litt mer modne menn beundrer vakker ungdom!

Jeg kikker da også på jenter som er flotte og fine, og jeg flørter med jenter som flørter med meg. - Men med en undertone om at vi begge vet at det ikke er noe annet!!

Jeg med "alle mine modne år", tillater meg å kikke på flotte jenter som smiler og hilser på meg, uten redsel for at noen psykiatriproffesor skal sette griller i hodet på dem, om at jeg "har lyst på dem"?? Sier du, med din faglige tyngde, at det må jeg slutte med?

Jeg tror på det du sier, men jeg har mine mistanker om at det ofte i slike såkalte uskyldige flørtesammenhenger nok sniker seg inn elementer av sex på fantasiplanet.

Mesteparten av vår seksualliv foregår på fantasiplanet, på den indre verden av bilder vi danner oss, og hvor jenter spiller en ganske store rolle i menns drømmescenarier.

Det betyr ikke at de vil ligge med alle disse kvinnene, men det er deilig å ty til disse fantasiene når man ser en vakker og seksuelt attraktiv kvinne.

Husk, mennesket er sannsynligvis det mest seksuelle av alle dyrearter.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Berthold Grünfeld

professor

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, slik småflørting foregår ustanselig, stort sett nokså uskyldig, selv om man kanskje i fantasiene trekker vedkommende inn i sin seksuelle private verden.

Variasjon er hyggelig, som du sikkert vet, også i fantasiverdenen.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Berthold Grünfeld

professor

Vennlig hilsen

Nå blir jeg forvirra her, professor! Hva mener du egentlig, altså, du sier at ja, han liker meg og det kan hende, og så sier du på den annen side at det er stor sannsynlighet for at han bare fantaserer om meg og ikke vil noe mer enn det...

Blir usikker her, jeg....sier du altså at jeg ikke bør prøve å få bedre kontakt med han, eller sier du at det er helt riktig å gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Nå blir jeg forvirra her, professor! Hva mener du egentlig, altså, du sier at ja, han liker meg og det kan hende, og så sier du på den annen side at det er stor sannsynlighet for at han bare fantaserer om meg og ikke vil noe mer enn det...

Blir usikker her, jeg....sier du altså at jeg ikke bør prøve å få bedre kontakt med han, eller sier du at det er helt riktig å gjøre det?

Man kan da godt like en person, vise det til og med, og deretter leke i fantasien om at man elsker vedkommende.

Noen ganger fører fantasiene til at man tar et initiativ, søker kontakt med vedkommende. Kjærlighetslengsler når man er forelsket ter seg akkurat på den måten, masse fantasier.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Hilsen

Berthold Grünfeld

lege/professor

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...